ІНСАЙТИ | Інновації 12 лютого 2013 р.

Як придушити інновації?

Джерело: Innovations.com.ua

Незважаючи на постійні розмови про інновації, керівники багатьох організацій майже в кожній галузі активно намагаються їх придушити. Вони стверджують, що хочуть більше нових ідей. Але, в той самий час, дотримуються «антипринципів», які гарантують, що інновації не впроваджуватимуться через брак часу, грошей і мотивації, — стверджує Розабет Мосс Кантер (Rosabeth Moss Kanter), професор Harvard Business School, автор книг "Confidence: How Winning Streaks and Losing Streaks Begin and End" і "SuperCorp: How Vanguard Companies Create Innovation, Profits, Growth, and Social Good".

Розабет Мосс Кантер (Rosabeth Moss Kanter)
Розабет Мосс Кантер
(Rosabeth Moss Kanter)
Нижче Розабет наводить кілька "порад", як убезпечити компанію від впровадження інновацій.
  1. Ставитись з підозрою до будь-якої нової ідеї, яка прийшла знизу — тому що вона нова, і тому що вона знизу. Адже якщо б вона дійсно була вартою уваги, то керівники нагорі напевне самі б її придумали.

  2. Згадувати історію. Якщо в процесі обговорення народжується ідея, знайдіть прецедент з минулого: ідею, яка не спрацювала, і яка чимось схожа на ту, яку придумали щойно. Не вдалось тоді — не вдасться і зараз.

  3. Перевантажувати людей роботою. Якщо керівнику здається, що в підлеглих з'явився вільний час — їм потрібно дати щось роботи.

  4. Заохочувати запеклу конкуренцію. Можна розділити працівників на групи і доручити їм критикувати пропозиції колег (бажано публічно). А потім — оголосити переможців та переможених.

  5. Стрес понад усе. Треба рахувати все, що можна підрахувати, і так часто, як це тільки можливо. Варто віддавати перевагу точним планам. А якщо люди перевищують планові показники — не треба заохочувати це, адже так вони також порушують плани. Натомість керівнику потрібно наполягати, щоб усі процедури були дотримані.

  6. Обмежити обговорення стратегії та планів дуже вузьким колом довірених осіб. А далі потрібно оголосити усім іншим про прийняті важливі рішення. Це гарантує, що ніхто не починатиме нічого нового, адже працівники ніколи не знатимуть, чого їм чекати від керівництва.

  7. Мотивувати через покарання за помилки. Якщо працівник зробив помилку — з нього варто зробити приклад «як не треба діяти» і донести цей урок до інших. Тоді всі знатимуть, що ризикувати — це погано.

  8. Звинувачувати в усіх проблемах некомпетентних працівників нижніх рівнів ієрархії. Керівнику варто постійно скаржитись на низьку якість персоналу. Якщо це і не знищить віру в себе, то точно підірве віру в інших і їхні ідеї.

  9. Ніколи не забувати, що ви, керівники, досягли успіху тому, що вже знаєте все про свій бізнес.

Ці правила гарантують загибель інновацій, що може бути особливо небезпечним в умовах динамічного зовнішнього середовища. Тому лідерам, які бажають плекати інновації, варто дотримуватись правил, протилежним вищенаведеним, і створювати про-інноваційну культуру. Для цього потрібно:

  • Заохочувати нові ідеї, особливо ті, що надходять знизу та з несподіваних джерел.
  • Дивитись вперед, а не назад. Минуле не обов'язково має повторюватись.
  • Знаходити час або гроші для експериментів.
  • Шукати позитив, а не критику. Заохочувати співробітництво для досягнення спільних цілей.
  • Бути гнучкими. Дивитись не тільки в календар, а й в інші сторони — щоб побачити нові, незаплановані можливості.
  • Залучати нових людей до стратегічних дискусій.
  • Уникати публічного приниження, натомість публічно визнавати досягнення в сфері інновацій.
  • Виховувати повагу до людей та їхніх талантів.
  • Пам'ятати, що навчання потрібно всім. Кожен, навіть найбільш досвідчений працівник, повинен бути відкритим для навчання.

Ці правила допоможуть стимулювати інновації в компанії. А щоб максимізувати результат, можна завжди тримати перед очима дев'ять «анти-інноваційних» принципів.

За матеріалами "Nine Rules for Stifling Innovation", HBR Blog Network.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Самомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєтеСамомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєте

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)