12 правил для стартапів

12 правил для стартапівУ кожного, хто коли-небудь починав бізнес, є свої правила і підходи. Марк Кьюбан (Mark Cuban), серійний підприємець, генеральний директор HDNet та власник Dallas Mavericks, автор книги “Як перемогти в спорті під назвою Бізнес” (How to Win at the Sport of Business), вирішив, що і йому варто поділитися своїми правилами. Марк запевняє, що вони підходять не тільки для тих, хто засновує компанії, але і для тих, хто збирається в них працювати.

1. Починайте свій бізнес, тільки якщо ви одержимі цим і пристрасно любите свою справу.

2. Якщо у вас заздалегідь спланована стратегія виходу, тоді це не одержимість.

3. Наймайте людей, які, на вашу думку, будуть раді працювати на вас.

4. Продажі — двигун бізнесу. Знайте, як ваша компанія буде заробляти гроші, і як ви будете справлятися з продажами.

5. Знайте свої ключові компетенції та фокусуйтеся на тому, щоб бути в них кращим. Визначивши ключові навички та знання, необхідні для вашого бізнесу, платіть за фахівців, які володіють ними. Наймайте на ці позиції кращих. На інші позиції наймайте людей, які підходять вам по культурі, але які не будуть коштувати дорого вашій компанії.

6. Кава-машина в офісі? Ви що, жартуєте? Каву п’є той, хто укладає угоди. Іншим і води вистачить. Обід — це шанс провести зустріч поза офісом. У добі 24 години, і якщо людям подобається їх робота, то вони знайдуть способи використовувати стільки часу, скільки потрібно для того, щоб впоратися зі своєю роботою.

7. Ніяких окремих кабінетів. Відкриті офісні простори тримають кожного в курсі, що відбувається навколо, і підтримують належний рівень енергії. Якщо ваш співробітник піклується про приватність, покажіть йому, як користуватися замком на дверях ванної кімнати. У стартапі немає нічого приватного. Такий підхід — відмінний спосіб відсіяти людей, не здатних успішно працювати в стартапі. Я завжди боявся того, що можу найняти людину, яка хоче побудувати імперію. Якщо менеджер вимагає квитки у першому класі і місце для особистого секретаря — можете поставити на ньому хрест. Якщо керуючий гидує займатися рутинними «холодними» дзвінками — це не ваш чоловік. Такі люди — будівельники імперій, вони будуть лише засмічувати вашу компанію.

8. У тому, що стосується технологій, користуйтеся тим, чим вмієте. Це завжди найбільш дешевий шлях. Якщо ви звикли користуватися технікою Apple — використовуйте її. Якщо ви збагнули роботу в Vista, — запитайте себе: «Навіщо?» — а потім користуйтеся нею. Це стартап, а значить у вас лише кілька співробітників. Дозвольте їм користуватися тим, чим вони вміють користуватися.

9. Утримуйте пласку організаційну структуру. Якщо у вас в стартапі є менеджери, які підпорядковуються менеджерам, то ви провалитеся. Коли вийдете за рамки стартапу, тоді і займетеся побудовою корпоративної ієрархії.

10. Ніколи не витрачайте гроші на сувенірну продукцію. Вірна ознака провалу для стартапу — це коли хтось надсилає мені футболки з логотипом компанії. Якщо ваші співробітники ходять у цих речах на публічні захоих і конференції, то це нормально, але якщо ви дійсно думаєте, що ваші клієнти будуть носити брендовані футболки, розгулюючи по вулицях, то ви помиляєтеся і попросту не знаєте, як витрачати свої гроші.

11. Ніколи не наймайте PR-фірму. PR-агентство буде писати у видання, які ви і так читаєте, дзвонити в компанії, з яким ви і так співпрацюєте, робити запити на веб-сайтах, за якими ви і так слідкуйте. На всіх цих ресурсах є розділ «Контакти». Знайдіть адресу електронної пошти людини, яка займається вашою сферою бізнесу, і напишіть їй листа, описавши , чим займається ваша компанія. Їх робота полягає в пошуку нових осіб та нового матеріалу. І вони будуть раді отримати його безпосередньо від засновника, а не якогось PR-агента. Як тільки ви налагодите комунікацію з цією людиною, будьте готові відповісти на всі її питання щодо вашої компанії і стати її джерелом інформації. Якщо вона буде впевнена у вашій компетенції, то буде звертатися до вас постійно.

12. Робота для співробітників повинна бути в радість. Стежте за рівнем стресу і досягнень ваших співробітників і винагороджуйте їх. У моїй першій компанії, MicroSolutions, коли у нас був місяць рекордних продажів або хтось особливо відзначався, я йшов і роздавав стодоларові банкноти менеджерам з продажу. У Broadcast.com і MicroSolutions у нас був алкогольний коктейль компанії — шот Камікадзе. Ми, час від часу, вели людей у бар і замовляли по одному або по десять для кожного співробітника. У MicroSolutions, найчастіше, наші рахунки покривали наші вендори. Вендори завжди люблять хороші вечірки.

За матеріалами Expertorama.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →