Поганий бос? Це можна виправити!

Першочергова причина, через яку люди відчувають себе нещасними на роботі – погане управління. Нічого не може перетворити позитивне робоче оточення на негативне з більшою легкістю, ніж поганий бос. На жаль поганий бос – це не рідкість. Нещодавнє дослідження, проведене в Британії, виявило, що працівники вважають поганим кожного четвертого керівника. У Норвегії цей показник дещо нижчий – кожен п’ятий керівник вважається поганим…

Коли співробітник покидає компанію – він іде не від самої організації, а від поганого боса. Опитування показують, що 75% працівників, які покинули свою роботу, зробили це через в тому числі і через керівника.

Причина, через яку підлеглі не можуть терпіти поганих керівників, дуже проста – адже керівники мають над ними владу. Керівники можуть безпосередньо впливати на робоче оточення співробітників, давати їм складні завдання, і зрештою – звільняти з посад.

Хороша новина полягає в тому, що насправді співробітники не такі вже й безсилі – вони також можуть впливати на своїх керівників. Вони не мусять мовчки кусати собі лікті, сприймаючи поганого керівника, як фатум, який неможливо змінити. Якщо керівник поводиться з ними не так, як слід – підлеглі мають певні важелі впливу для того, щоб змінити цю ситуацію. Адже у більшості випадків керівники насправді очікують зворотньої реакції від підлеглих і готові змінюватися на краще…

На сайті Alexander Kjerulf-а „Chief Happiness Officer” наведені прості кроки, які допоможуть виправити поведінку навіть найгіршого боса:

1. Наміри керівника рідко бувають негативними. Хоча поведінка керівника може робити вас нещасним – насправді метою його діяльності навряд чи є ваш дискомфорт. Поки не доведено протилежне, слід вважати, що на думці у керівника лише найкраще і ви просто не розумієте підгрунтя його вчинків.

2. Визначте, до якого типу належить ваш бос:
a. Він не здогадується, що він поганий;
b. Він знає, що він поганий і намагається виправитися;
c. Він не хоче знати про те, що він поганий, або ж йому просто байдуже.
Більшість менеджерів, які робили своїх підлеглих нещасними, навіть не здогадувалися про це – їм просто ніхто не розповідав. Деякі управлінці розуміють, що поводяться не ідеально і постійно намагаються покращити свою поведінку – такі люди потребують підтримки співробітників. І лише третя категорія керівників – ті, хто не хоче бачити факту своєї неспроможності, або ж їм просто начхати на підлеглих – не здатні до навчання і покращення. Від таких босів слід втікати якомога швидше.

3. Дайте своєму керівникові натяк на те, що він робить неправильно. Якщо ваш керівник належить до першої або другої категорії – вам слід обережно вказати на його негативні сторони. Ви можете боятися цього, оскільки керівник має владу над вами, але це необхідно зробити. Менеджери також потребують чесної і конструктивної критики.

4. Зробіть це якомога швидше. Якщо ви маєте погані стосунки з керівником, вам слід негайно взятися за їх покращення. Ви можете виправдовувати своє зволікання, обґрунтовуючи це тим, що стосунки можуть покращитися самі по собі, але чудес не буває. Краще рано, ніж пізно.

5. Виберіть правильний час та місце. Під час зустрічі із клієнтом чи у галасливому коридорі офісного приміщення – це не найкращий час та місце для розмови із керівником.

6. Поясніть керівникові, як його дії впливають на вашу роботу. Будьте максимально конкретними і поясніть своєму менеджерові: „Коли ви робите „А”, це змушує мене робити „Б”, що призводить до результатів „В”. А якщо ви можете показати керівникові, яким чином його дії понижують вашу мотивацію, шкодять бізнесу чи підвищують витрати – ви швидш зумієте переконати керівника у серйозності проблеми.

7. Пропонуйте альтернативу. Якщо ви можете вказати керівникові, яким чином він може покращити свою поведінку – це полегшить досягнення позитивної мети.

8. Створіть план та дотримуйтесь його.

9. Схвально реагуйте на дії вашого керівника. Якщо менеджерові вдається досягнути позитивного результату, не забувайте відзначити правильність його дій. Більшість керівників ніколи не чують схвальних слів. Підлеглі чомусь вважають, що хвалити можна тільки їх.

10. Якщо жодна із перелічених вище практик не діє – покиньте боса сам на сам із собою. Якщо ви втомилися від роботи і не можете виправити свого керівника, значить настав час перейти на іншу посаду (під керівництво іншої людини) чи навіть у іншу компанію.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • g_i

    не знаю… якшо я піду з роботи – то виключно через гроші…

  • Андрей

    Вечная проблема взаимоотношений подчиненных с шефом

  • Ірина

    Усе це чудові поради, але вони діють і можуть бути результативними, якщо ми говоримо про інтелігентного, совідченного керівника, але, як показує досвід, зараз керівниками являються не розумні люди, які того справді заслужили, а люди, які тими чи іншими способами стоврили власний середній чи великий бізнес. Для таких людей усі ці поради не будуть дієвими, так як середній керівник сьогодення це людина для якої її бізнес – це по-переше іграшка, по-друге – влада, а потім і все інше.