ТЕНДЕНЦІЇ | Корпоративна культура 6 листопада 2015 р.

Тренди як двигун культури

Джерело: innovations

У середовищі, де увесь час виникають нові тренди у поведінці споживачів, виграють ті компанії, які вміють першими помітити зміни. Вони мають змогу підготуватись, розробити нові продукти, щоб задовольнити нові вимоги споживачів. Але це вимагає корпоративної культури, орієнтованої на тренди. Як її побудувати?

Тренди як двигун культури
Культура, яка орієнтована на тренди, має дуже важливу рису — включеність працівників. Це означає, що кожен має змогу і повноваження, щоб помічати появу нових тенденцій (або лише їх перших ознак) і діяти. Здається, що така культура потребує від компанії значних змін, проте побудувати її простіше, ніж можна подумати. Починати варто з таких кроків.

1. Визначити три базові складники будь-якого тренду та ознайомити з ними працівників. Ці складові — базові потреби, драйвери змін та інновації. Нові тенденції з’являються, коли драйвери змін (технологічні, соціальні, економічні тощо) відкривають нові шляхи до задоволення базових потреб людини (безпека, цінність, радість, зв’язок з іншими тощо). А інновації дозволяють реалізувати ці шляхи на практиці. Власне, часом завдяки появі певних інновацій і можна відслідкувати зародження тренду.

Усі працівники у вашій компанії мають глибоко розуміти, як ці три елементи приводять до виникнення тенденції. Також варто попросити їх подивитись на ваші нові продукти, послуги, рекламні кампанії та відповісти на питання: чи ця інновація дозволяє задовольнити базову потребу новим шляхом? Чи може вона створити якесь нове споживацьке очікування? І якщо так — що це означає для нас?

2. Надихнути підлеглих. Проведіть презентацію трендів, які ви вважаєте найголовнішими на поточний момент. Також зазначте, що компанія обов’язково повинна орієнтуватись на нові тенденції при створенні нових продуктів чи кампаній.

Для кожного з трендів, про які ви розповідатимете, назвіть драйвери змін та базові потреби. Наведіть від трьох до шести прикладів інновацій, які відносяться до цієї тенденції. Поставте працівникам питання: які очікування формують ці інновації? А в кінці презентації запропонуйте подумати: що ми можемо зробити з цим трендом, з цими очікуваннями?

Окрім цього, варто розробити внутрішні механізми для стимулювання нової культури. Наприклад, завести внутрішню газету, яка розповідатиме про тенденції, або створити спільноту в соцмережі, де люди розповідатимуть колегам про інновації, які здались їм цікавими й перспективними. Головне — щоб це було не черговим нудним завданням, а приносило людям задоволення.

3. Почати співпрацю. Просто ділитись ідеями — може бути цікаво, але недостатньо для побудови культури, орієнтованої на тренди. Тому потрібно створити платформу для спільних інновацій. Вона може мати багато різних форм, в залежності від типу вашої організації, від її сфери діяльності тощо.

Наприклад, глобальна компанія PHD, яка працює у сфері медіа-комунікацій, створила онлайн-платформу Source. Її мета — допомогти розробляти та впроваджувати стратегії медіа-планування та купівлі для клієнтів. Платформа заохочує змагання між працівниками — за кожну дію люди отримують умовні бали. Також існують призи за підсумками року. Через три місяці після запуску цього інструменту 75% з 3 тисяч працівників PHD вже його використовували. А 50% роблять це щодня. Сама ж компанія вважає, що платформа допомогла їй отримати контракт з Unilever на $3 млрд.

4. Розширити можливості людей. В ідеальному світі ваші колеги одразу почали б не лише слідкувати за появою нових трендів, але також і розробляти продукти, що можуть стати справжнім проривом. Однак насправді у них є безліч повсякденних справ, які потрібно виконувати. Тому найкраще, на що можна зазвичай сподіватись, — це поступові поліпшення того, що ви вже робите.

Потрібні будуть певні зусилля з боку керівника, щоб показати людям нові можливості. Скажімо, варто провести змагання, у рамках якого працівники самі розроблятимуть і запускатимуть інновації. Відома софтверна компанія Adobe запустила проект Kickbox, щоб допомогти усім підлеглим стати інноваторами. Коли працівник робить запит на участь, його керівник не має права йому заперечити. Людина отримує червону коробку з «набором інноватора»: шоколадним батончиком, карткою Starbucks на $10, папірцями для нотаток, блокнотом, покроковою інструкцією про те, як робляться інновації, та кредитною карткою, на якій вже є $1 тис. Ці гроші він може витратити на свій розсуд, і звітувати не потрібно. А потім він має представити керівництву свою ідею.

5. Створити «лабораторію». Це відомий факт: дуже складно придумати щось радикально нове, коли ви знаходитесь в одних і тих самих стінах, бачите тих же людей і стикаєтесь з однаковими завданнями. Тому буває корисно створити окремі, специфічні підрозділи за межами вашого офісу. Їхньою метою буде думати, не обмежуючи себе звичними уявленнями про ваш бізнес.

Так зробила компанія Westfield, яка має торговельні центри в Європі, США та Австралії. Вона запустила подібну «лабораторію» у Сан-Франциско, щоб та розробляла інновації у сфері цифрового та звичайного ритейлу. Одним з її проектів став додаток для замовленні їжі. Його користувачі можуть попередньо замовити їжу з ресторанів у центрі Westfield у Сан-Франциско, щоб уникнути очікування в черзі, або домовитися, щоб страви доставили додому чи в офіс. Також можна використовувати додаток, щоб замовити страви, яких немає у меню.

Усі описані зміни можуть допомогти компанії стати більш інноваційною всередині, почати своєчасно помічати тренди та використовувати їх. Корисним також буде спілкування із зовнішнім світом, пошук ідей за межами бізнесу.

За матеріалами trendwatching.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Засіло в голові. Наука успішного навчанняЗасіло в голові. Наука успішного навчання
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)