ІНСАЙТИ | Віддалене управління 11 червня 2015 р.

Залученість і дистанційна робота

Якою є роль менеджера у формуванні залученості персоналу і як це реалізується у віртуальному просторі? Анна Зелая (Anna Zelaya), керівник команди з питань результативності клієнтських сервісів Gallup, розповідає про досвід управління своєю групою в режимі віддаленої роботи.

Залученість і дистанційна робота
Ілюстрація: Shutterstock.com
Зрозуміло, аби бути по-справжньому ефективним менеджером, щодня доводиться докладати чималих зусиль. Адже значною мірою залученість членів групи залежить від її керівника — відповідно до дослідження Gallup, принаймні 70% коливань результативності команд зумовлюється кваліфікацією управлінця.

Вперше мені довелося управляти людьми дистанційно, опинившись у чотирьохмісячному відрядженні. Тоді добряче понервувалася, а відверті розмови з колегами лише підтвердили мої побоювання: буде дуже непросто.

Втім, попри все, я не могла допустити, щоб моя фізична відсутність негативно вплинула на емоційну «настройку» людей. Отже, було потрібно змінити всю звичну управлінську логістику — включити до неї, серед іншого, такі чинники, як різні часові зони і безперервні культурні колізії. Тобто йшлося про створення нової модифікації управлінського процесу, що обертався б навколо підтримування високого рівня залученості членів команди. В основі цього лежать дуже різнопланові дії: від вияви уваги до базових потреб й очікувань працівників до фокусування на результативності їхньої роботи та професійному розвитку. Зрештою, цим слід займатися постійно — і неважливо, знаходитесь ви «на місці» або десь далеко. Крім усього, я мусила подбати і про високий рівень власної залученості, бо інакше психологічне налаштування членів команди почало б змінюватись у гірший бік. Дослідження Gallup показало: персонал, який працює під управлінням менеджера з високим рівнем залученості з 59-відсвотковою ймовірністю демонструватиме аналогічне ставлення. (У свою чергу, менеджери, які знаходяться у підпорядкуванні високозалученого лідера, з 39-відсотковою ймовірністю матимуть таке ж саме налаштування.)

Також потрібно було проаналізувати що з того, що працювало у звичайному режимі роботи, зберігатиме актуальність у режимі дистанційному. Візьмемо практику ведення щоденних розмов між мною та членами команди. Відмова від них обійшлася б нам занадто дорого, бо люди звикли до того, що є певний час, коли вони можуть ставити різні запитання, а також оговорювати не пов’язані з роботою речі. Хтось може подумати, що це малозначущий епізод, але відповідно до дослідження Gallup, все як раз навпаки. Серед індивідів, які на твердження «я знаю, що можу оговорювати з менеджером різні невиробничі питання» відповіли «повністю згоден» — 55% притаманна висока залученість в роботу (і, навпаки, серед тих, хто дав відповідь «повністю незгоден» — залучених працівників було лише 8%). Аналогічно 54% респондентів, котрі на твердження «я знаю, що можу поставити менеджерові будь-яке запитання» надали відповідь «повністю згоден», демонструють залученість в роботу; а з тих, хто відповів «повністю незгоден» — лише 1%.

Завдяки технологічним інструментам проводити такі зустрічі дистанційно дуже просто. Але по-справжньому долати фізичну відстань мені допомагає знання людей, їхніх звичок та переваг — без цього налагодити комунікаційний процес у віртуальному просторі було б на порядок складніше.

Загалом, вся діяльність нашої команди ґрунтується на сильних сторонах — як моїх, так і підлеглих. Наші ж розмови — це лише один із складників комунікації, яку я планую щотижня для кожного підлеглого; при цьому намагаюсь сформувати в людини очікування, як взаємодіятиму саме з нею, а також спілкуватися у спосіб, котрий більше всього відповідає її особливостям.

Незалежно від обставин, я мушу знаходити час на те, щоб ще раз проаналізувати сильні сторони моїх підлеглих та подумати, як управляти їхніми талантами, коли мене немає поруч з ними. Чому саме я концентруюсь на перевагах членів команди? В першу чергу тому, що, як з’ясувалося у ході дослідження Gallup: якщо безпосередній керівник фокусується на сильних сторонах підлеглого — то ймовірність відверто байдужого ставлення до роботи з боку останнього становить лише один шанс зі ста. А найгіршою є ситуація, коли менеджер ігнорує підлеглого: в цьому разі залученість людини вдвічі нижча, ніж якщо бос концентрує увагу на її недоліках.

І ще, дуже важливо знаходити час на аналізування своїх сильних сторін, а також того, як їх найкраще використовувати у процесі взаємодії з підлеглими. Адже краще розуміння себе дозволяє менеджерові вдосконалювати свій управлінський стиль — у підсумку переваги від цього отримують всі члени команди, яку він очолює.

За матеріалами "Managing Employees Remotely: Ways to Make It Work", Gallup.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Фриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавцівФриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавців
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)