ТЕНДЕНЦІЇ | AI 18 листопада 2024 р.

П’ять пріоритетів, які допоможуть вам поповнити ряди лідерів у сфері штучного інтелекту

Багато компаній експериментують зі штучним інтелектом, але скільки з них ефективно масштабують його в своїх організаціях? Напевно, менше, ніж ви собі уявляєте.

Щоб кількісно оцінити, як організації підходять до масштабування ШІ, експерти Accenture розробили фреймворк для аналізу кореляції між фінансовими показниками компаній та їхніми можливостями у сфері ШІ і фундаментальними можливостями (як спостережуваними, так і заявленими). У рамках цієї системи дослідники використали машинне навчання для оцінки ефективності за 30 показниками для 1511 найбільших світових публічних компаній, що працюють у 18 галузях. Були також опитані 1020 гендиректорів багатьох із цих компаній.

Дослідники виявили, що лише 10% великих компаній зробили штучний інтелект ключовим фактором свого успіху. І ці лідери використовують потужні можливості ШІ для досягнення чудових фінансових результатів.

Хороша новина для всіх інших полягає в тому, що стати лідером у ШІ-галузі цілком реально. Спираючись на вищезгадане дослідження, а також інші емпіричні дослідження, проведені Accenture, та уроки з багаторічного досвіду допомоги клієнтам у впровадженні та масштабуванні ШІ, експерти визначили п’ять пріоритетів, які допоможуть вам поповнити ряди лідерів у сфері штучного інтелекту.

П’ять пріоритетів, які допоможуть вам поповнити ряди лідерів у сфері штучного інтелекту

1. Ваш топ-менеджмент має складатися з «практиків»

Відносно небагато топ-менеджерів мають глибоку експертизу в сфері штучного інтелекту. Насправді, лише 22% проаналізованих компаній мають щонайменше половину керівників вищої ланки та ради директорів, що складаються з людей із науково-технічним бекграундом.

Не дивно, що у CEO виникає спокуса відступити, коли справа доходить до побудови та масштабування ШІ в організації — на їхню думку, краще дозволити технічним експертам керувати цим процесом. Однак у ШІ-лідерів все навпаки: топ-менеджмент дотримується практичного підходу.

Так, було виявлено, що CEO таких компаній беруть активну участь у формуванні стратегії роботи з даними та ШІ, наприклад, встановлюючи чіткі очікування та метрики для вимірювання прогресу. Ці CEO також витрачають час на самоосвіту в питаннях штучного інтелекту, і це не проходить даремно: вони вдвічі частіше, ніж їхні колеги, мають глибоке розуміння ШІ та того, як він може створювати цінність для їхніх компаній.

У компаніях-лідерах у сфері ШІ гендиректори та інші керівники вищої ланки беруть активну участь у формуванні організаційної культури, яка надає пріоритетне значення даним і ШІ. Вони також прагнуть зробити це видимим, повідомляючи зовнішнім стейкхолдерам про те, як їхня компанія використовує ШІ для створення цінності; експерти виявили, що CEO компаній-лідерів у царині ШІ роблять це під час фінансових конференц-зв’язків удвічі частіше, ніж їхні колеги.

Однією з компаній, яка прийняла концепцію перевинайденння під егідою ШІ, є Sanofi. Французька медична компанія на шляху до того, щоб стати першою фармацевтичною компанією, яка масштабно використовує штучний інтелект. Її зусиллями керує CEO Пол Хадсон (Paul Hudson), який є ключовим архітектором ШІ-трансформації Sanofi і відіграє ключову роль у прийнятті сміливих кроків, інвестуванні в ШІ-кластери та нагляді за ініціативами з управління змінами.

Шлях Sanofi до перевинайденння є настільки ж всеосяжним, наскільки й амбітним. Стратегія ШІ зачіпає кожну частину підприємства — від розробки ліків і досліджень до клінічних і бізнес-операцій і результатів лікування пацієнтів. У кожній сфері використовуються або розробляються ШІ-інструменти для отримання інсайтів, які дозволяють співробітникам Sanofi приймати оптимальні повсякденні рішення. Наприклад, додаток Plai, розроблений у партнерстві з Aily Labs, забезпечує 360-градусний огляд діяльності компанії, агрегує дані по всіх бізнес-функціях, генерує ідеї та дозволяє дослідникам Sanofi переосмислити те, як вони розробляють і проводять клінічні випробування.

