Сум як двигун торгівлі

Сум як двигун торгівліПокупці, які перебувають у поганому настрої, витрачають набагато більше грошей, ніж їх більш врівноважені або щасливі побратими. Такий висновок робить дивне дослідження, проведене психологами із чотирьох університетів США – Carnegie Mellon University, Stanford University, Harvard University і University of Pittsburgh.

Дослід був доволі простим: учасникам експерименту показували відеокліпи. Третина “піддослідних” дивилися ролики, наповнені сумними й жорстокими подіями; третина – спостерігала “нейтральні” сюжети; інші – веселі й оптимістичні постановки. Після цього їм пропонувалося купити якийсь ординарний побутовий предмет – наприклад, пляшку питної води, пише Washington Profile.

Отут вже дослідників очікувало відкриття: люди, з першої групи (тобто ті, хто перебував у поганому настрої) були готові заплатити за пляшку води на 300%(!!!) більше, ніж люди із другої (“нейтральної”) і третьої (“оптимістичної”) груп.

Таким чином, був зроблений висновок, що негативний настрій якимось чином змінює сприйняття людини: він перестає адекватно оцінювати власні потреби й можливості. Автори дослідження підкреслюють, що цей ефект носив короткостроковий характер і був викликаний штучно. Отже, якщо депресія викликана об’єктивними причинами й триває тривалий час, то морально страждаюча людина здатна зробити безліч серйозних помилок.

Автори дослідження вважають, що готовність платити за товари нерозмірну ціну, імовірно, має два пояснення: або горе придушує розум людини; або він готовий іти на будь-які витрати, щоб “підсолодити собі пігулку” – полегшити нещастя, здобуваючи які-небудь матеріальні блага.

Ось сиджу собі і думаю… А може й дійсно, українські торговці теж дивовижним чином знайомі з такою практикою. Тоді дуже легко пояснити їхні надприбутки та наші з вами пусті гаманці 😉

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • podarok

    Щось є в цьому дослідженні.
    Явна логіка прослідковується..
    От тільки цікаво на якій кількості людей проводили тест…
    Підозрюю, що такий настрій може впливати на купівлю наркотиків(сигарети, алкоголь), також на розважальні продукти…
    Хоча думаю в залежності від настрою та депресивного стану може взагалі зникнути бажання до покупки.
    Я б назвав це не зовсім дослідженням, а гіпотезою, що підкріплена невеликим фактом.

    Цікаво також почути думку інших…

  • Анонімний

    Ну принаймні я точно знайомий більше, ніж з однією особою (всі вони – жіночої статі) які, якщо у них зіпсувався настрій, миттєво біжать у супермаркет. І, як не дивно – це їм справді допомагає. 😉 Навіть термін такий вигадали – шоппінг-терапія.
    Серед чоловіків таких поки не зустрічав.

  • Etcetera

    В моєму випадку це правда. Коли тобі добре – хе, навіщо ще щось? 🙂 А от коли настрій – г…, або день важкий дуже – хочеться чогось нового, іншого, гармонійного. Ось тут наступає ваша шопінг-терапія. Але купу непотрібних речей за великі гроші я не купую 🙂

  • etcetera

    ой, якийсь збій стався!

  • Злое Сердце

    Мир будущего: заходишь в фуршет, а там спецоборудование портит тебе настроение :)))