КОНСАЛТИНГ | Стосунки з клієнтом 30 листопада 2009 р.

Сила слова «ні»

Майкл МакЛафлін (Michael McLaughlin), консультант, автор багатьох публікацій та засновник компанії MindShare Consulting LLC, яка допомагає розробляти інноваційні стратегії залучення клієнтів професійним сервісним організаціям, розповідає, чому слово "ні" може бути найціннішим у вашому словнику.

Майкл МакЛафлін (Michael McLaughlin)
Майкл МакЛафлін
(Michael McLaughlin)
Іноді буває дуже складно прийняти відмову, коли ми звертаємося до когось із проханням. Багато хто з нас не може відповісти відмовою своїм клієнтам, навіть якщо ми знаємо, що мусимо сказати "ні". У деяких культурах, наприклад, існують сотні способів сказати "ні" і деякі з цих способів передбачають слово "так".

Для людей, які працюють у сфері послуг, слово "ні" може бути найціннішим у словнику. Коли вас втягнуть до збиткового проекту, який окрім того не приноситиме жодного задоволення, ви зрозумієте, наскільки важливим є можливість, а головне — хоробрість сказати "ні" ще до початку такого очевидно програшного співробітництва.

Якщо вам хоча б колись доводилося карати себе за те, що команда клієнта попросту не робить того, чого від неї очікувалось, тоді ви знаєте, наскільки більш продуктивними могли б бути ваші власні дії, якби ви твердо відстоювали позицію "не зв'язуватися з «поганими» (низькопродуктивними) клієнтами".

Дуже часто ми говоримо клієнтам "так" і потім намагаємося раціоналізувати для себе, чому поступили правильно (хоча насправді ми поступили зовсім неправильно). На превеликий жаль зазвичай проблема не зникає сама по собі і дає знати про себе як тільки ми починаємо працювати з таким клієнтом. Таким чином згода взяти "слабкого" клієнта у свою команду часто має наслідком руйнування будь-яких графіків, проблеми з бюджетом та падіння моралі співробітників.

Тому постачальникам сервісів (і бізнес-консультантам у першу чергу) потрібно пам'ятати одне просте правило: клієнтові дуже легко попросити про що завгодно. Він мислить так: "Якщо ця компанія не зможе зробити цього, то вона просто скаже: Ми не можемо зробити цього". Але часто клієнт помиляється, а компанія, щоб отримати "омріяний" прибуток, береться навіть за ту роботу, яку не може виконати. Як наслідок — вона лише втрачає репутацію та нерви, намагаючись зробити неможливе.

А якщо ви боїтеся, що після відмови ваші стосунки з клієнтом стануть гіршими, тоді, можливо, вам варто разом із клієнтом проаналізувати свої стосунки для того, щоб зробити їх здоровішими і разом пошукати найкраще рішення проблеми.

За матеріалами "The Power of No" Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ваше предназначение. Практическое руководство для тех, кто хочет реализовать свой потенциалВаше предназначение. Практическое руководство для тех, кто хочет реализовать свой потенциал
Корпократия. Как генеральные директора прибирают к рукам миллионы долларовКорпократия. Как генеральные директора прибирают к рукам миллионы долларов
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе
Нетворкинг для интровертовНетворкинг для интровертов
Директора и дилеммыДиректора и дилеммы

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)