БІЗНЕС-ОСВІТА | Підприємництво 16 липня 2012 р.

Чи можна навчити підприємництву та інноваціям в бізнес-школі?

Джерело: Освіта.ua

Одним з ключових питань, що стоять перед керівниками програм МВА та студентами світових бізнес-шкіл, є питання "підприємництва" та "інновацій".

Чи можна навчити підприємництву та інноваціям в бізнес-школі? Чому провідні бізнес-школи всього світу змагаються у залученні, часто за нечувані зарплати, кращих професорів і бізнес-тренерів для своїх програм? І чому слухачі MBA заповнюють аудиторії в такій кількості?

Відповідно до словника, підприємцем є "особа, яка організовує і управляє будь-яким підприємством, як правило, із значною ініціативою, інноваціями і ризиком".

У 1985 році впливовий економіст Пітер Друкер розглядав інновації як "певний інструмент підприємницької діяльності, акт, що наділяє ресурси новим потенціалом для створення благ".

Більшість людей скептично ставляться до ідеї, що можна навчитися бути підприємцем або новатором в аудиторії бізнес-школи. Вони вказують на Форда, Карнегі, Рокфеллера, Бренсона, Баффета, Гейтса, Джобса і на інших яскравих і багатих новаторів у яких ніколи не було ступеня MBA.

У той же час для Джорді Монтсеррат, професора бізнес-школи Санкт-Галлен в Швейцарії, модулі з інновацій і підприємництва, що присутні в програмах MBA бізнес-шкіл не призначені для "створення підприємців з нічого".

"Що ми можемо зробити, так це виявити підприємницький дух і дати студентам правильні методи і правильний підхід для досягнення своїх цілей. Йдеться про викладання нового способу мислення, який оживляє підприємців".

Професор Монтсеррат стверджує, що основи навчання готують студентів MBA до неминучих викликів при створенні бізнесу і сприяють розвитку "підприємницького типу мислення".

"Підприємницьке мислення — це здатність вийти із зони комфорту і слідувати своїм бажанням або зрозуміти, як реалізувати ці бажання в бізнесі".

На програмах МВА студенти проходять через бізнес-кейси, щоб переконатися, що вони отримали досвід підприємництва в конкретних проектах і вирішили всі супутні проблеми. І, врешті-решт, чи готові вони отримати право бути підприємцями і створити свою компанію?

Професор Ед Робертс, керівник підприємницької та інноваційної програм в бізнес-школі MIT Sloan в Кембриджі погоджується, що інноваційне мислення може бути вродженою якістю, а "ефективні підприємці мають більш високу, ніж у звичайних людей, потребу в досягненнях, готовність поділитися владою і співпрацювати з іншими з метою просування вперед".

Однак, як він стверджує, це навички, що можна і потрібно придбати.

"Футбольні тренери навряд чи зможуть грати так як зірки їх команд, — говорить він. — Але вони тренують і допомагають розвивати навички та здібності своєї команди".

Є ряд навичок, які необхідні підприємцям і яким можна навчитися. Створення бізнесу пов'язане з факторами фінансів, ринку, організації, стратегії, технології та інтелектуальної власності.

"Чому ви не можете навчити, так це попередньому досвіду. Але це не означає, що на лекціях якісь моделі називають хорошими, а якісь поганими, ви просто набуваєте досвіду альтернативних моделей та наслідків їх використання, — говорить Ед Робертс. — В підприємницькій діяльності значно розширює можливості знання того, як різні компанії підійшли до вирішення різних проблем, де не може бути однозначної відповіді, що краще. Такі знання можна дати в рамках викладання підприємництва".

Крім того, навчання підприємництву це не тільки аудиторні заняття та очікування натхнення, говорить Пітер Фреліх, студент бізнес-школи Санкт-Галлен.

"Навчальний план дуже добре структурований таким чином, що ви можете вибирати факультативи, які підходять саме вам. Є такі предмети як високотехнологічний бізнес, розробка бізнес-плану, підприємництво, так що всі ці курси допоможуть вам отримати знання, щоб почати свій власний бізнес".

А якщо врахувати високий рівень популярності таких факультативів у бізнес-школах по всьому світу, здається, дух підприємництва не згасне найближчим часом.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)