Десять «золотих правил бізнесу», які варто ігнорувати під час кризи

Десять «золотих правил бізнесу», які варто ігнорувати під час кризиЯк загальновідомо, вивчати досвід інших важливо і корисно. Але деякі передові рішення виявляються доволі короткозорими і просто шкодять бізнесу. Пол Шпігельман (Paul Spiegelman), керівник компанії Beryl, яка розвивалася і росла навіть у кризу, розповідає на сторінках журналу Inc. про десять правил, які він проігнорував у роки рецесії.

Пол зважився заперечити загальноприйнятим правилам ведення бізнесу і залишився вірним базовим принципам компанії. Отже, вашій увазі пропонується управлінські рішення, про які краще забути в слабкій економіці.

1. Обов’язково залучайте зовнішній капітал

У січні 2010-го року Шпігельман підписав лист про намір продати контрольний пакет Beryl, але в підсумку відмовився від цієї угоди. Він зрозумів, що зовнішній партнер покращить короткострокові фінансові показники, але негативно вплине на сформовану культуру, яка завжди була ключовим елементом успіху компанії.

2. Не відмовляйтеся від клієнтів

Великі клієнти часом змушують співробітників забути про базові цінності. Один із клієнтів Beryl брав з людей плату за товари, які ті не замовляли. Коли посипалися скарги, клієнт попросив співробітників Beryl, щоб ті вмовляли незадоволених людей зберегти “куплений” продукт. У Beryl так працювати не звикли, тому співробітники призвали відмовитися від нахабного клієнта. Компанія втратила гроші, зате не пішла по “слизькому шляху”, який міг сильно вплинути на бізнес у майбутньому. Базові цінності – одна з речей у бізнесі, які залишаються незмінними. Тільки-но переступаєте межу – втрачаєте довіру співробітників і клієнтів.

MUST READ:  Вартість образи клієнта

3. Утримуйте талановитих співробітників, навіть якщо вони не вписуються в культуру компанії

Шпігельман найняв працьовитого керівника з вражаючим резюме, однак новачок не зумів завоювати довіру співробітників. У підсумку керівника, який не вписався в колектив, звільнили, тому що його стиль управління суперечив принципам Beryl.

4. Не наймайте під час кризи

Позитивною стороною для роботодавця під час кризи є якраз-таки достаток вільних талантів на ринку. Шпігельман найняв більше ста нових співробітників з 2008-го року. Багато хто з них – топ-менеджери з екстраординарним досвідом, які допомогли вивести компанію на новий рівень.

5. Уникайте витрат на веселощі

У важкі часи складно знайти гроші на святкування. Однак корпоративні свята збільшують залученість персоналу і знижують відтік кадрів.

6. Скоротіть витрати на навчання і тренінги

Витрати на навчання йдуть на користь і співробітникам, і роботодавцю. Співробітники розумніють і відчувають приплив бадьорості від того, що компанія інвестує в них, а власник у свою чергу одержує більше компетентних працівників.

7. Залишіть мінімальний соціальний пакет

У перші місяці кризи компанії кинулися різати соціальні пакети. Шпігельман поступив інакше. Він подвоїв відрахування на пенсійні рахунки співробітників, показуючи, що розраховує на людей у довгостроковій перспективі. Це допомогло утримати відтік персоналу на низькому рівні.

MUST READ:  Можно ли научиться эмоциональному интеллекту?

8. Зростайте за рахунок поглинань

Під час кризи є велика спокуса поглинути конкурентів. Але ж проблема у тім, що знайти компанію зі схожою культурою досить складно. Звичайно, можна впровадити свої цінності в поглинений бізнес, але для цього прийдеться відволікатися від основної справи. Крім того, завжди є ризик, що ваша культура не приживеться в іншій компанії. Beryl зосередилася на органічному зростанні.

9. Зосередьтеся на своєму продукті або послузі

Люди купують відносини, а не тільки продукт або послугу. Ви можете покращити відносини, якщо поговорите з клієнтом на важливу для нього тему. В остаточному підсумку всі хочуть продати свій продукт. Якщо ви слухаєте і говорите з постійним або потенційним клієнтом, то легко ввійдете у двері його офісу.

10. Ставте клієнта на перше місце

Це може здатися парадоксальним, але для вас працівники повинні бути важливішими за клієнтів. Коли співробітник задоволений роботою, ця задоволеність переноситься й на клієнтів. Це не означає, що треба ігнорувати клієнтів. Смисл у тім, що для клієнтів буде більше користі, якщо ви зосередитеся на своїх співробітниках.

За матеріалами Inc., E-xecutive