БІЗНЕС-ОСВІТА | Розвиток персоналу 11 грудня 2015 р.

Корпоративне навчання: процес замість результату

Чи завжди компанії, вкладаючи чималі кошти в розвиток персоналу, оцінюють ефективність цих зусиль?

Корпоративне навчання: процес замість результату
Ілюстрація: Shutterstock
На думку Керол Лімен (Carol Leaman), генерального директора Axonify Inc., інноваційної платформи з корпоративного навчання, організації нерідко «забувають» про найважливіше — про те, що продуктивність навчального процесу вимірюється не кількістю впроваджених ініціатив, а реальними бізнес-результатами. Ось як Лімен аргументує свою точку зору.

Що є таємницею успіху? Який базовий складник лежить в основі здатності людини чи організації досягати бажаних цілей? На це запитання можна дати сотні відповідей — правильно вибраний час для вчинення певних дій, вдача, наполегливість, працьовитість… Але насправді секрет криється глибше. Як би ми не трактували сутність успіху — його універсальною передумовою є знання.

Все наше людське буття є безперервним та нескінченним процесом набуття знань, які скеровують нашу поведінку в повсякденному житті та на роботі. Втім, як раз тут і виникає проблема. Фокусуючись на розвитку своїх працівників, компанії, як правило, ототожнюють поняття «навчання» і «знання». Якщо взяти найбільш загальні визначення, то:

  • навчання — це процес цілеспрямованої передачі досвіду та формування знань, вмінь та навичок;
  • знання — це форма існування й систематизації результатів пізнавальної діяльності людини.

Інакше кажучи, сутністю навчання є передача інформації. В корпоративному контексті це втілюється в різноманітних формах аудиторних занять або у різних типах взаємодії, метою якої є передача менеджерами потрібних вмінь працівникам (чи в поєднанні цих двох підходів). У свою чергу, наявність знань у персоналу означає, що люди добре володіють потрібною їм інформацією та використовують її у спосіб, який дозволяє ефективно досягати бізнес-результатів. Тобто якщо навчання — це процес, то знання є виміром його продуктивності.

Отже, менеджерам з навчання варто подбати не лише про планування розвиткових програм, але й про те, щоб працівники оволодівали знаннями, які дозволяють приймати рішення та вчиняти дії, потрібні для досягнення певних бізнес-цілей. Для цього слід пам’ятати про наступне.

1. Персонал — це не об’єкт, а суб’єкт навчального процесу. Наскільки дієвою є пасивна форма навчання, коли люди змушені просиджувати годинами на малокорисних семінарах? Зрештою, питання риторичне — відповідь й так всім чудово відома. А чому б замість цього не створити внутрішній сервіс, через який працівники могли б за кілька секунд отримати потрібну їм інформацію? Адже люди не можуть чекати, коли організація надасть їм потрібні знання. Вони почнуть їх здобувати самі. Тож буде набагато краще, якщо для цього використовуватимуться правильні джерела.

2. Контент мусять створювати користувачі. Традиційно директор з корпоративного навчання — це хтось на кшталт «верховного жерця», котрий вирішує, яким має бути зміст навчальних програм. Але чи не настав час, нарешті, зрозуміти, що дуже часто найкращими вчителями є, власне, працівники? Чому б не дозволити їм активно впливати на формування контенту? Що заважає створити в компанії умови, в яких люди могли б вільно обмінюватися інформацією та прагнули б оволодівати новими знаннями? Не бійтесь запроваджувати елементи краудсорсингу — результати приємно вас здивують.

3. Потрібно вимірювати поведінкові зміни. Сьогодні технологічні можливості дозволяють прив’язати дані стосовно знань, якими мусять володіти працівники, до певних поведінкових проявів, а потім співвіднести їх з бізнес-результатами. Тобто компанії мусять вимірювати використання знань, а не просто обліковувати кількість реалізованих навчальних ініціатив. А щоб знати, чи персонал набуває актуальні знання та демонструє потрібну поведінку, менеджери з навчання повинні досконало вивчити бізнес компанії.

За матеріалами "Learning’s Not as Important as You Think", Chief Learning Officer.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 липня — 9 серпня 2018
Київ
Управління проектами за методологією PMI (Анна Духович)
25-26 липня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
26 липня 2018
Одеса
Ух ти! Cервіс (Віталій Антощенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организацииКак стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организации
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Ваша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результатыВаша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результаты
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе
Lift. Поднимите энергию на максимально возможный уровеньLift. Поднимите энергию на максимально возможный уровень


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)