Із моменту запуску свого перевинайдення ШІ у 2019 році Sanofi масштабувала ШІ-екосистему та посилила свої можливості ШІ по всьому ланцюгу створення цінності. Як результат, компанія збільшила на 20-30% ідентифікацію потенційних мішеней у ключових терапевтичних областях, досягла 80% прогнозування для позицій із низьким рівнем запасів у біофармацевтичному ланцюгу поставок і створила інноваційні платформи для аналітики та розробки ліків.

2. Створіть і зміцніть своє цифрове ядро

Компанії з «цифровим ядром» можуть використовувати хмарні технології, дані та штучний інтелект для створення інтероперабельних, безпечних ІТ-платформ, необхідних для розвитку нових бізнес-можливостей і прискорення зростання. Ці компанії свідомо переходять від традиційного технологічного стеку — набору технологій, що працюють ізольовано, — до цифрового ядра, де основні компоненти безперешкодно взаємодіють для впровадження та розгортання нових технологій, таких як ШІ.

Намагатися масштабувати ШІ в організації без потужного цифрового ядра — це все одно, що керувати спортивним автомобілем зі зношеним двигуном: ви можете добре виглядати на перших кілометрах, але далеко ви не заїдете. Це пояснює, чому компанії-лідери у сфері ШІ у 2,5 рази частіше, ніж їхні колеги, надають пріоритет цифровому ядру.

Незалежно від того, чи намагаєтеся ви масштабувати ШІ як приватна чи державна організація, зміцнення вашого цифрового ядра завжди має бути головним пріоритетом. Державна агенція SDAIA є чудовим прикладом цього уроку. У 2019 році SDAIA створила National Data Bank (Національний банк даних), щоб дозволити державним установам Саудівської Аравії безпечно та ефективно обмінюватися даними. Щоб зробити цю мету реальністю, SDAIA визначила пріоритетом створення потужного цифрового ядра для Національного банку даних, подбавши про зміцнення кожного з основних «шарів» його ядра (тобто, рівень інфраструктури та безпеки, рівень даних і ШІ, а також рівень додатків і платформ).

Сьогодні National Data Bank підключений до понад 200 державних систем, а також зіграв важливу роль у створенні Estishraf — аналітичної платформи, яка підтримує планування для політиків по всій країні. У 2023 році понад 85 державних установ скористалися послугами Estishraf, що, за оцінками, принесло громадянам і державним установам вигоду на суму 50 мільярдів SAR (близько $13 млрд).

3. Перекваліфікуйте своїх людей і переосмисліть їхню роботу

З огляду на технічні ІТ-виклики, пов’язані з впровадженням ШІ в організації, не дивно, що багато компаній схильні ігнорувати людську складову. Наприклад, коли Accenture опитала тисячі працівників і керівників вищої ланки, 94% співробітників заявили, що готові вивчити нові навички для роботи з генеративним ШІ (GenAI), але лише 5% керівників заявили, що їхні організації пропонують можливості перекваліфікації для всього персоналу. Це величезний розрив, особливо зважаючи на те, що все більше робочого часу витрачається на автоматизацію та доповнення на основі GenAI.

Лідери ШІ-індустрії розуміють цю потребу і докладають значних зусиль для перекваліфікації співробітників, щоб вони могли виконувати нову роботу і працювати з ШІ по-новому. Ці компанії також більш агресивно наймають людей — майже вдвічі частіше, ніж інші фірми, — які можуть працювати зі штучним інтелектом і виконувати подібні завдання. Крім того, ШІ-лідери усвідомлюють, що для зміцнення довіри до ШІ та накопичення знань про нього працівники повинні бути активними співтворцями в масштабуванні технології в їхніх організаціях.

Наприклад, Accenture залучила команди свого відділу продажу до двосторонніх зусиль із впровадження GenAI в їхню роботу. Спочатку команди з продажу попросили переглянути свої процеси та робочі схеми. Потім команди працювали з колегами з інженерії та науки про дані, щоб розробити та впровадити нові ШІ-інструменти, які б підтримували оновлені процеси та робочі потоки.

Перші результати такої спільної роботи вражають: підвищена продуктивність, впевненість у собі та здатність справлятися зі стресом на роботі. Ці позитивні ефекти також були більшими у людей, які працювали на своїх посадах довше. Це свідчить про те, що досвідчені працівники є особливо готовими до інструментів, які допомагають спростити та вдосконалити їхню роботу.

