Як виявити некомпетентність

Епідемія некомпетентності, яка особливо гостро проявляється на управлінському рівні, загрожує поглинути весь світ, — пише management-issues. Та, на щастя, у некомпетентності є декілька типових ознак, знаючи про які можна успішно її уникати, а наткнувшись на неї — долати. Нижче наведено список десяти звичок некомпетентної людини, складений підприємницею і письменницею Маргарет Хефернен (Margaret Heffernan).

1. Нездатність діяти — перша ознака некомпетентності. Справжні лідери приймають рішення, тоді як некомпетентні менеджери шукають виправдання.

2. Бажання приховати інформацію — ще одна звичка некомпетентних людей.

3. Надмірна вразливість до всього.

4. Нездорове бажання завжди і у всьому дотримуватися процедур — це також ознака некомпетентності. Правила були створені для того, щоб допомогти бізнесові, а не для того, аби перетворити його на ритуал. І якщо ваш безпосередній керівник надто часто заглядає до інструкції — можливо він також належить до категорії некомпетентних менеджерів.

MUST READ:  7 порад продавцям, яким доводиться мати справу із негативно налаштованими клієнтами

5. Коли відкривається нова посада у компанії, некомпетентний менеджер віддає перевагу слабшим кандидатам. Вочевидь причиною цього є побоювання, що талановитий новачок “підсидить” свого керівника.

6. Бажання постійно вдаватися у деталі, займатися мікроменеджментом та втручатися у роботу кожного працівника, забуваючи при цьому про “загальну картину” — також є ознакою некомпетентності.

7. Невміння ставити та дотримуватися дедлайнів — ще одна звичка некомпетентних менеджерів.

8. Менеджер, який принципово відмовляється вдруге брати на роботу колишніх співробітників (навіть якщо деякий час вони працювали в іншій компанії) — це людина, якій начхати на кваліфікацію своїх працівників.

9. Деякі менеджери потрапляють у залежність від консультантів, оскільки таким чином вони можуть скинути зі своїх плечей тягар “найважчих” обов’язків.

10. Насамкінець, справді погані менеджери — ті, які найдовше затримуються на роботі. Як каже Хефернен, “їм здається, що вони демонструють героїзм, але їхній вдаваний роботоголізм, вочевидь, є найяскравішою ознакою некомпетентності”. Компетентний менеджер цінує свій час і вміє зберігати баланс між роботою та особистим життям.

MUST READ:  Що вам більше притаманне, планування чи дії?

Не забувайте про ознаки некомпетентності і, можливо, вам ніколи не доведеться зіткнутися з наслідками цього руйнівного явища.

Ілюстрація: HBR