ТЕНДЕНЦІЇ | Споживча поведінка 6 лютого 2023 р.

Топ-10 світових споживчих трендів, які не слід ігнорувати у 2023 році

Компанія Euromonitor International, що займається дослідженням світових ринків, опублікувала свій знаковий звіт «Top 10 Global Consumer Trends 2023» («Топ-10 світових споживчих трендів 2023»). Цього року на порядку денному — емоційні витрати, автентична автоматизація, цифрове очищення, гейміфікація та багато іншого.

Щорічний звіт Euromonitor має на меті допомогти організаціям випереджати підриви, прогнозувати споживчі мотивації та вирішувати незадоволені потреби споживачів. Згідно зі звітом, глобальні споживчі тренди 2023 року включають відповідальні, але емоційні витрати, роль діджиталізації в процесах купівлі, вимоги жіночої рівності та проривне покоління Z.

За даними Euromonitor, річна інфляція у світі становить 5,8%, і очікується зростання загального обсягу роздрібного продажу на 6,5%. Цього року споживачі планують витратити $54 трлн доларів, а їхній наявний дохід у світі становить $64 трлн.

«Останні кілька років не були звичайними, і 2023 рік не стане винятком», — каже Елісон Ангус (Alison Angus), очільниця практики інновацій в Euromonitor International. «Компаніям слід очікувати досить різної поведінки, оскільки споживачі намагатимуться впоратися з поточними викликами, повертаючись до свого звичного ритму життя».

Топ-10 світових споживчих трендів, які не слід ігнорувати у 2023 році

Euromonitor окреслив у своєму звіті наступні тренди.

1. Автентична автоматизація

«Цифрові технології є домінуючою силою, але вони не можуть зрівнятися з людськими нюансами. Хоча машини роблять можливими зручність і швидкість, не можна недооцінювати силу емоційних зв’язків», — пише Euromonitor.

58% споживачів відчували себе комфортно, розмовляючи з людиною, щоб вирішити питання обслуговування клієнтів, порівняно з 19%, розмовляючи з автоматизованим ботом на веб-сайті компанії у 2022 році. За даними Euromonitor, люди і машини повинні бути синхронізовані, щоб надавати змістовні рішення. Емоційні зв’язки не можна недооцінювати, а технологічні переваги мають переважати над потребою в особистій взаємодії для створення бездоганного досвіду.

2. Ощадливі споживачі

Криза вартості життя підриває купівельну спроможність споживачів, зазначає Euromonitor, і економія коштів є першочерговим завданням. У 2022 році 75% споживачів не планували збільшувати загальні витрати, тоді як 21% заявляли, що збільшать покупки приватних торгових марок, а 31% — збільшать відвідування дисконтних магазинів.

«Бізнесу необхідно впроваджувати або розробляти рішення, які допоможуть економним споживачам заощаджувати, одночасно оцінюючи накладні витрати», — пише Euromonitor, додаючи, що «такі платіжні плани, як "купи зараз, заплати пізніше", можуть допомогти економним споживачам, так само як і програми винагород або розширення існуючих пільг».

«Зниження цін означає, що товари під приватними торговими марками та дискаунтери вкрадуть частку ринку певних категорій. Але альтернативні способи оплати, доступний асортимент і міцні партнерські відносини можуть розширити вашу клієнтську базу і зберегти конкурентне позиціонування».

3. Контроль скролінгу

Люди все ще прив’язані до своїх пристроїв, але час, проведений за екраном, стає більш вибірковим, переходячи від бездумного до усвідомленого. За даними Euromonitor, у 2022 році 57% споживачів видалили додатки на своїх смартфонах; однак більшість споживачів не планують зменшувати час, проведений за екраном, але стають більш вибагливими щодо того, як цей час витрачати. Вони критично оцінюють додатки чи підписки та відмовляються від платформ, які не приносять користі.

«Бренди не повинні відволікати увагу. Натомість сповіщення мають бути регульованими, свідомими та релевантними. Функції додатків чи платформ мусять додавати цінності та допомагати споживачам керувати скролінгом. Якщо ваші цифрові активи не збігаються, ви ризикуєте втратити потенційну конверсію».

4. Екологічність

Споживча поведінка полягає не стільки в придбанні, скільки в скороченні споживання. 55% споживачів зменшили кількість харчових відходів у 2022 році, що є найпоширенішим видом діяльності, який позитивно впливає на навколишнє середовище. 43% — скоротили споживання енергії.

