Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


КОНСАЛТИНГ | Комодитизація 15 червня 2011 р.

Три стадії комодитизації

Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska), засновниця дослідницької та консалтингової компанії Arkimeda, автор численних книг, публікацій та визнаний авторитет у консалтинговій сфері, розповідає про небезпеки комодитизації для сфери консалтингу.

Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska)
Фіона Чернявська
(Fiona Czerniawska)
Комодитизація — це перехід товарів/послуг із розряду унікальних до розряду ширвжитку. Комодитизація завжди "наступає на п'яти" прогресу, але постійні нові виклики та нові технології дозволяють сфері знаходити баланс і залишатися попереду. А що роблять консультанти? Вони продовжують рухатися вперед.

Але іноді варто озирнутися, для того, щоб зрозуміти, чому консалтингова сфера стає комодитизованою? Можливо тоді консультанти зрозуміють, як вдихнути нове життя у свою працю.

Перша стадія комодитизації (перетворення консалтингових послуг на продукт ширвжитку) настає тоді, коли клієнти починають вірити, що існує багато компаній, здатних запропонувати такий самий за рівнем та якістю набір послуг. Що всі консультанти мають приблизно однаковий рівень кваліфікації і тому їх можна вважати взаємозамінними. Результатом такого переконання стає падіння прибутків та цінова конкуренція між консалтинговими компаніями.

Єдиний спосіб уникнути цієї стадії комодитизації — інноваційне мислення та вміння диференціюватися. Якщо компанія може запропонувати унікальний сервіс, тоді у клієнта не залишається іншого вибору, окрім як найняти цю компнію.

Друга стадія комодитизації базується на вірі клієнтів у те, що консалтингові компанії пропонують прості за своєю суттю послуги. Їхня віра у простоту іноді виявляється настільки потужною, що вони вирішують взагалі обійтися без зовнішніх консультантів і провести проект самостійно. Адже навички консультанта можуть виявитися притаманними комусь із внутрішніх працівників. А в крайньому разі можна зробити консультанта постійним співробітником компанії.

У такій ситуації консалтинговим компаніям варто наглошувати, що основну цінність має не стільки те ЩО вони роблять, а те ЯК вони це роблять. Адже компанії зазвичай виявляються занадто заглибленими у свою внутрішню політику. А консалтингова організація може запропонувати свій свіжий і незалежний погляд.

Остання, третя стадія комодитизації настає тоді, коли те, що починалося як консалтинговий проект, стає внутрішньою ініціативою компанії і перетворюється на набір дій, які люди виконують автоматично, навіть не замислюючись про них. Наприклад, управління змінами, яке раніше вважалося прерогативою консалтингових компаній, сьогодні належить до розряду тих навичок, які повинні бути притаманні кожному хорошому управлінцю.

Боротися з третьою стадією комодитизації консалтингові компанії навряд чи спроможні, та й сумнівно, що їм це потрібно. Головне — завжди рухатися вперед і знаходити нові концепції, які здатні суттєво покращити бізнес клієнта.

За матеріалами "The three stages of commoditization", Source for Consulting.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Обретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеруОбретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеру
Тайм-менеджментТайм-менеджмент
Почему мы хотим, чтобы вы были богатыПочему мы хотим, чтобы вы были богаты
Доктрина шокаДоктрина шока
Здесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизниЗдесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизни

Відгуки

Александр, sasha.bosik@gmail.com
если исходить из определения, которое дал автор, то думаю комодитизация для консалтинговой сферы была бы довольно полезной. когда продукт становится товаром широкого потребления, это прежде всего говорит о том, что на него существует стабильный и широкий спрос. в случае консалтинга, особенно в развивающихся рынках, компании еще нужно убеждать, что консалтинговые услуги им нужны и что действительно выгодно их использовать (т.е. есть какие-то финансовые показатели). а что касается диффенренциации vs ценовой конкуренции, то это касается всех видов бизнеса
2011-06-15 12:39:51
Відповісти


Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)