ІНСАЙТИ | Digital Transformation 20 квітня 2022 р.

П’ять основних елементів цифрової трансформації

«Хоча більшість великих компаній вкладають чималі кошти в ініціативи, які називають "цифровою трансформацією" (прогнозується, що до 2023-го загальна сума таких інвестицій досягне близько $6,8 трлн), часто вони не отримують очікуваної віддачі», — пише Томас Чаморро-Премузік (Tomas Chamorro-Premuzic), директор з інновацій у ManpowerGroup, професор бізнес-психології та автор книги «Чому так багато некомпетентних чоловіків стають лідерами (і як це змінити)?».

На думку Чаморро-Премузіка, головною причиною таких невдач є недооцінка різних етапів, які необхідно пройти, щоб реалізувати повномасштабні цифрові перетворення.

В основі багатьох типових помилок лежить наївна переконаність у тому, що якщо придбати технологічні рішення або інвестувати в яскраві нововведення, що з’являються на бурхливому ринку технологій, то якимось чином організація «оцифрується» сама собою. Однак, автор підкреслює, що навіть найкраща технологія виявиться марною, якщо у вас не буде відповідних процесів, культури та фахівців. Суть цифрової трансформації у тому, щоб стати організацією, рухомою даними. Це означає: ключові рішення, дії та процеси значною мірою є продуктом не людської інтуїції, а інсайтів, генерованих на основі даних. Іншими словами, ви зможете отримати потрібні результати, лише змінивши поведінку людей та спосіб функціонування організації.

П’ять основних елементів цифрової трансформації

Томас Чаморро-Премузік наводить п’ять базових елементів, які необхідно реалізувати, щоб цифрова трансформація відбулася.

1. Люди

Говорячи про дані, не слід забувати про те, що за ними стоять люди. Для більшості організацій «людський» аспект перетворень стосується знання споживачів, клієнтів та співробітників; й у цьому великим компаніям важко тягатися з малим неформалізованим бізнесом. Так, продавець на турецькому ринку, офіціант у французькому бістро або лондонський таксист завжди особисто спілкуються зі своїми клієнтами і тому досконально знають — що і коли тим може знадобитися. Засновник невеликої фірми може добре знати всіх своїх співробітників — для цього йому не потрібні дані. Але коли організація розростається та ускладнюється, особисте знайомство з усіма співробітниками та клієнтами стає неможливим.

2. Дані

Якщо ви хочете масштабувати свої знання про клієнтів та співробітників, зробити їх доступними для всієї організації та забезпечити можливість їх застосування у складних та непрогнозованих ситуаціях — тоді вам знадобляться дані. Найбільшою цінністю, яку може дати технологія, є створення або використання цифрових записів про людей (наприклад, хто вони, чим займаються, чому віддають перевагу тощо). Це, власне, і називається діджиталізацією, суть якої полягає в описі людської поведінки за допомогою символів (комбінації нулів та одиниць). Важливо врахувати, що справжні переваги, які може надати технологія, полягають не в дешевших інформаційних системах чи інфраструктурі, а в зборі корисних даних.

3. Інсайти

Дані нерідко називають «новим чорним золотом» і так само, як і у випадку нафти, їхня цінність визначається наступним: чи зможемо ми очистити, переробити цю «валюту», а далі використовувати її як «паливо», котре живить процес цікавих відкриттів. Проте будь-які дані виявляться марними — чимось подібним до хаотичного нагромадження одиниць і нулів, — якщо у вас немає прогнозної моделі. Аналітика допомагає привнести у дані сенс. Якщо нам вдасться отримати значущі інсайти, висунути припущення або створити сюжет про те, що і чому може статися, ми зможемо протестувати свою модель. При цьому питання не в тому, щоб знайти якесь абсолютно правильне рішення. Головне — це визначити найкращі способи виявитися неправими. Усі моделі неправильні тією чи іншою мірою; але при цьому одні є більш, а інші менш корисними.

4. Дії

Якими б цікавими не були отримані вами інсайти, вони перетворяться на ніщо, якщо немає добре продуманого плану як втілити їх у конкретні дії. Адже тільки людина може вирішити, що робити з прогнозом, навіть створеним найдосконалішим штучним інтелектом (AI). Скажімо, дані кажуть вам, що керівники певного типу з більшою ймовірністю можуть зазнати невдачі — як ви у цьому випадку модифікуватимете процеси просування та управлінського розвитку? Або ви дізнаєтеся, що клієнтам не подобається якийсь продукт — як ця інформація вплине на вашу маркетингову та R&D-стратегії? А якщо ви зможете спрогнозувати, що деякі клієнти подумують про перехід до конкурентів — що зробите тоді? AI може дати вам прогнози, а дані — інсайти. Однак, щоб вирішити ребус «ну і що з того» — треба діяти, а для цього необхідні відповідні знання, процеси та програма впровадження змін. Саме тому ваші фахівці відіграють таку важливу роль у реалізації цифрової трансформації (або її провалі).

5. Результати

На заключному етапі процесу можна оцінити результати. Хоча насправді це зовсім не завершальний етап, оскільки, проаналізувавши результати, ви знову повертаєтеся до даних — оновлених та збагачених зробленими висновками. У ході такого ітеративного процесу ваші інсайти стають більш значущими, а точність, зроблених на основі прогнозів, підвищується. При цьому ви допомагаєте іншим людям розвивати та вдосконалювати свої навички, які необхідні для створення справжньої синергії між людиною та машиною.

Таким чином, за словами Чаморро-Премузіка, критично значущим елементом цифрової трансформації є не цифровізація, а трансформація. Найважливіше — це зміна способу мислення, культура, навчання та перенавчання вашого персоналу.

«Єдине, що зараз залишилося без змін — це суть лідерства», — пише автор, додаючи, що «перед нинішніми керівниками стоїть нова версія завдання, яке лідери вирішували протягом усієї історії людства — це підготувати своїх прихильників до прийдешнього та створити міст між минулим і кращим майбутнім; сьогодні таким мостом є цифрова трансформація.

За матеріалами "The Essential Components of Digital Transformation", HBR.

Ілюстрація: enterprisersproject.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)