ІНСАЙТИ | Вартість компанії 7 березня 2014 р.

Як підвищити вартість компанії?

Автор: Володимир Павелко, директор MBA-програм, викладач kmbs
Джерело: kmbs

Вартість компанії може як підніматися, так і падати під впливом різних ринкових і внутрішніх змін. Зрозуміло, що в інтересах власника — максимізувати її вартість, особливо якщо в планах на найближчі роки значиться продаж бізнесу. Як цього домогтись?

Володимир Павелко
Володимир Павелко
Для успішного продажу потрібно, щоб інвестор був упевнений: актив, який він купує, — прозорий в управлінні, його цінність можна спрогнозувати, всі взаємозв'язки в системі — чітко визначені, а сама компанія зможе бути життєздатною і без її засновника.

Отже, вартість компанії безпосередньо залежить від двох факторів: наскільки прозорі процеси прийняття і реалізації рішення, і наскільки самодостатня команда (тобто наскільки вона самостійна в розробці рішень). Чим більше рішень «зав'язані» на одну людину (власника) — тим менше ефективність компанії та її привабливість для потенційних інвесторів. Однією з ключових компетенцій бізнесу, здатного зацікавити покупця, має бути його вміння самостійно (без участі власника і допомоги ззовні) справлятися з поточними викликами, проблемами і можливостями. Тобто вчасно виявляти їх і професійно управляти ними.

Також компанія повинна вміти вибудовувати своє майбутнє (формулювати місію) і коригувати свій шлях до мети в мінливому бізнес-середовищі. Місія — це розуміння трьох складових: ким ми (компанія) є насправді (в якому бізнесі ми працюємо), для кого ми працюємо (хто наш клієнт) і який продукт ми для нього створюємо (які потреби задовольняємо). Корисно також визначити, в чому полягає унікальність нашого продукту, чому наш клієнт буде його купувати. Місія дає можливість сконцентруватися на своєму основному бізнесі, розвивати ключові компетенції, і працювати максимально ефективно.

Щоб коригувати свій шлях до мети, потрібно постійно звіряти свою місію зі стратегією, структурою і ціннісним базисом (і якщо місія змінюється, то змінювати й інші підсистеми). Виконання місії компанії підтримується її ціннісним полем — тим, у що ми віримо і у що інвестуємо гроші, час, зусилля. Взаємозв'язок місії і цінностей робить компанію ефективною і результативною як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі, і, як наслідок, підвищує її капіталізацію.

Правильно налагоджені взаємозв'язки між місією і стратегією (що саме ми будемо робити, щоб задовольнити потреби наших клієнтів найкращим чином) також збільшують вартість бізнесу. А оскільки основну цінність для клієнтів створюють співробітники, то необхідно, по-перше, винагороджувати персонал за дії, які відносяться до зони їхніх повноважень і відповідальності. А по-друге, створити для співробітників сприятливу атмосферу всередині компанії.

Для цього необхідно розвивати корпоративну культуру, що базується на взаємній довірі і повазі. Чим вище рівень довіри в компанії, тим нижче вартість кожного прийнятого рішення: ми більш ефективно використовуємо наші ресурси, в тому числі й управлінський інтелектуальний капітал. Чим вище рівень поваги в організації, тим більш якісні рішення ми можемо генерувати: ми розглядаємо проблемну ситуацію з різних точок зору, сприймаємо конструктивну критику. У результаті культура взаємної довіри і поваги дає можливість з найменшими трудовитратами і протидією з боку персоналу впроваджувати прийняті рішення.

Таким чином, чітко усвідомлюючи місію та цінності компанії, маючи прозору структуру відповідальності, повноважень та винагород, розвиваючи культуру взаємної довіри і поваги, компанія може постійно підвищувати свою вартість на ринку, навіть в умовах турбулентного бізнес-середовища.

І останнє: все це має сенс, якщо власник чітко сформулював і усвідомлює візію, а також має відповідь на питання: «ким ми хочемо бачити себе в майбутньому?».



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)