ТЕНДЕНЦІЇ | Дослідження 15 жовтня 2009 р.

Сприйняття реклами в мережі Інтернет

Сприйняття реклами в мережі Інтернет Компанія iVOX Ukraine завершила дослідження про сприйняття реклами в мережі Інтернет. Своє ставлення до різних інструментів інтернет-маркетингу висловили півтори тисячі українських користувачів світової мережі.

Інтернет-реклама є впливовим інструментом, з огляду на той факт, що найбільш економічно активна частина населення України перебуває в мережі в силу тих чи інших причин. Саме ця аудиторія є цільовою для тих, хто просуває дані продукти/послуги шляхом використання інтернет-простору.

Важливими для фахівців із маркетингу є такі питання: яким чином відбувається сприйняття цих інструментів просування, які види реклами є найбільш ефективними? Від яких з них, можливо, варто відмовитися, або змінити акценти? На це та інші, не менш важливі питання, можна знайти відповіді в дослідженні, що було проведено компанією iVOX у вересні цього року.

Дослідження показало, що інтернет-користувачі України часто шукають інформацію про продукт/послугу перед тим, як щось придбати. Близько 87% респондентів вказали, що, як правило, шукають інформацію про товари та послуги в Інтернеті, тільки 1,1% опитаних для цих цілей, як правило, не використовують ресурси світової мережі.

Користувачам Інтернет відкриті різні шляхи для пошуку інформації щодо різних товарів і послуг, причому використовують вони найчастіше відразу декілька. Дослідників, в даному випадку, цікавило питання, наскільки популярні ті або інші серед опитаних. Згідно з результатами дослідження, найчастіше інформацію про товари і послуги інтернет-користувачі шукають через пошукові системи, про це повідомило 86,5% респондентів, вслід за пошуковими системами йдуть сайти компаній, які надають дані продукти/послуги — саме на них близько 62,5% шукають потрібну інформацію. Близько половини опитаних заявили, що для пошуку потрібної їм інформації вони використовують спеціальні каталоги для порівняння цін, наприклад, price.ua, (44,7%), заходять на інтернет-форуми (47,8%), шукають спеціальні статті про товари/послуги (49,8%).

Найменш популярні шляхи отримання інформації для користувачів інтернет-простору України: блоги (8,3%), соціальні мережі (7,5%), RSS стрічки (1,9%), а також ресурс Twitter (0,9%).

У рейтинг найбільш популярних для українських користувачів пошукачів потрапляють: зі значним відривом від інших пошукових систем опинився Google (71,7%), за ним йдуть Yandex (16,6%), Ukr.net (4,1%). Найменш популярними виявилися пошукові системи Yahoo (0,6%) та Bigmir.net (0,9%). Цікавим фактом є те, що пошук інформації в Google є більш характерним для чоловіків (74,8%) і користується меншою популярністю у жінок (67,8%). А ось пошуковими сервісами від Yandex і Ukr.net частіше користуються жінки.

Найчастіше українські інтернет-користувачі шукають інформацію про такі продукти/послуги в Інтернет: побутова техніка та електроніка (73,7%), мобільні телефони та аксесуари (62,5%), комп'ютерна техніка (61,7%). Рідше всього шукають інформацію щодо продуктів харчування та напоїв (9,4%).

Різні види реклами, які застосовуються для просування тих чи інших товарів і послуг, по-різному сприймаються потенційними споживачами. Завдання даного дослідження — допомогти зрозуміти, які види реклами є найбільш ефективними, від яких, можливо варто відмовитися, оцінити лояльність інтернет-користувачів до інтернет-реклами взагалі.

Як показали результати даного опитування, найбільше інтернет-користувачі, як правило, звертають увагу на рекламу побутової техніки та електроніки (46,2%), комп'ютерної техніки (43,6%), мобільних телефонів і аксесуарів (41%), тобто, тих продуктів/послуг, які вони найчастіше й шукають в Інтернет. Менше уваги респондентів привертає реклама книг, фільмів, компакт-дисків (34,4%), мобільного зв'язку (34,3%), програмного забезпечення (30,1%), автомобілів (27,8%). Як правило, менш за все опитані звертають увагу на рекламу продуктів харчування та напоїв (54,5%).

Варто зауважити, що респонденти досить лояльно відносяться до інтернет-реклами: близько 58% опитаних вважають, що інтернет-реклами як раз стільки, скільки потрібно. У той же час, 37,9% вважають, що її дуже багато, а от 4,6% страждають від нестачі онлайн-реклами, стверджуючи, що її, на жаль, дуже мало!

