РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 19 квітня 2021 р.

Куленепробивне розв’язання проблем

Всесвітній економічний форум визначив, що комплексне розв’язання проблем є одним із ключових навичок, необхідних організаціям у XXI столітті, за яким слідують критичне мислення і креативність. McKinsey & Company вже кілька десятиліть використовує свій семиступінчастий метод розв’язання проблем всередині компанії для надання клієнтських рішень. Широкій аудиторії цей метод представили Чарльз Конн (Charles Conn) і Роберт Маклін (Robert McLean) у своїй книзі «Bulletproof Problem Solving: The One Skill That Changes Everything» («Куленепробивне розв’язання проблем: єдина навичка, що змінює все»).

Метод розв’язання проблем, описаний в книзі, заснований на наочному методі логічного дерева, який можна застосовувати до всього: від повсякденних рішень до стратегічних питань у бізнесі і глобальних соціальних проблем. Автори, які мають багаторічний досвід роботи в McKinsey & Company, надають 30 докладних реальних прикладів, щоб побачити, як цей метод працює на практиці.

Куленепробивне розв’язання проблем

Семиступінчастий метод розв’язання проблем складається з наступних кроків.

1. Чітке визначення проблеми

Хороше визначення проблеми має наступні характеристики:

  • Проблема чітко сформульована: в формулюванні згадується тільки бажаний кінцевий результат, а не проміжні результати або дії.
  • Проблема конкретна, вимірна і розрахована в часі.
  • Чітко вказані цінності і межі дій особи, яка приймає рішення.
  • Є місце для творчості.
  • Проблема розглядається як можна більш широко.

2. Розділення проблеми на логічні частини

Це допоможе вам діагностувати проблему та її рушійні сили, а також покаже, які рішення більш корисні. У цьому випадку працюють із деревоподібними діаграмами — так званими логічними деревами: проблема утворює стовбур або початкову точку, а гілки представляють компоненти проблеми. Існують різні типи логічних дерев, кожне з яких підходить для різних типів завдань: компонентні дерева; індуктивні логічні дерева; дерева дедуктивної логіки; дерева гіпотез; дерева рішень.

3. Розстановка пріоритетів

Коли ви знайшли свою деревоподібну структуру, розставте пріоритети по гілках. З одного боку, вирішальним фактором є те, який вплив робить той чи інший важіль на проблему, а з іншого — наскільки сильно ви впливаєте на важіль. Оскільки обидві величини залежать від обмежень, що накладаються проблемою, можливо, варто спробувати послабити одне або кілька обмежень, аби побачити, як це впливатиме на важіль. Тепер обріжте гілки вашого дерева відповідно до пріоритету і залиште тільки ті, які можуть сприяти бажаному результату більше середнього.

4. Створення плану робіт

Що складніше проблема, то важливішим є її систематичне планування. Для цього створіть якомога повніші і конкретні плани робіт, в яких обумовлюється, хто повинен присвятити себе конкретниму частковому аналізу і коли має бути отриманий результат. Це буде гарантувати, що порядок вашого аналізу правильний і ви виберете найбільш ефективний спосіб розв’язання вашої проблеми. Плани робіт складаються на дві-три тижні за один раз— все, що буде далі, планується приблизно.

5. Аналіз компонентів проблеми

Для фактичного аналізу компонентів проблеми спочатку слід застосувати прості, але ефективні евристики. Таким чином ви зможете швидко й ефективно отримати мінімум орієнтації та приблизно розпізнати розміри і напрямки проблеми. Ось кілька прикладів таких підходів: Принцип 80/20; Правило 72; Висновок за аналогією; Метод «5 чому».

6. Узагальнення інформації

Підготуйте зібрані дані. Всю інформацію слід подавати в більш широкому контексті. Один із способів об’єднання результатів — перетворити результати часткового аналізу в графіку і прикріпити їх до відповідної гілки переглянутого дерева. Така загальна картина може виявити зв’язки, які ви упустили, зосередившись на деталях аналізу.

7. Створення переконливої історії

На останньому етапі ви використовуєте результати, щоб створити історію, яка найкращим чином продасть ваше рішення. Побудуйте свої міркування у вигляді піраміди. Вгорі — ваше основне твердження, яке зазвичай відповідає останній оновленій відповіді. На рівень нижче — аргументи, що підтверджують вашу основну точку зору, включаючи докази і факти, на яких ґрунтуються ці аргументи.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час
Фриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавцівФриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавців

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)