Є така професія – блог-письменник за наймом

Зараз Інтернет щосили майорить статтями про те, наскільки важливі блоги, що блогинг перетворився в доволі ефективний маркетинговий інструмент і т.д. і т.п. А кількість блогів зростає просто надзвичайними темпами. Але ж повноцінне ведення блогу віднімає зовсім не віртуальний час…

Для тих, хто зіштовхується з відсутністю вільного часу для написання записів у власному блозі, виявляється, є свого роду панацея – блогинг по замовленню (ghost blogging). Тобто наймані блогери пишуть і публікують записи в блоги від осіб людей, які або не вміють нормально писати, або ж не мають у своєму розпорядженні вільного часу. Такий блогерський бізнес стає все більш популярним, тому що бізнесмени і підприємці розуміють, що за допомогою блогів можна швидко поширити інформацію, налагодити зв’язок із клієнтами, а сам блог може забезпечити високу позицію в пошукових системах, пише “Хабрахабр” з посиланням на статтю “Writing Blogs Can Be Hard, So Get ‘Help'”.

Наприклад, у студії веб-дизайну McCord Web Design працює команда із чотирьох письменників-фрилансерів, і 80% їхніх робіт пов’язані з веденням блогів їхніх клієнтів. Ненсі Маккорд, власниця студії, недавно завершила своє власне дослідження. Вона стежила за схожими сайтами своєї фірми, зробленими для 3-х незалежних страхових агентів. Розходження полягало лише в тім, що один із сайтів був виконаний у вигляді блогу. У підсумку вийшло, що цей блог генерував на 25-35% більше трафіку в порівнянні з іншими сайтами, очевидно через кращу позицію в пошукових системах.

MUST READ:  Віртуальний ринок, або Чому люди готові тратити гроші на речі, яких не існує

Однак використання найманих блогерів піднімає етичні питання, пов’язані з довірою між блогерами та читачами. От чому наймані блогери говорять, що дуже важливо, щоб їхні пости відбивали особистість клієнта. Інакше вони ризикують втратити довіру читачів. Для запобігання таких ситуацій наймані блогери спочатку дають прочитати повідомлення своїм клієнтам, і лише після цього публікують запис.

Ідея замовленого блогингу знайшла і безліч скептиків. “Для того, щоб мати хороший блог і отримати вигоду від пошуковиків, вам дійсно потрібно бути прекрасним блогером” – говорить Стівен Таркотт (Stephen Turcotte), глава компанії, що займається SEO. Стівен не радить своїм клієнтам удаватися до замовленого блогингу.

Явище блогингу по замовленню піднімає питання, чи не ведуть їх у такий спосіб всесвітньо відомі блогери. Такі побоювання були посилені торік, коли колишнього конгресмена і початківця-блогера Тома Ділея (Tom DeLay) було викрито у використанні послуг найманих письменників.

Глави великих компаній теж розуміють, що значить припуститися помилки, говорить Деббі Вейл (Debbie Weil), консультант по блогингу з Вашингтона й автор книги “Корпоративний блогинг” (The Corporate Blogging Book).

MUST READ:  «Фактор сміху» - найкращий показник здоров'я компанії

Вейл підтримує сайт, що стежить за сотнями блогів різних керівників компаній, і в неї немає підстав думати, що вони вдаються до послуг найманих авторів. Вона говорить, що Білл Марріотт (Bill Marriott), глава Marriott International, сам пише тексти для блогу, щоправда, вони проходять через руки редактора. А главу Sun Microsystems, Джонатана Швартца (Jonathan Schwartz), Вейл називає найкращим блогером серед CEO, що пише сам, та ще й дуже гарною мовою. До речі, блог ведеться 11-ма (!!!) мовами.

“Звичайно, керівники можуть хотіти й отримують допомогу в написанні постів, але вони повинні бути чесними стосовно читачів і говорити їм про цю допомогу”, – сказала Вейл.

“Люди очікують вірогідності та прозорості,” – говорить вона. – “Якщо ви не будете дотримувати основних правил етикету в блогосфері, то ви програєте”.