НОВИНИ від 29.08.2022


Дослідження: чому віртуальні зустрічі генерують менше ідей

Нове дослідження виявило, що віртуальні зустрічі співробітників мають значний недолік: вони перешкоджають творчій співпраці.

Дослідження: чому віртуальні зустрічі генерують менше ідей

Навіть якщо пандемія вщухне настільки, що життя повернеться до нормального стану, усі дані свідчать про те, що значна частка співробітників продовжуватиме працювати вдома, покладаючись на відеоконференції для командних зустрічей.

І хоча простота віртуальних зборів зробила можливим перехід до широкомасштабної дистанційної роботи, нове дослідження виявило, що зустрічі на екрані мають значний недолік: вони перешкоджають творчій співпраці.

Дослідження, співавторами якого були Джонатан Левав (Jonathan Levav) зі Стенфордської вищої школи бізнесу та Мелані Брукс (Melanie Brucks) із Колумбійської бізнес-школи, виявило, що команди з особистою присутністю генерували більше ідей, ніж віддалені команди, які працювали над тією самою проблемою.

У лабораторному експерименті, проведеному в Стенфорді, половина команд працювала разом особисто, а половина — онлайн. Особисті команди генерували на 15-20% більше ідей, ніж їхні віртуальні колеги. В окремому експерименті, в якому взяли участь майже 1500 інженерів транснаціональної корпорації, особисті команди придумали більше ідей, і ці ідеї отримали вищі оцінки за оригінальність.

Дослідники кажуть, що вони виявили причину, чому онлайн-зустрічі породжують менше хороших ідей: коли люди зосереджуються на вузькому полі зору екрана, їхнє мислення також стає вужчим.

«Якщо ваше поле зору вузьке, то, ймовірно, і ваші когнітивні здібності будуть такими само», — каже Левав. «Для генерації творчих ідей звужений фокус є проблемою».

Навпаки, люди, які зустрічаються особисто, отримують творчу стимуляцію, візуально блукаючи простором, у якому вони перебувають, що підвищує ймовірність когнітивного блукання.

«Під час відеовзаємодії вам потрібно зафіксувати свій погляд на екрані, оскільки інакше ви даєте знати своєму партнеру, що ви дивитеся на щось інше та відволікаєтеся», — каже Левав.

Але це відволікання насправді корисно, коли справа доходить до зародження ідей.

«Якщо ви думаєте про підривні ідеї, вони походять від поєднання широких концепцій, які, здавалося б, між собою не пов’язані».

Левав, професор маркетингу, який вивчав вплив навколишнього середовища на вибір людей, застерігає: ці висновки не означають, що віртуальні зустрічі не мають цінності. Його дослідження також виявило, що команди, які проводять онлайн-зустрічі, справляються з вибором ідей так само добре, а можливо, і краще, ніж команди, які проводять зустрічі особисто.

Справжній урок, за словами Левава, полягає в тому, що недоліки і переваги віддаленої роботи є більш тонкими та менш зрозумілими, ніж це усвідомлює більшість людей.

«Перехід до більшої частини роботи вдома вже настав», — каже він. «Але сталася пандемія, не давши нам можливості подумати про те, як правильно працювати віддалено. Якщо ми збираємося зберегти цей перехід, нам потрібно обдумано керувати цим процесом. Це буде управлінський виклик наступних кількох років».

Левав і Брукс, на той час аспіранти Стенфордського університету, розпочали своє дослідження задовго до появи COVID-19. Вони почали з лабораторного експерименту, у якому учасники об’єдналися, щоб придумати нові способи використання фрісбі та бульбашкової плівки, що є поширеним завданням у науковій літературі про творчість. Учасники були розміщені в офісах, які містили однаковий асортимент предметів — від шаф для документів і папок до більш незвичайних предметів, таких як миска з лимонами, коробка з м’ячем для йоги та плакат із зображенням скелета.

Дослідники спостерігали за учасниками за допомогою відео, відстежуючи їхні рухи очей і мову, а також ідеї, які вони генерували. Загалом команди, які проводили очні зустрічі, генерували на 15-20% більше ідей, ніж ті, які зустрічалися по відеозв’язку. Очні учасники також більше спостерігали та запам’ятовували те, що їх оточує, і це збільшення запам’ятовування корелювало з більшою творчістю.

Потім дослідники провели подібний експеримент у реальному житті, залучивши 1490 інженерів з багатонаціональної компанії, розташованої в п’яти країнах Європи та Азії. На відміну від лабораторного експерименту, інженери мали справжні стимули для висування хороших ідей, оскільки вони могли потенційно перетворитися на нові підприємства.

Вкотре особисті команди згенерували приблизно на 15% більше ідей. Вони також частіше переходили в нові напрямки, генеруючи ідеї, які дуже відрізнялися одна від одної, а не були лише незначними варіаціями на ту саму тему.

«Ви хочете генерувати ідеї, які можна структурувати як розлогий дуб, а не високий і вузький кипарис», — каже Левав. «У відеовзаємодіях структури ідей більше схожі на кипариси».

Цікаво, Левав і Брукс виявили, що віртуальні зустрічі, схоже, не вплинули на те, наскільки добре учасники ладили один з одним. Використовуючи семантичний аналіз того, як учасники розмовляли один з одним, вони виявили, що віртуальні та особисті команди продемонстрували однакову кількість взаємної довіри та соціальних зв’язків.

Оскільки віддалена робота залишається невід’ємною частиною життя багатьох людей, Левав каже, що варто було б дослідити, як віртуальні зустрічі працюють в інших контекстах — таких як співбесіди при прийомі на роботу та велика групова співпраця. Але поки що, за його словами, «ми ще недостатньо знаємо, щоб робити різкі судження про перевагу віддаленої роботи над особистою. Наше дослідження показує, що тут є тонкощі». Іншими словами, ще зарано робити далекогдядні висновки.






  ВСІ НОВИНИ



МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua