ТЕНДЕНЦІЇ | Компанії майбутнього 28 вересня 2017 р.

Бірюзова стежка: 6 принципів компаній майбутнього

Джерело: K.Fund Media

Валерій Пекар, підприємець, футуролог, викладач Києво-Могилянської бізнес-школи (kmbs), автор книги "Різнобарвний менеджмент", спробував спрогнозувати, якою буде управлінська культура майбутнього та як вона вплине за бізнес.

Бірюзова стежка: 6 принципів компаній майбутнього Світ змінюється. Якщо раніше люди все життя працювали на одній посаді та хвилювались про запис в трудовій книжці, то зараз в тренді гнучкий графік роботи, «віртуальний офіс» та можливість постійно розвиватися. На зміну лідерським організаціям, де одна людина приймає рішення та змушує всіх коритись собі, приходять «бірюзові» спільноти, побудовані на рівності, взаєморозумінні та відкритості. Які ж вони, головні принципи компаній майбутнього?

Постійний розвиток. Метафора бірюзових організацій — «жива» компанія, що постійно розвивається. Тут складно розгледіти певну структуру, бо організація є невеликою і абсолютно всі беруть участь в управлінні. У такій компанії працюють розвинені люди, які глибоко розуміють цілі і завдання свого проекту та чітко їм слідують. У бірюзових організаціях активно інвестують час в те, щоб розуміти один одного, тому в компанії є гармонія, консенсус та справедливість.

Відсутність лідера. Бірюзові організації — це автономні самокеровані команди, яким не диктують, що і як потрібно робити, всі рішення приймаються всередині організації на загальній нараді. За допомогою до центрального офісу вони звертаються лише тоді, коли їм це потрібно. Таким компаніям притаманна холакратія — відсутність лідерів та розподіл влади між людьми, що самоорганізувалися.

Самоуправління. Бірюзові компанії будуються на низовому рівні. Всі наради тут відбуваються за принципом ad hoc — коли вони дійсно потрібні. Проектні команди самостійно вирішують, чи не створити їм проект і як краще це зробити, а не чекають вказівок від когось. Тут діє повне самоуправління — немає начальства, яке збиратиме всіх на наради та даватиме настанови щодо подальших дій. Люди бірюзових організацій ніколи не порівнюють себе з іншими — вони щасливі і без того.

Рівність та свобода дій. В бірюзових компаніях найм — це саморозширення команди. Люди самі вирішують, кого вони хочуть взяти на роботу. Коли виникає потреба в новій людині, всі збираються, обговорюють, кого саме вони хочуть, потім зустрічаються з кандидатами і обирають кращих. Тут немає посад — лише пакети зобов’язань. Ніхто із членів команди не має жодних статусів, всі оцінки даються лише всередині команд. Зарплати люди призначають собі самі. В компанії діє постійний перерозподіл ролей: якщо комусь набридло займатися однієї справою, він може відмовитися від неї і зайнятись чимось іншим, а після перепочинку знову повернутися до своїх звичних обов’язків.

Повна відкритість. Рішення в бірюзових компаніях приймає будь-яка людина, готова взяти на себе відповідальність на це. Помилки завжди прощаються, бо на них вчаться, а це важливо. В таких організаціях діє багатоступеневе розв’язання конфліктів. Коли є проблема, всі збираються і починають її обговорювати до тих пір, поки не вирішать. Якщо не виходить — залучають інших членів команди. Всім членам бірюзових компаній повністю доступна внутрішня інформація та відкритими є дані, на основі яких приймаються рішення в організації.

Робота в задоволення. Бізнес-процеси бірюзових компаній — це маркетинг «зсередини назовні»: тут пропонують те, що мають, не вивчають спеціально ринок, щоб догодити йому, а думають, що класного можуть зробити, щоб всім сподобалось. В таких компаніях немає планів на продажі, а закупки здійснюються на основі спільних цінностей: тут працюють тільки з тими постачальниками, з якими є взаємопорозуміння. Бірюзові компанії мають максимально спрощені бюджети.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)