Соціальні мережі: від вибухового розвитку до кризи

Соціальні мережі: від вибухового розвитку до кризиПро соціальні мережі зараз не пише тільки ледачий. І це не дивно. Надзвичайний ріст їхньої кількості та безліч інформації про них, буває, складно навіть переварити. Що ж, я, не дуже ледачий, теж трохи приєднаюся до даної тенденції, пропонуючи вашій увазі найбільш «смачні», з мого погляду, моменти.

Остання новина стосується соціальної бізнес-мережі LinkedIn, яка залучила інвестиції в розмірі $53 млн. Інвестори тепер оцінюють вартість компанії в $1 млрд., пише AdWorker.ru

Соціальна мережа LinkedIn була заснована п’ять років тому як перша соціальна мережа для бізнесменів. На сьогоднішній день вона вже отримала загалом більше $80 млн. інвестицій. Зараз кількість користувачів LinkedIn становить 23 млн. Чоловік, а щомісяця до мережі приєднується ще 1,2 млн. За словами СЕО LinkedIn Дена Ная (Dan Nye), до кінця 2008 р. аудиторія виросте до 30 млн. користувачів. Середньому користувачеві соціальної мережі для професіоналів 41 рік, а його заробіток становить $109 тис. у рік.

Отримані від інвестиційних фондів кошти керівники LinkedIn планують витратити її просування та розробку нових функцій. Крім того, виконавчий директор LinkedIn відзначив, що, швидше за все, компанія витратить частину грошей на придбання інших сервісів.

Чим же відрізняється LinkedIn від інших подібних гігантів на зразок Facebook і MySpace? Ден Най назвав LinkedIn «місцем для обміну знаннями»; мережа дозволяє людям об’єднуватися з іншими представниками їхньої професії, шукати роботу, давати рекомендації й обмінюватися корисною інформацією один з одним.

А от принцип всесвітньо відомого проекту Facebook звучить наступним чином: «Facebook – це соціальна мережа, яка дає вам можливість завжди бути на зв’язку». Думаю такий принцип можна застосувати до будь-якої соціальної мережі. Раніше Марк Цукерберг (Mark Zuckerberg), 24-річний генеральний директор Facebook, запустив проект Beacon, за допомогою якого друзі могли відслідковувати активність один одного на різних сайтах. Однак після судових розглядів предмет найбільшої гордості Цукерберга був закритий.

«Після закриття Beacon соціальна мережа втратила свою родзинку, перестала виділятися серед іншої маси. Вона стала просто ще однієї площадкою для розміщення реклами. Однак є більш дешеві й ефективні способи досягти споживача», – коментує Джефф Ратнер (Jeff Ratner), керуючий партнер медіахолдингу WPP MindShare Interaction у статті “Finding cracks in Facebook” у Fortune.

Буквально днями Facebook заявила про офіційний вихід на російський ринок, запустивши російськомовну версію сайту. Це вже друга західна соціальна мережа, що прийшла в Росію – у січні цього року це була Myspace.com.

А от російський «клон» Facebook – соціальна мережа “Вконтакте” – у свою чергу веде роботу над англомовною версією. Як відомо, “Вконтакте” вже представлено в українській версії, мережа потроху завойовує наших співвітчизників.

Нарешті, дуже рекомендую ознайомитися зі статтею Jeremiah Owyang “The Many Challenges of Social Network Sites”, де представлена неупереджена точка зору про труднощі, які зазнають численні соціальні мережі. З російським перекладом статті можна ознайомитися тут.