ТЕНДЕНЦІЇ | Маркетинг 8 лютого 2010 р.

2010: Рік смерті маркетингу...

Оґі Рей (Augie Ray), новий аналітик компанії Forrester, розповідає про "кончину" маркетингу (чи принаймні — традиційного маркетингу, яким ми його знали), а також оцінює нові тенденції у сфері медіа та взаємодії компаній зі споживачами.

2010: Рік смерті маркетингу... Зміни, які відбуваються сьогодні у сфері маркетингу, неможливо не помітити або проігнорувати. Вже кілька років маркетинг знаходиться у доволі напруженому становищі, і, схоже, що саме 2010-ий рік стане для нього вирішальним. Ключові елементи, які завжди були рушіями маркетингових практик, такі як: стратегія повідомлень, робота з мас-медіа, PR, реклама та ін. — сьогодні змінилися.

Не лише скорочуються об'єми друкованої преси та традиційних видань, але й специфіка сприйняття реклами у такому, здавалося б, перспективному Інтернеті зовсім не тішить маркетологів. Звичне для багатьох "спеціалістів" цієї сфери переслідування користувача і намагання нав'язати йому своє повідомлення, сьогодні не приносить фактично ніяких результатів. Соціальні сайти на зразок Facebook настільки перевантажені рекламою, що споживачі вже виробили своєрідний імунітет до неї і просто не помічають зайвих повідомлень на сайті.

Безперечно, деякі маркетологи чули про силу соціальних медіа (як замінника рекламі), але поки що більшість із них не має жодного уявлення, як працювати з цим інструментом.

В одному з останніх досліджень 64% респондентів (директорів із маркетингу) підтвердили, що вони планують збільшити бюджет на роботу з соціальними менеджерами. Але як мінімум половина з них виказує значну непевність щодо того, яким чином це вплине на повернення інвестицій (ROI).

Соціальні медіа лише починають змінювати парадигму роботи маркетингу та бізнесу в цілому. Але наступний рік обіцяє пройти під знаком уважного, обізнаного та критичного споживача, який використовує соціальні медіа для впливу на маркетингові та бізнес-рішення. Соціальні медіа продовжуватимуть еволюціонувати і на них будуть витрачатися все більші та більші маркетингові бюджети.

Нові принципи роботи пошукових механізмів — Bing, Yahoo та, звісно ж, Google — ще більше видозмінять середовище, в якому доводиться існувати брендам. Через пришвидшену індексацію будь-якого нового контенту та миттєву появу в пошуковиках всіх апдейтів і навіть твітів (повідомлень, опублікованих у сервісі Twitter) — бренди завжди будуть на видноті. Відтепер користувач, який спробує знайти інформацію про новий для себе продукт або бренд, натраплятиме не лише на ретельно "вилизані" прес-релізи з офіційних сайтів, але й на випадкові твіти чи пости в блогах від реальних користувачів цього продукту. І в такому разі компаніям доведеться добряче попрацювати, щоб враження від їхнього бренду у користувачів було позитивним.

Іншими словами, маркетинг у 2010-му році найменшою мірою залежатиме від того, що ви говорите. Він визначатиметься виключно вашими поступками, якістю вашого продукту та тим, чи вмієте ви дотримуватися своїх обіцянок.

Зі всього сказаного вище можна зробити висновок і про зміну ролі "нових маркетологів". Їм буде необхідно:

  • не лише працювати над створенням привабливих повідомлень, але й консультуватися з відділами продаж, клієнтського сервісу та управління персоналом щодо того, яким чином бренд може комунікуватися в кожній взаємодії з клієнтом;
  • не лише вигадувати креативні повідомлення, але й відстежувати, чи дійсно ці повідомлення корелюють з досвідом клієнтів;
  • не планувати комунікаційну стратегію на рік, а бути здатними постійно змінювати її відповідно до постійного діалогу зі споживачами;
  • не лише рахувати друзів, відвідувачів та кліки на різних сайтах, але й вміти оцінювати зміни у ставленні споживачів до продуктів та їхню лояльність;
  • не лише говорити з клієнтами, але й вміти слухати їх;
  • створювати не кампанії, а стосунки;
  • створювати не враження, а досвід;
  • не купувати рекламу, а заслуговувати її.

За матеріалами "2010: The Year Marketing Dies...", Forrester Blogs.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)