«Фактор сміху» – найкращий показник здоров’я компанії

«Фактор сміху» - найкращий показник здоров'я компаніїСьогодні, у день сміху, думаю, цілком доречно задати нашим шановним відвідувачам таке цікаве запитання: Чи часто в офісі вашої компанії можна почути сміх? Якщо відповідь негативна – це привід для занепокоєння, причому турбуватися, у першу чергу, потрібно вашому керівництву. “Між відсутністю сміху й обмеженим впливом лідерів колективу існує безсумнівний зв’язок”, – вважає Джозеф Гренні (Joseph Grenny), президент тренінгової компанії VitalSmarts, що спеціалізується на питаннях лідерства, та один зі співавторів книги Crucial Confrontations.

Джозеф Гренні задумався про “фактор сміху”, опираючись на випадки зі своєї широкої практики. Експерт із питань лідерства просить читачів повірити йому на слово, коли розповідає, що вдалий жарт може допомогти налагодити стосунки між протиборчими сторонами або привернути увагу до предмета обговорення.

“Три роки я відвідував щотижневі наради команди топ-менеджерів однієї великої компанії. І за три роки я жодного разу не почув там жодного жарту, не говорячи вже про справжній сміх. Я намагався сам жартувати знову й знову, але на це навіть ніхто не реагував. Це були три роки в пустелі гумору, – розповідає Джозеф. – І все-таки мені вдалося переконати керівництво своїм прикладом, що сміх необхідний. Коли через три роки один із виконавчих директорів компанії спробував, нехай не дуже вдало, але все-таки пожартувати у своєму виступі – на нього звернули увагу всі 170 чоловік, які до цього моменту, здавалося, спали з відкритими очима. Із цього дня в компанії почали відбуватися зміни. Звичайно, засідання керівництва не могли конкурувати з Comedy Central за кількістю жартів у хвилину. Але атмосфера у всій компанії стала більш теплою, зросла довіра між колегами, їм стало легше працювати один з одним”.

Поставити свою кар’єру на те, що між сміхом і впливом керівництва існує прямий взаємозв’язок, Джозеф Гренні відмовляється. “Але, тим не менш, я впевнений, що якщо люди у вашій фірмі не часто голосно сміються в компанії один одного, то у вас – серйозні проблеми. Точніше, відразу дві”, – пише експерт у своїй колонці у виданні Business Week.

По-перше, відсутність сміху сигналізує про відсутність довіри між колегами. Біологи стверджують, що наш мозок оцінює кожну людину по двох параметрах:

1. Чи збирається вона завдати мені шкоди?
2. Чи здатна вона зробити для мене щось хороше?

І якщо людина щодо своїх колег і керівників підсвідомо відповідає позитивно саме на перше питання, то єдиний гумор на який вона здатна – це чорний гумор. А на роботу вона приходить із постійним відчуттям тривоги.

По-друге, брак здорового сміху може свідчити про те, що ваші співробітники недостатньо… скромні. Дивно? “Скромні люди найчастіше є самодостатніми. А їхній гумор спрямований, швидше, на них самих, ніж на навколишніх. Адже їм не потрібно самостверджуватися за чужий рахунок, – пояснює свою позицію Гренні. – Їхній гумор не образливий, він сприяє зближенню між людьми, припускає якусь відвертість. Вони здатні посміятися над собою – отже, почувають себе в колективі комфортно”.

“І що ж робити?”. В експерта, звичайно ж, є готова порада. Гренні рекомендує терміново починати роботу з відбудови довіри в колективі. І, в першу чергу, він звертається до керівництва компанії. Адже відсутність здорового реготу в офісі – перша ознака відсутності здорового впливу лідера на розум підлеглих.

“Зробіть так, щоб люди почували себе безпечно, комфортно в офісі. І незабаром вони самі почнуть хихикати. Крім того, можна організувати який-небудь смішний тімбілдінг, що посприяє відновленню здорового колегіального сміху”, – радить Гренні.

Отже, смійтесь на здоров’я… На здоров’я компанії.

За матеріалами Business Week, RB.ru

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →