ІНСАЙТИ | Лідерство 18 лютого 2019 р.

Шість неочевидних ознак ефективного лідера

Джерело: K.Fund Media

Шість неочевидних ознак ефективного лідера Пригадайте найефективнішого лідера, з яким вам доводилося будь-коли працювати. Як гадаєте, що допомогло йому стати особливим: харизма, драйв, ентузіазм, здатність мотивувати? Якою б не була причина, видатні лідери сучасності, про яких десятиліттями говорять у бестселерах, відносяться до типажів «лідера-служителя», «трансформаційного лідера» або «усвідомленого лідера». Під керівництвом таких людей підлеглі зазвичай докладають більше зусиль, ніж за умов застосування стилю управління «команда — контроль».

Марсель Швантес (Marcel Schwantes), засновник і HR-директор консалтингової компанії Leadership From the Core, пропонує шість ключових ознак ефективного лідера. Можливо, ви виявите ці звички у собі й зрозумієте, що ви — керівник набагато кращий, аніж звикли про себе думати.

1. Ви створюєте відчуття значимості роботи

Опитування 2003-го року співробітників 25 найкращих компаній світу показало, що працівники усвідомлювали цінність власної праці, її значимість. Це відчуття і є найліпшою мотивацією.

Задоволення від робочого процесу не лише підживлює бізнес-результати — продуктивність і рентабельність — але й знижує стрес та вірогідність вигорання.

2. Ви даєте іншим людям можливість «сяяти»

Деяким лідерам необхідно бути в центрі уваги, щоби задовольняти власне его. Та найвидатнішим керівникам не потрібна слава і загальне визнання, вони й без цього знають собі ціну. Такі лідери визнають досягнення інших людей, дозволяють їм «сяяти», віддають належне за успіхи у роботі, підвищуючи таким чином упевненість підлеглих у своїх силах і формуючи довіру.

3. Ви керуєте «серцем»

Коли лідери керуються принципами чесності, відвертості та співпереживання, вони легко завойовують довіру всіх членів команди.

Так, їм так само доводиться бути суворими і вимогливими відносно результатів, але підлеглі почуваються комфортно й упевнено за їхньої присутності.

4. Ви зважаєте на потреби інших

Природжені лідери точно знають, що необхідно для того, щоб цінні співробітники залишалися зацікавленими і вмотивованими. Вони ставлять самим собі питання:

  • Чи розуміють мої підлеглі, чого саме від їхньої роботи я очікую?
  • Чи мають мої співробітники можливість робити щодня те, що виходить у них найкраще?
  • Чи отримують мої найкращі працівники вдячність, визнання або бонуси за ретельність і результативність?
  • Чи спонукаю я співробітників до особистісного і професійного зростання й розвитку?

5. Ви регулярно даєте та отримуєте зворотний зв’язок

Кілька років тому в одному з інтерв’ю Ілон Маск кинув одну зі своїх найкращих фраз, що стосуються самовдосконалення:

«Я думаю, що вкрай важливо мати цикл зворотного зв’язку, в якому ви постійно думаєте про те, що зробили, і як могли б зробити це краще».

Це, мабуть, найкраща порада — постійно питати себе, як ми можемо покращити те, що робимо. Цикл зворотного зв’язку — це незаперечна частина саморозвитку кожного лідера. В колективах, яким ви довіряєте, негативні відгуки та критика допоможуть лідеру та членам команди вчитися нового.

Менеджери завойовують серця підлеглих завдяки тому, що вони відкриті й діляться планами з підлеглими, комунікують важливі речі та впроваджують культуру зворотного зв’язку.

6. Ви делегуєте свої повноваження

Замість того, щоб використовувати службове становище задля особистого зиску, самореклами або отримання особливих привілеїв, природжені лідери призначають співробітників на керівні посади, щоб розвинути їхні сильні сторони. Таким чином вони і отримують реальну владу. Співробітники стають лояльнішими і докладають більше зусиль. Це стає можливим завдяки тому, що вони розуміють, що працюють на лідера, який зацікавлений у їхньому зростанні й успіху. І ця ситуація виграшна для всіх сторін-учасників: для самого лідера, для підлеглих і для компанії.

За матеріалами "6 Unexpected Signs You're a Much Better Leader Than You Think", Inc.

Stock Photos from MJgraphics/Shutterstock



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Ваш надійний тилВаш надійний тил
ПрокрастинаціяПрокрастинація

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)