ІНСАЙТИ | Startup 31 жовтня 2008 р.

Навіщо створювати стартапи у слабкій економіці

Пол Грем (Paul Graham), відомий есеїст, програміст та розробник мов програмування, який перший у 2002-му році описав простий статистичний спам-фільтр, а сьогодні працює над розробкою нової мови програмування ARC, пояснює, кому і навіщо потрібні стартапи під час економічного спаду.

Пол Грем (Paul Graham) Економічна ситуація в світі настільки складна, що деякі експерти побоюються, що вона може докотитися до руйнівного стану, як колись у середині 70-их років...

...коли були засновані такі гіганти, як Microsoft та Apple.

Як доводять нам ці два приклади — економічний спад не таке вже й погане середовище для народження стартапів. Правда набагато банальніша: стан економіки не має жодного впливу на успішність стартапу.

Стартапи досягають успіху або провалюються не через економічні обставини, а тільки як наслідок внутрішніх якостей їхніх засновників. Економіка, звісно, теж має певний вплив. Та все ж вона жодним чином не є визначальним фактором для досягнення успіху.

Має значення тільки "хто ви", а не "коли ви створили стартап". І якщо ви володієте необхідними навичками, то зумієте досягнути успіху навіть у скрутній економічній ситуації. Людина, яка думає: "Ні, я поки що не буду створювати стартап, економічні умови занадто складні" — робить ту саму помилку, що людина, яка думає: "Економічні умови хороші, варто лише створити компанію і я стану багатим".

Тому, щоб підвищити свої шанси на успіх, потрібно думати радше про те, кого найняти у якості співзасновника, ніж про стан економіки. А якщо ви турбуєтесь про перспективи розвитку компанії, немає сенсу дивитися телевізійні новини. Подивіться краще у дзеркало.

Технології розвиваються більш-менш незалежно від фондової біржі. Тому швидка реакція на зміни у кризовій економічній обстановці у більшості випадків приведе до кращого результату, ніж бездіяльність.

Звісно, ваша ідея не єдина. З часом у вас будуть з'являтися нові ідеї. Але якщо ви переконані, що хочете займатися певною справою — годі розмірковувати — настав час діяти!

Це не означає, що вам потрібно ігнорувати економіку. Під час кризи як клієнти так і інвестори діють надзвичайно обережно. Але при вдалому підході ви навчитесь отримувати зиск із цієї обережності, створивши такий продукт або сервіс, який дозволяє економити кошти. Адже стартапи зазвичай роблять продукти та сервіси більш доступними.

З інвесторами трохи складніше. Адже стратапам, як правило, потрібні певні інвестиції, а інвестори, в свою чергу, не поспішають вкладати свої гроші під час кризи. Втім, всі знають, що потрібно купувати, коли відбувається економічний спад і продавати, коли відбувається підйом. Інвестори ж, для того, щоб бути успішними, повинні діяти всупереч традиційній логіці. Вони повинні не реагувати на зовнішні обставини, а передбачати їх. Тому інвестиції у кризовій ситуації можуть бути розумним кроком.

З іншого боку, щоб вберегти стартап від кризи, слід навчитися підтримувати його на рівні мінімальних витрат. Найбільш певний шлях до успіху — це бути "тарганом корпоративного світу". Причина смерті переважної більшості стартапів — це банкрутство. І що дешевшим буде підтримання бізнесу — то складніше буде знищити стартап.

Ще однією перевагою економічної кризи є зменшення конкуренції. Поки всі вичікують покращення ситуації, ви можете робити успішний бізнес.

Тому не виключено, що спад економіки — це найкращий час для створення стартапів. Економіка мало впливає на новий технологічний бізнес — значення мають тільки люди. І якщо у вас є ідея — не чекайте поки настануть кращі часи — починайте діяти прямо сьогодні!

За матеріалами статті Пола Грема "Why to start a startup in a bad economy".
Адаптований переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)