Як правило, інтернет-реклама допомагає у прийнятті рішення щодо придбання тих чи інших товарів і послуг. У той же час, близько чверті опитаних стверджують, що реклама в Інтернет, як правило, не сприяє прийняттю рішення щодо придбання таких товарів як: продукти харчування, напої (26%), одяг і взуття (24,7%).

Згідно з результатами дослідження, рівень довіри до онлайн-реклами досить високий: близько 64% опитаних стверджують, що довіряють онлайн-рекламі так само, як і рекламі в інших засобах масової інформації, 11,8% довіряють навіть більше, а от 8,9% повідомляють про низький рівень довіри до реклами в Інтернет; 15,4% повідомляють про відсутність довіри до будь-якої реклами.

Найбільш привабливим видом реклами користувачі вважають контекстну рекламу — за неї віддали свій голос 23,1% опитаних; слідом за нею йде банерна реклама (20,9%) і формат Peel-down (11,2%).

Найбільш нав'язливою респонденти назвали Rich-media (52,4%), Direct mailing (19,9%) і банерну рекламу (12,4%).

Цікавість до товару чи послуги, що викликає онлайн-реклама у понад 82% опитаних, результується у придбанні товарів/послуг у 16,5% респондентів, які стверджують, що часто здійснюють покупки, зацікавившись он лайн-рекламою.

Найбільш ефективними видами онлайн-реклами (після перегляду якого інтернет-користувачі щось придбали), як стверджують опитані, є: контекстна реклама (31,3%), банерна реклама (21,5%), а на 18,4% респондентів впливають публікації рекламного характеру. Саме на чоловіків контекстна (34,4%) і банерна (25,5%) реклама має здійснює належний вплив. Як показали результати дослідження, публікації рекламного характеру трохи більш ефективні для жінок (19,2%), у порівнянні з чоловіками (17,8%).

Якщо говорити окремо про банерну рекламу, то близько 80% опитаних, які звертають на неї увагу, стверджують, що перше, що кидається в очі, коли вони бачать банер, це його дизайн (48,1%); для 23,4% респондентів — ця назва або зображення товару/послуги.

Менше уваги привертає назва або логотип марки/виробника (13,6%) і текст рекламного звернення (13%).

Більше 64% опитаних отримують розсилку на свій e-mail — з них 42,6% самі на неї підписалися. І 60,5% з тих, хто підписаний, стверджують, що купували продукти/послуги після отримання розсилки. Інтернет-користувачі стверджують, що не проти надання своєї особистої інформації для занесення до баз магазинів/компаній, послугами яких вони користуються, особливо, якщо їм надається дисконтна картка магазину/компанії — на це вказали 57% респондентів. Найменш охоче українські інтернет-користувачі готові надавати про себе таку інформацію (для занесення до бази): поштова адреса (65,8%), займана посада (57,4%). Найбільш вільно респонденти готові надати таку інформацію як ім'я (94,4%) та електронну адресу (91,7%).

Важливим моментом є просування товарів і послуг в соціальних мережах, найбільш популярними, за результатами іншого дослідження iVOX, є Odnoklassniki.ru, vkontakte.ru, а також Моймир. Як виявилося, деякі респонденти навіть не підозрюють про те, що їхня особиста інформація може використовуватися для цільового показу реклами — близько 16% респондентів відповіли саме так. 20,9% респондентів категорично проти такого виду реклами, повністю підтримують таку ідею тільки 4,7% українських інтернет-користувачів.

Дослідження сприйняття реклами в Інтернет українськими інтернет-користувачами показало, що інтернет-реклама — вдалий об'єкт для інвестування, з огляду на високий рівень лояльності українських споживачів до різних її видів. Відповідно, це вимагає уважного вивчення цільової аудиторії, та прийняття до уваги всіх особливостей її поведінки в Інтернет.


    ДОВІДКА

    iVOX — незалежне бюро досліджень, що спеціалізується на проведенні онлайн-досліджень на базі онлайн-панелі iVOX, а також використовуючи бази респондентів, що надаються клієнтами. Опитування проводяться за допомогою дослідницької онлайн-платформи Socratos за спеціальною методологією. IVOX працює в Бельгії з 2004 року і з 2008 року — в Україні, проводячи онлайн-дослідження для широкого кола клієнтів: FMCG і фінансового сектору, комунікаційних і консалтингових агентств, урядів, університетів.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)