«...вартість життя створює нову стійку поведінку. Ціни на товари, енергію та житло змушують людей економити. Споживачі продовжуватимуть переходити на енергозберігаючі продукти, харчуватися вдома, скорочувати використання електроприладів і менше подорожувати».

5. Гра продовжується

Ігри стали лідером у сфері розваг і подолали розрив між поколіннями. Цей колись нішевий сегмент тепер є масовим ринком для бізнесу, що дає можливість перетворити гравців на платників.

Компанії використовують спонсорство, рекламу, внутрішньоігрові покупки та інноваційні продукти; також не припиняються інвестиції в технології доповненої і віртуальної реальності. Ігровий досвід стає все більш витонченим, зазначає Euromonitor.

«Бренди мають враховувати цілісну ігрову культуру і те, як адаптувати свої пропозиції до цих споживачів. Ви мусите визначити, як цей сектор розваг вписується у ваш стратегічний план».

6. Тут і зараз

«Викликати радість» тепер є мотиватором покупки для споживачів. Вони не відмовляються від фінансової відповідальності, але обирають короткостроковий купівельний підхід до дискреційних товарів. Тому ритейлери, які пропонують гнучкі рішення, можуть розширити купівельну спроможність споживачів, включаючи такі опції, як «купи зараз, заплати пізніше», обсяг кредитування за якими минулого року сягнув $156 млрд.

Програми лояльності — ще один спосіб зменшити ціновий тиск на споживачів. 63% споживачів, опитаних Euromonitor, сказали, що вони беруть участь у програмах лояльності, щоб отримувати знижки та пропозиції. 42% приєднуються до них, щоб отримувати безкоштовні продукти, 40% — заради переваг, притаманних лише членам програми, а 35% — заради доступу до ексклюзивних винагород.

«Ваша маркетингова стратегія має бути спрямована на споживачів у потрібний час із правильним повідомленням. Відстежуйте тренди в покупках і перегляді веб-сторінок, щоб адаптувати промо-акції та комунікацію в режимі реального часу. Зустріч зі споживачами в потрібний момент тримає ваш бренд у центрі уваги».

7. Відроджені маршрути

Споживачі прагнуть заново відкрити для себе світ, незважаючи на майбутню невизначеність. 39% споживачів, опитаних Euromonitor, заявили, що протягом наступних п’яти років все більше їхніх повсякденних справ відбуватимуться особисто.

Під час пандемії споживання вдома домінувало в обсягах продажу, але покупки в дорозі та поза домом повертаються. 56% світового продажу споживчих продуктів харчування у 2023 році припадатиме на замовлення з доставкою додому.

«Експериментальний ритейл і громадське харчування можуть пожвавити прихильність до брендів, пригоди та ентузіазм».

8. Вона повстає

Споживачі відмовляються мовчати про гендерну нерівність. Справедливе представництво, рівність та інклюзивність стоять на першому плані при прийнятті жінками рішень про покупку.

«Ваша жіноча авдиторія хоче бути почутою і відчувати повагу до себе. Комунікація має бути індивідуальною, співчутливою та зрозумілою. Відстоювання рівних можливостей має бути корпоративним зобов’язанням, а не рекламним ходом».

9. Ті, хто процвітає

Споживачі починають відчувати втому, намагаючись впоратися з хаотичним світом, виснажуючись до небувало високого рівня, і ставлять особисті потреби понад усе. 53% споживачів у 2022 році проводили чітку межу між роботою чи навчанням та особистим життям.

Споживачі також шукають продукти, які сприяють зняттю стресу, поліпшенню самопочуття і розслабленню. Минулого року обсяг світового роздрібного продажу канабісу для дорослих склав $25 млрд, тоді як продукти CBD принесли $12 млрд.

10. Молоді та підірвані

Покоління Z відстоює свої переконання і заявляє про себе, і ці споживачі мають імунітет до традиційної реклами. 30% споживачів покоління Z приймають рішення про покупку на основі соціальних і політичних переконань брендів, а 24% бойкотують бренди, які не поділяють їхні соціальні чи політичні переконання.

За даними Euromonitor, автентичність і соціальний вплив мають вирішальне значення.

«Історія вашого бренду — це те, що буде продаватися. Але вчинки говорять голосніше за слова. Порожні обіцянки або замовчування соціальних проблем можуть завдати шкоди репутації. Довіра створюється, коли компанії виконують свої зобов’язання», — наголошує Euromonitor.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)