ТЕНДЕНЦІЇ | Рейтинг оргкультури 20 листопада 2020 р.

Чемпіони з культури 2020: які організації сформували найпродуктивнішу культуру

Хоча все більше свідоцтв вказує на переваги, які дає компаніям сильна культура, вимірювання цієї базової організаційної характеристики було і залишається надзвичайно складним завданням. Саме тому Glassdoor спільно з MIT Sloan Management Review створили індекс Culture 500 — інтерактивний інструмент, із допомогою якого здійснюється ранжування та порівняння оргкультури понад 500 провідних компаній США.

Чемпіони з культури 2020: які організації сформували найпродуктивнішу культуру

У ході недавнього аналізу компаній Culture 500 було сформовано перелік Culture Champions, до якого увійшла 21 організація («чемпіони з культури»), що створили найдосконалішу у своїй галузі культуру.

Основні характеристики чемпіонів з культури

В основу формування переліку Culture Champions лягли наступні чинники:

  • За продуктивністю культури компанія значно випереджає інших аналогічних гравців. Індекс Culture 500 вимірює продуктивність культури компанії за дев’ятьма базовими цінностями. Це гнучкість, співпраця, зорієнтованість на клієнта, кадрова багатоманітність, виконавча дисципліна, інноваційність, організаційна цілісність, продуктивність та повага. Ці цінності найчастіше фігурують як у відповідних корпоративних документах, так і в оглядах компаній, котрі роблять працівники. Також вони пов’язані із такими характеристиками бізнес-діяльності, як фінансові показники, інновації та залученість персоналу.
  • Претендувати на першість у сфері культури могла компанія, чиї працівники позитивно висловлювалися щодо зазначених вище цінностей частіше, ніж їхні колеги з інших організацій галузі. У випадках, коли цю планку долала більш ніж одна компанія, титул чемпіона з культури отримувала та, що набирала найбільшу кількість балів серед галузевих гравців.

  • Компанія відповідає стандартам щодо багатоманітності, цілісності та наявності поваги як культурної норми. Щоб отримати чемпіонський титул, компанія мусила мати оцінку щодо багатоманітності, цілісності та поваги не нижчу ніж «-1» стандартного відхилення відносно відповідного середнього значення для галузі.
  • Організаційна культура високо оцінюється працівниками. Компанії мали увійти до 30-го процентилю рейтингу культури на Glassdoor (найвища оцінка за п’ятибальною шкалою) відносно загальної вибірки Culture 500.
  • Не було випадків зниження рейтингу. Компанії мусили утримувати або підвищувати свою позицію в рейтингу. Організації, котрі перемістилися на нижчі місця, виключалися із процесу подальшого оцінювання. В окремих випадках, коли декілька кандидатів у чемпіони мали аналогічні характеристики, позиція гравців у рейтингу визначалася відповідно до того, хто з них протягом певного періоду часу демонстрував кращий тренд.

Схожості у відмінностях

Серед чемпіонів немає двох однакових компаній. Одні вибороли цей титул за рахунок послідовного генерування сміливих інноваційних рішень; інші — завдяки успіху у формуванні середовища, де домінує повага. Але чемпіони з культури, хоча і представляють різні галузі, також мають наступні спільні характеристики.

Стабільно демонструють високі фінансові результати. Як показали вимірювання за п’ятирічний період, ціна акцій публічних компанії Culture 500 у середньому зросла на 234%. За той же самий час для S&P 500 цей показник становив 62%; для Nasdaq — 117%. Загалом 11 із 15-ти чемпіонів з культури перевершили в цьому вимірі компанії із переліку S&P 500. Також чемпіони продемонстрували набагато кращі фінансові результати, ніж інші аналогічні гравці з їхніх галузей.

У середньому публічні компанії-чемпіони перевершили за фінансовими результатами решту аналогічних організації з вибірки (йдеться про публічні корпорації з будь-якої галузі, де функціонують чемпіони з культури) на майже повне стандартне відхилення, занотоване при вимірюванні доходів протягом п’ятирічного періоду. Всі, крім трьох, із 15-ти публічних компаній-чемпіонів у середньому мали вищі доходи, ніж інші аналогічні компанії з вибірки. У двох із трьох випадків компанії-чемпіони використовували традиційні бізнес-моделі (універмаг у разі Nordstrom, виробництво двигунів внутрішнього згоряння в разі Toyota), функціонуючи в галузях, котрі проходили крізь глибокий «підрив». Порівняння чемпіонів із компаніями, що використовують схожі бізнес-моделі (наприклад, для Nordstrom — це Macy’s; для Toyota — Ford чи GM), знов показало: перші мають перевагу в сфері фінансової результативності.

Жінки на найвищих управлінських посадах. Ймовірність того, що на чолі компанії-чемпіона стоїть бізнес-леді, є удвічі вищою, ніж у разі типової корпорації з перeліку Fortune 500. Дослідження показало, що у 24% компаній-чемпіонів (у 5-ти із 21-ї організації) жінки займають посаду або СЕО (Accenture, CDW, The Clorox Company), або голови ради директорів (Bain, St. Jude Children’s Hospital). Для порівняння: станом на 2018-й рік бізнес-леді обіймали позицію CEO у 7% корпорацій з переліку Fortune 500 і лише у 5% — голови ради директорів. У середньому в компаніях-чемпіонах 34% складу рад директорів представлено жінками, а в корпораціях Fortune 500 (станом на 2018-й рік) — 23%. У складі команд топ-менеджерів компаній-чемпіонів у середньому 29% — це бізнес-леді (на 6% більше, ніж серед управлінців вищих рівнів у компаніях, які вивчалися в ході недавнього масштабного дослідження McKinsey).

Клімат психологічної безпеки. У процесі використання Culture 500, крім ранжування сотень компаній, котрі, як згадувалося вище, спираються на дев’ять базових цінностей, було проаналізовано понад 200 культурних чинників. Розрахунок середнього значення домінуючої думки щодо відповідного виміру культури по відношенню до повної вибірки Culture 500 показав: компанії-чемпіони набрали найвищу кількість балів не у сфері дев’яти базових цінностей, а в такому вимірі, як «чесність дискусій». У середньому чемпіони з культури демонструють надзвичайно високу продуктивність у формуванні культури, де співробітники можуть вільно представляти свої ідеї, висловлювати думки та занепокоєння, не боячись помсти з боку босів. Позитивне відхилення щодо готовності працівників компаній-чемпіонів ініціювати чесні обговорення є у 1,7 разів вищим, ніж у співробітників середньостатистичної організації із вибірки.

За матеріалами "Culture 500: Introducing the 2020 Culture Champions", MIT Sloan Management Review.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)