Думай інакше та не будь злим: бізнес-мантри відомих брендів

Мантра — це короткий вираз (мотто, девіз), що передає суть корпоративної культури. На відміну від рекламних кампаній чи слоганів, спрямованих на споживача, бізнес-мантри допомагають компаніям тримати фокус, а співробітникам — приймати рішення відповідно до цілей компанії та комунікувати культуру компанії. Всі успішні бренди, такі як Amazon, Disney, Google та Facebook, мають мантри, більшість яких були створені, коли компанії тільки починали свою діяльність.

Портал GOBankingRates пропонує можливість ознайомитися з бізнес-мантрами кількох відомих брендів.

Google

Do the Right Thing
(Робіть правильні речі)

Попередня мантра Google («Do not Be Evil» — «Не будь злим») протрималася в корпоративному кодексі поведінки більше десятка років і зникла з нього після того, як компанія стала частиною холдингу Alphabet.

«Працівники Alphabet, його дочірніх компаній та контрольованих філій повинні робити правильні речі», — йдеться в оновленій версії корпоративного кодексу компанії.

Минуле і нинішнє мотто стосуються не тільки взаємин із клієнтами. Як підкреслюється в кодексі етики, чинити правильно — значить ще й дотримуватися всіх законів, діяти чесно, ставитися один до одного з повагою.

Facebook

Move Fast with Stable Infrastructure
(Дій швидко зі стабільною інфраструктурою)

Таку мантру компанія вибрала в 2014-му році, коли стало очевидно, що її масштаби і бізнес-модель вже надто далекі від демократичної культури «гаражного» стартапу. Перша команда керувалася більш ефектною бунтарської мантрою «Move Fast and Break Things» («Дій швидко і ламай речі»).

У теорії виграти гонку може допомогти заклик «рухатися повільно і стабільно». Але він у даному випадку не підходить: компанія, як і раніше, відкрита для нових ідей, тільки має намір займатися кожним проектом послідовно. «Якщо вам не доводиться виправляти недоробки по десять разів, вам простіше рухатися далі, переходячи до наступних етапів», — розкрив суть змін на конференції F8 у 2014-му Марк Цукерберг (Mark Zuckerberg).

Apple

Think Different
(Думай інакше)

У кінці 1997-го року справи у Apple йшли геть погано — грошей залишалося буквально на 90 днів безперебійної роботи. Стіву Джобсу був потрібний якийсь радикальний крок, щоб утримати бізнес на плаву. Але на горізонті не було нових продуктів, які б міняли життя.

Рекламна кампанія «Think Different» почалася з doodle-зображення Томаса Едісона, який тримає в руках лампочку. Потім слоган з’явився на білбордах із зображеннями Альберта Ейнштейна, Махатми Ганді та інших новаторів. Поруч з ним красувався старий логотип Apple — райдужне яблуко. Згодом заклик «думати інакше» перетворився в корпоративну мантру. Її і зараз можна бачити на постерах в офісах компанії.

Із тих пір Apple випустила інноваційні продукти, такі як iPod, iPhone, iPad, Apple Watch, Apple Pay та Siri. Компанія продовжує заохочувати креативне мислення та оновила свій слоган «Think Different» у 2016-му.

General Electric

Unyielding Integrity, Commitment to Performance and Thirst for Change
(Непохитна доброчесність, самовіддача та спрага до змін)

Ця мантра виглядає трохи задовгою, але відображає все те, що необхідно для випуску товарів, котрі покращують життя покупців. Історія успіху компанії налічує більше століття і підтверджує правильність обраних корпоративних цінностей.

Компанія є таким собі “старожилом” успіху, адже веде свою діяльність вже більше 100 років. Коли промисловий індекс Dow Jones вперше дебютував у 1896 році, GE була однією з перших 12-ти компаній, що перебували у списку. General Electric першою вивела на ринок електровентилятори в 1902-му році, домашні холодильники в 1917-му, налагодила виробництво реактивних двигунів у 1942-му і ядерних реакторів у 1957-му.

Disney

Fun Family Entertainment
(Веселі сімейні розваги)

Судячи з того, що 70% відвідувачів парків розваг повертаються в них знову, Disney безумовно живе у відповідності зі своєю місією — робити людей щасливими. Бізнес-мантра компанії виглядає простою і навіть банальною, але це лише на перший погляд. Дотримуватися закладених у ній принципів — означає приносити всім радість шляхом знаходження підходу до кожного члена сім’ї і підтримки високого рівня сервісу.

Досягти цих цілей не так просто, враховуючи масштаби парків і різноманітність атракціонів. Недарма Волт Дісней (Walt Disney) особисто спостерігав за тим, як діти реагують на його експерименти, і закликав до того ж інших співробітників. «Я не хочу, щоб ви сиділи за столами. Дивіться, чим зайняті відвідувачі, з’ясовуйте, як зробити їх дозвілля більш приємним», — говорив Дісней. А ще радив підлеглим обідати поруч з гостями, щоб підслуховувати, які у тих залишаються враження.

Starbucks

Rewarding Everyday Moments
(Винагородження кожної миті)

Компанія не просто відкриває кав’ярні, вона створює людські взаємини, вважає її CEO Говард Шульц (Howard Schultz). «Наш бізнес — не стільки про каву, скільки про людей. Щотижня ми наймаємо сотні співробітників і обслуговуємо 60 мільйонів покупців. Ми налагоджуємо міжособистісні зв’язки», — пояснив він в інтерв’ю для книги 10 Simple Secrets of the World’s Greatest Business Communicators.

Мантра Starbucks відображає те, що компанія цінує своїх клієнтів і продавців. Перших вона винагороджує склянкою ароматного напою або іншими бонусами, а других, наприклад, радує багатим соцпакетом. Особливе ставлення до людей, про яких говорить Шульц, поширюється далеко за межі мережі кав’ярень. Воно стосується навіть фермерів, які вирощують каву для потреб компанії.

Amazon

The Customer Is the Most Important Person in the Room
(Клієнт є найважливішою людиною в кімнаті)

Що потрібно, щоб стати одним із найбільших ритейлерів у світі? Не тільки мати максимально широкий асортимент, а й прагнення задовольняти будь-які потреби клієнтів. Замість того, щоб витрачати багато грошей на рекламу, Amazon піклується про низькі ціни і високу якість обслуговування. Це розумна стратегія, яка дозволяє споживачам витрачати більше.

CEO компанії Джефф Безос (Jeff Bezos) користується величезним авторитетом як у себе в компанії, так і у світі бізнесу, а багато бізнесменів намагаються наслідувати його приклад. Тим не менш, на корпоративних зустрічах він не є головним впливовим фактором. Він часто залишає своє крісло вакантним, заохочуючи учасників зустрічі уявити, що у ньому сидить клієнт — «найважливіша людина в кімнаті».


Опубліковано Категорії ЗагальнаПозначки