4. Зробіть свій ШІ відповідальним

«Відповідальний ШІ» має на меті забезпечити підтримку алгоритмами результатів, які є не лише законними та прибутковими, але й етичними та іншими способами відповідають цінностям вашої компанії. Технологія розпізнавання облич, яка, скажімо, використовується для переслідування політичних дисидентів, не є відповідальним ШІ. Так само, як і алгоритм винесення судових вироків, який рекомендує суворіший вирок через колір шкіри людини.

До честі багатьох керівників, відповідальний ШІ перебуває в полі їхнього зору: в одному з опитувань 39% респондентів повідомили Accenture, що їхні підприємства експериментували з пілотними проєктами відповідального ШІ. Але навіть ці компанії схильні ставитися до відповідального ШІ як до ще однієї галочки, яку потрібно поставити у відділі комплаєнсу.

Аби уникнути цієї помилки, організаціям слід з самого початку чітко розробити та побудувати відповідальний ШІ. Спрямовуючи роботу зі штучним інтелектом в етичне русло на ранніх етапах — а лідери ШІ-індустрії роблять це вдвічі частіше, ніж їхні колеги, — компанії зменшують можливості для небажаної поведінки, водночас полегшуючи аналітикам із комплаєнсу виявлення проблем, які все ж таки виникають.

Валютне управління Сінгапуру (MAS), центральний банк і орган фінансового регулювання Сінгапуру, прагне допомогти фінансовим установам використовувати ШІ відповідально, пом’якшуючи при цьому непередбачувані негативні наслідки. З цією метою MAS створило галузевий консорціум Veritas, який зараз налічує понад 25 членів. Основна команда Veritas на чолі з MAS та Accenture створила структуру та методологію, які дають змогу фінансовим установам оцінювати свої рішення в ШІ-сфері та аналізу даних відповідно до принципів справедливості, етики, підзвітності та прозорості, щоб впровадити відповідальне використання ШІ у свої операції.

5. Збільшуйте інвестиції в ШІ

і «Тихіше їдеш — далі будеш» — часто є розумною порадою в бізнесі (і в житті). Однак, щоб стати лідером у сфері штучного інтелекту, компаніям потрібно інвестувати не як черепаха, а як заєць: щедрі інвестиції в ШІ значно розширюють ваші можливості відкрити для себе безліч способів, як він може вдосконалити ваш бізнес.

Ця думка, заснована на досвіді, підтверджується останнім дослідженням: ШІ-лідери виділяють на штучний інтелект приблизно на 4 відсоткові пункти більше своїх технологічних бюджетів, ніж інші компанії. Цей розрив призводить до ще більшої нерівності у випадках використання ШІ: у ШІ-лідерів їх у середньому на 22% більше, ніж у інших підприємств. Серед інших переваг, більша кількість кейсів використання підвищує ймовірність того, що ви працюєте на «межі досягнення продуктивності», або на передньому краї ШІ, для своєї галузі. А це, як правило, означає, що ви виділяєте більше ресурсів на збагачення досвіду своїх клієнтів.

Розглянемо страхову галузь. Попереднє дослідження Accenture показало, що задоволення потреб клієнтів є однією з найбільших проблем галузі — третина заявників повідомили, що вони не задоволені роботою свого страховика, насамперед через те, що їм доводиться занадто довго чекати на виплати страхових відшкодувань.

Таким чином, ці клієнти, які репрезентують сотні мільярдів доларів у вигляді премій за поновлення договорів, стали об’єктом для завоювання. Досвідчені страховики відреагували на це, збільшивши свої інвестиції в технології, орієнтовані на ШІ. Лише у 2023 році один із таких страховиків витратив понад $1,5 млрд на технології, щоб посилити можливості компанії в області даних, ШІ та аналітики. Сміливо інвестуючи, компанія створює «багатоканальне» середовище, яке використовує чатботи, текстові повідомлення та керовані сценарії, щоб допомогти агентам пришвидшити час врегулювання та утримати клієнтів, які повертаються.

Оскільки штучний інтелект продовжує змінювати способи ведення бізнесу, переваги масштабування ШІ — і витрати, пов’язані з відмовою від нього, — продовжуватимуть зростати. Зосередившись на п’яти пріоритетах, описаних вище, ваша організація зможе прискорити власне перевинайдення під проводом ШІ.

За матеріалами Ivey Business Journal.

Ілюстрація: thelearningleader.blog



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)