ІНСАЙТИ | Майбутнє компанії 27 вересня 2022 р.

Майбутнє вашої організації — це люди

Люди — не роботи. У мінливому середовищі компанії також не повинні бути роботами, — вважають експерти консалтингової фірми Prophet Пол Ламберт (Paul Lambert) і Майкл Велч (Michael Welch).

Як оцінити перспективність ідеї

Наступна істина панувала ще далеко до Дарвіна: здатність до адаптації стає більш цінною, коли зростає невизначеність у навколишньому середовищі. В умовах, коли світові ринки навшпиньки наближаються до рецесії, компанії мають можливість зробити наступний еволюційний стрибок — шанс стати більш людяними.

Ми знаємо, що «більш людяними» звучить не зовсім так, як нас традиційно вчили думати про організації. Останні два десятиліття бізнес витратив на цифрову трансформацію та впровадження штучного інтелекту і передової робототехніки — технологій, які, як правило, беруть на себе завдання, що раніше виконували люди. Крім того, бізнес-лідери витратили останні два століття на засвоєння теорії організації індустріальної епохи, зображаючи організації як машини.

Однак підприємства — це не машини, і люди більше не можуть вдавати, що вони ними є. Організації — це живі організми з такою ж поведінкою і здібностями, як і люди, котрі в них працюють.

Останні кілька років зробили це зрозумілим. Прибуток, хоча і залишається важливим, але не єдиним, що має значення. Ринкове визначення успіху змінилося, і хоча люди все ще очікують від організацій заробляння грошей, вони все більше цінують екологічну стійкість, соціальну справедливість та інклюзивність, а також ефективність. Вони очікують від компаній, з якими ведуть бізнес, людяної поведінки — тобто етичної, співчутливої та прозорої.

Організації не можуть поводитися як цілеспрямовані роботи, щоб процвітати в цю нову еру, бездумно рухаючись до фінансових результатів наступного кварталу. Вони мають розвиватися і ставати більш складними, адаптивними та креативними організмами.

Три способи побудови адаптивної операційної моделі

Адаптивність — це набута навичка, і підприємства можуть черпати натхнення з нашої власної людської біології. Ми бачимо три найважливіші способи, за допомогою яких компанії можуть розвинути свою операційну модель, щоб стати більш адаптивними та гнучкими, використовуючи людський організм як відправну точку.

1. Розподілений інтелект

Тіло людини може реагувати швидко без участі мозку. Згадайте про рефлекс колінного суглоба або відсмикування руки від гарячого вогню.

Організації роблять те ж саме, коли вони надають людям можливість діяти в рамках всієї компанії, замість того, щоб всі рішення централізовано контролювалися купкою лідерів.

У фармацевтичній компанії, наприклад, інженери і планувальники можуть бути включені у виробничі бригади, щоб вони могли вирішувати будь-які питання на місцях, постійно покращуючи результативність. Якість продукції покращується на місцях і негайно, без залучення центрального керівництва компанії.

Цей поворот до децентралізації очевидний у гнучкому виробництві. Для фармацевтичної промисловості, наприклад, ця концепція набуває все більшого значення при використанні клітинної та генної терапії для створення передових біопрепаратів. Часто ці препарати спрямовані на невеликі популяції пацієнтів, особливо в онкології. Виробничі клітини повинні швидко переналаштовуватися на потреби ринку і бути першими на ринку.

Це не має бути локальний інтелект і дії проти глобального інтелекту та дій. Йдеться про те й інше. Людське тіло має нейрони в м’язах, кишечнику та кінцівках, а також у мозку — як і в організаціях.

2. Навчання через дані

Наш мозок навчається через зовнішні стимули, а знання та здібності людей являють собою все, чого вони навчилися або пережили індивідуально. Іншими словами, вони побудовані на даних, доступних їм через органи чуття. Ось чому нейронні мережі, змодельовані на структурах людського мозку, можуть бути настільки розумними, наскільки розумними є навчальні дані, доступні для моделі.

Для того, аби організації були більш спритними, їм потрібен кращий і частіший доступ до даних всіх типів. Їм потрібно розвивати надійні «органи чуття» — механізми, щоб забезпечити глибоке розуміння потреб, бажань і пристрастей клієнтів. І вони мають використовувати ці дані (якомога швидше і в режимі реального часу) для прийняття організаційних рішень.

Це особливо стосується функцій дизайну, щоб досвід клієнтів і співробітників адаптувався до потреб споживачів XXI-го століття. Звичайно, багато компаній вважають, що вони це вже роблять. Але в адаптивних підприємствах це так само природно, як людське око адаптується до яскравого сонячного світла.

Samsung побудував регіональні дизайн-студії по всьому світу, які використовують дизайн-мислення і знання ринку для швидкого впровадження інновацій. З головним центром у Сан-Франциско, багатопрофільні дизайнери допомагають компанії використовувати підприємницький дух Кремнієвої долини. Це дозволяє їй панувати в якості найбільш грізного конкурента Apple.

3. Прийняти екосистему

Люди — надзвичайно соціальні створіння. Більшість із нас не може існувати незалежно один від одного. Суспільства — це складні екосистеми, в яких люди взаємно залежать один від одного для виживання. І в міру того, як змінювалося навколишнє середовище, виростали нові цивілізації у відповідь на нові людські потреби.

В організаціях це стимулює ідеї про партнерство і співпрацю з іншими організаціями, що постійно розширюються. Технологічні інкубаційні центри породили нові розробки — завдяки цим мережам і зв’язкам, які не існували навіть десять років тому. Це зумовлено платформами спільного використання — такими компаніями, як Uber і Airbnb — та економікою підписки, яку очолюють такі компанії, як Salesforce та Apple.

Процвітання у світі VUCA

Неможливо уникнути світу VUCA (волатильність, невизначеність, складність, неоднозначність), в якому ми живемо сьогодні. Організації все ще намагаються прийняти зміни, спричинені пандемією, включаючи зміну цінностей клієнтів та гібридну робочу силу. І хоча рецесія ще не настала, зростання інфляції, цін на енергоносії та процентних ставок тисне на споживачів та B2B-клієнтів.

Але організації аж ніяк не безпорадні. Ці масштабні зміни відкривають можливості для еволюції та адаптації. Для деяких із них це може бути навіть підходящий час для організаційної трансформації, включаючи новий підхід до розробки операційної моделі, орієнтованої на людину. І незважаючи ні на що, ця невизначеність вимагає абсолютно нового підходу до співпраці, цілісного погляду на організацію, який охоплює очі, вуха, серце і душу компанії, а також її мозок.

Ілюстрація: lhongtortai.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)