Google не загрожує доля Microsoft

У Гуглплексі (центральному офісі Google) в одному з численних приміщень можна побачити дошку, на якій співробітники компанії пишуть так званий „Генеральний План Google”. Саме на цій дошці кожен із 12 000 співробітників Google має право написати свої роздуми про те, яким чином компанія може досягнути світового домінування. Хтось мріє створити міжпланетний Інтернет, хтось хоче встановити контроль над орбітальними станціями, а хтось – захопити всі зірки. Ці ідеї існують зовсім не для того, щоб компанія впроваджувала їх у життя: коли дошка переповнюється ідеями – її просто витирають…

Google's master planПодібна дивакуватість закодована у генах Google, пише CNNMoney. Гуру компанії щиро вірять, що бажання повинні здійснюватися. А мрії – тим більше. Ідея одного із засновників Google Ларі Пейджа сфокусувати зусилля компанії навколо 100 найбільш рейтингових проектів, розпиляє і подрібнює ресурси компанії. І Google прекрасно усвідомлює, що її корпоративну структуру можна назвати Абсолютним Безпорядком, але їй байдуже. Володіючи 31% всієї онлайн-реклами у США, вона може собі це дозволити.

Не дивно, що окремі джерела намагаються порівняти Google 2000-их років з тим, чим був Microsoft у 1990-их. У BusinessWeek з’явилася стаття під назвою „Чи Google не занадто потужний?”, а фотографії засновників компанії Ларі Пейджа та Сергія Бріна з’являються поряд із фотографіями натхненника Microsoft Біла Гейтса.

І дійсно, якщо брати до уваги числа і статистику, Google – справжнісінький гігант. Він отримав $10,6 прибутку від реклами. Частка пошукового ринку Google сьогодні складає близько 64%. Маючи таку кількість готівки на руках, Google міг би повторити купівлю компанії YouTube (за яку він заплатив $1,65 млрд.) ще шість разів.

Але Google ніколи не перетвориться на імперію тиранії, якою по суті був Microsoft. Однією з причин, через яку цього ніколи не станеться, є те, що яким би гігантом не був Google, він все-рівно залишається малюком порівняно із Редмонтським „бегемотом”, який володіє 95% ринку операційних систем, має в шість разів більше співробітників та втричі більше готівки на руках.

Окрім цього, Microsoft має довгу історію і вже звик бути монстром. У 1990-их він використовував свою ринкову потужність для того, щоб знищувати конкурентів та поглинати їх. Фактично станом на 2000-ий рік компанія вже була монополією.

Більше того, Google зараз переживає не найлегші часи, адже опоненти звинувачують його у різних гріхах. Скажімо, компанія переживає кілька судових процесів щодо авторських прав при оцифровуванні книг. А компанія Viacom вимагає $1 млрд. за моральні збитки від YouTube.

І звісно ж, не можна забувати про різницю корпоративних культур між Google та Microsoft. В той час, як програмісти другої працювали, наче раби, намагаючись вичистити із коду черговий баг, інженери Google могли дозволити собі викинути бета-версію на тестування в Інтернет і залишити її на тестування користувачам. Microsoft завжди прагнув стати першим на ринку того чи іншого програмного забезпечення, вже на третій чи четвертій версії програми. Вони як ніхто серйозно ставилися до слів Енді Грува (керівник Intel): „виживають лише параноїки”.

Google, яка зростала у сфері відкритої реклами в Інтернеті, не була змушена поводитися, наче параноїк. Вона просто викидала напівготові продукти на ринок, і очікувала реакції споживачів. Тому й стратегія менше пов’язана із параноїдальним намаганням вижити і більше – із омріяним благополуччям та процвітанням.

Якщо продукти на зразок Google Docs та Spreadsheets витіснять традиційні Microsoft Word та Excel, причиною цьому буде не маркетингова стратегія Google та шалені гроші, використані на рекламу. Причиною цьому буде те, що компанії вдалося створити простий продукт, який працює краще, ніж у конкурента, розповсюдити його через інтернет і дозволити споживачеві приймати рішення. А це споживач любить понад усе.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →

Опубліковано Категорії ЗагальнаПозначки