Десять основних принципів роботи Google

Десять основних принципів роботи GoogleДо корпорації Google уже тривалий час прикута пильна увага бізнесменів усього світу. Інноваційні підходи, що сповідуються компанією, не можуть залишити байдужим, а досягнутий успіх змушує “кусати лікті” конкурентам. Пропоную вашій увазі десять основних принципів роботи Google, що нещодавно були опубліковані у журналі “Компаньон”. Вони можуть бути прикладом для діяльності компаній на різних ринках.

1. Зосередьте всю увагу на користувачі, а решта додасться. Google завжди відмовляється вносити зміни, які не принесуть користі відвідувачам сайту. Інтерфейс пошуковика простий і зрозумілий, сторінки завантажуються миттєво, місця в результатах пошуку не продаються, реклама на сайті пропонує релевантний зміст і не відволікає користувача від пошуку. Ставлячи інтереси користувачів вище власних, Google зібрала найвідданішу аудиторію, для чого не знадобилося ніяких рекламних кампаній.

2. Краще робити щось одне, але робити це дуже добре. Компанія організувала найбільші у світі дослідницькі групи, що працюють винятково над рішенням завдань, пов’язаних із пошуком. Продовжуючи створювати нові продукти й удосконалювати існуючі, вона сподівається привнести потужні можливості пошуку в недосліджені раніше області й допомогти користувачам знаходити й використовувати все більше й більше інформації у своєму житті.

3. Швидко – це краще, ніж повільно. Google вірить, що негайне задоволення потреб клієнтів можливе. Компанія хоче, щоб користувачі залишали її сайт якомога швидше. Тому фахівці одержимі видаленням всіх зайвих байтів зі своїх сторінок і підвищенням ефективності обслуговування, завдяки чому компанія не раз била власні рекорди на швидкість. Там, де інші приймали як належне обмеження швидкості, що обумовлені алгоритмами пошуку, Google створювала нові алгоритми, доводячи, що ніяких обмежень немає. Компанія дотепер продовжує роботу над тим, щоб пошук виконувався якнайшвидше.

4. Демократія в Інтернеті є. Google оцінює рейтинг кожної веб-сторінки за допомогою спеціальної технології, яка оцінює всі сайти, що посилаються на цю сторінку, і привласнює їй позицію, частково орієнтуючись і на рейтинг сайтів, що посилаються на неї. Аналізуючи всю структуру Інтернету, Google може визначити, які сайти визнані кращими інформаційними ресурсами тими людьми, які найбільше зацікавлені в пропонованих матеріалах. Ефективність цього методу тільки зростає по мірі того, як розширюється мережа, оскільки кожен новий сайт – це ще одна інформаційна “крапка” й новий “голос” на користь того або іншого сайту.

MUST READ:  Кілька слів про маркетинг "втручань", або Навіщо компанії "стріляють з гармати по горобцях"?

5. Не потрібно сидіти за комп’ютером, щоб отримати відповідь. Люди бажають отримувати інформацію будь-якими засобами, чи це кишеньковий комп’ютер чи мобільний телефон. Там, де пошук допомагає користувачам отримувати нову інформацію, Google пропонує нові рішення.

6. Гроші можна заробити чесним шляхом. Доход компанії надходить від ліцензування її технології пошуку іншими компаніям і від розміщення реклами на самому сайті Google й інших площадках в Інтернеті. Але рекламні посилання показуються над результатами пошуку або праворуч від них тільки в певних випадках. Компанія твердо переконана, що оголошення можуть надати корисну інформацію, але тільки в тому випадку, якщо вони мають пряме відношення до запиту. Google також довела, що реклама може бути ненав’язливою та, у той же час, ефективною. Так, на сайті не розміщуються спливаючі оголошення, які заважають переглядати потрібний зміст. А реклама на Google завжди чітко визначена як “рекламні посилання”.

7. Нова інформація є постійно. Коли Google проіндексував більше html-сторінок в Інтернеті, ніж будь-яка інша пошукова система, її інженери зайнялися інформацією, до якої складніше отримати доступ. Іноді завдання складалося просто в тім, щоб інтегрувати нові бази даних (наприклад, додати функції пошуку телефонних номерів, адреси або списки підприємств). Іноді був потрібен більш творчий підхід, щоб забезпечити можливість пошуку в мільярдах картинок і перегляду сторінок, створених у форматі PDF. Популярність PDF-результатів змусила розширити список типів файлів, доступних для пошуку. Для мобільних користувачів компанія розробила систему перетворення html-файлів у формат, зрозумілий для бездротових пристроїв.

MUST READ:  Фінансові директори також пишуть блоги!

8. Для пошуку інформації немає меж. Незважаючи на те, що головний офіс Google розташовано в Каліфорнії, місія компанії – полегшити доступ до інформації для всіх. Пошук можна вести на одній із 35-ти мов світу. Крім того, Google пропонує функцію перекладу, щоб зміст документа був доступним для користувача незалежно від його рідної мови. (Інтерфейс пошуковика пропонується майже на 100 мовах.)

9. Серйозним можна бути й без костюма із краваткою. Засновники Google заявляють, що єдине, до чого компанія ставиться серйозно, – це пошук. При створенні компанії вони заклали ідею про те, що робота повинна бути важкою, але захоплюючою. Тому корпоративна культура цієї компанії не схожа на жодну іншу. Починаючи роботу в головному офісі в 2000 р., для створення атмосфери відкритого, необмеженого спілкування в офісі засновники забрали традиційні перегородки, замість стільців почали використати великі гумові гімнастичні кулі, а як столи – дерев’яні двері. При оцінці роботи особливу увагу приділяють досягненням окремих груп і пишаються особистими результатами кожного співробітника, які допомагають всієї компанії домогтися успіху. Збори, що тривають на інших підприємствах годинами, в Google перетворюються в тематичне обговорення за обідом.

10. Немає межі досконалості. Рушійною силою Google є постійна незадоволеність поточним положенням справ. За версією компанії, бути кращими – це не пункт призначення, а тільки початок шляху.