ІНСАЙТИ | Стратегічне мислення 27 серпня 2013 р.

П’ять міфів про інновацію та стратегію

«"Стратегія — окремо, інновація — окремо", — такий тип мислення ствердився у багатьох компаніях», — пише Гері Гец (Gary Getz), партнер та генеральний директор компанії Strategos у статті, опублікованій на CEO.com. При цьому він зазначає, що і перше, і друге повинні становити одне, нерозривне ціле; інакше успіх бізнесу може опинитися під неабиякою загрозою. Ось найпоширеніші омани щодо відокремленості стратегії та інновації, які спростовує Гец.

Гері Гец (Gary Getz)
Гері Гец
(Gary Getz)

На щастя немає потреби ламати собі голову — в нас вже є стратегія

Ви успішно реалізовуєте стратегію, яку розробили пару років тому. Що ж, чудово… Проте запитайте себе, чи містить ваша стратегія відповідь на те, якою повинна стати ваша компанія у майбутньому. Якщо ваша стратегія зорієнтована не на прийдешнє, а лише на вдосконалення того, що ви робите сьогодні, вам навряд чи вдасться надихнути людей на створення проривних інновацій.

А чому б нам не зайнятися тільки інновацією?

Доволі поширеним є міф про те, що роблячи стратегічний вибір, інакше кажучи, визначаючи, на чому саме треба сфокусувати зусилля, ми обмежуємо спектр прояву нашої інноваційності. Втім, як показує практика, — все якраз навпаки. Творчість у рамках певних обмежень завжди ефективніша, ніж в умовах повної свободи. Якщо ви розпочнете із формулювання напряму руху, то надалі скеровуватимете зусилля на генеруванні кількох цікавих ідей у певній сфері, які потім зможете інтегрувати. Саме так ви досягнете якнайкращих результатів.

Стратегія — це серйозно, а інновація — не дуже…

Дуже часто фірми керуються припущенням про те, що розробка стратегії вимагає ґрунтовної аналітичної роботи. Натомість інновація — це інтуїтивний процес, який, хоча й подеколи може давати життя концептам нових продуктів, в жодному разі не допоможе визначити стратегічний напрям руху фірми.

Насправді ж спонтанні інсайти та творче експериментування можуть бути як джерелом творення інноваційних продуктів, так і давати натхнення для окреслення низки диференційованих стратегій.

Не варто застосовувати інноваційні методики до стратегічного процесу

Чомусь прийнято вважати, що розглядати незвичні напрями розвитку бізнесу чи непотрібно, чи навіть небезпечно, бо це може завести фірму невідомо куди. Втім, обговорення чогось не означає, що це конче потрібно втілювати на практиці. Більше того, якщо ви ніколи не розглядатимете стратегічні напрями, кардинально відмінні від традиційного, то, найімовірніше, продовжуватимете рухатися второваним шляхом і, відповідно, ризикуєте тим, що вас можуть несподівано підкосити конкуренти.

Чи не краще нам триматися якнайдалі від керівництва?

Інколи людей турбує ось така думка: щойно ми отримали дозвіл попрацювати над інноваційною ідеєю; тепер же нам краще зникнути із поля зору керівників, бо не виключено, що вони втручатимуться у проект або навіть змусять нас змінити його напрям. Звісно, у цьому є певна рація. Але, як правило, інноваційні проекти, які мають підтримку зацікавлених у них топів, набагато успішніші, ніж ті, що реалізуються тишком-нишком в надії, що керівництво про них забуде.

Отже, стратегічний та інноваційний процеси повинні йти пліч-о-пліч, бо тоді таким чином природно сформується цикл їхнього взаємного збагачення. Запевняю, результати вас не розчарують! Стратегічний напрям скеровуватиме нас у пошуку ідей; натомість базові схеми, що випливатимуть із ваших ідей, сприятимуть еволюції стратегічного напряму фірми.

За матеріалами "5 Myths About Innovation And Strategy", CEO.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)