ПОДІЇ | Гастролі гуру 3 жовтня 2005 р.

Лекція доктора Іцхака Адізеса

21 вересня 2005 р., м. Київ

Автор: Вероніка Верба, керівник проектів SCG

21 вересня 2005 р. в рамках ХIII щорічної Міжнародної конференції CEEMAN відбулась лекція доктора Іцхака Адізеса "Життєвий цикл корпорації: як організації ростуть і вмирають, і що з цим робити".

Якою уявляєте Ви людину, яка купує книгу за 500 доларів? Додам, що це український читач, а книгу, яку він шукав, була не фоліантом, а сучасною книгою з менеджменту.

Гадаю, що дана інформація викликає декілька запитань. Хто ця людина, для якої цінність знань, яку можна почерпнути з даної книги, настільки велика? ХТО автор цієї книги?

Відповідаю. Ця подія відбулася понад 5 років тому, коли український бізнесмен шукав книгу Іцхака Адізеса "Mastering Change". Випадково він побачив дану книгу в одного викладача, і, проглядаючи її зацікавився рисунком, на якому був представлений шлях подолання сходинок розвитку підприємства, що прагне стати топовою, лістинговою компанією. Книга була видана у США англійською мовою і в Україні її придбати було неможливо (книжкові інтернет-магазини не були на той час так розповсюджені, як зараз). Тому ціна $500 для бізнесмена не була шокуючою. Як він зізнався, ідеї, які він почерпнув під час вивчення даної книги, коштують набагато більше.

Минулого тижня Іцхак Адізес, автор цього бестселеру, приїздив до України провести свій майстер-клас.

Перше відчуття, яке тебе охоплює протягом перших 15 хвилин перебування на майстер-класі — дежа-вю. Все це я вже чула, все це я вже знаю.

Але після зустрічі виникає розуміння, що за простотою викладення управлінських концепцій стоїть професійна майстерність, колосальний досвід і авторське осмислення процесів функціонування і проблем розвитку клієнтських організацій. Авторську методологію управління розвитком компанії Майстер пояснював за допомогою метафор, використовуючи для ілюстрації власної концепції приклади, пов'язані з вихованням дітей, взаємовідносинами членів родини, непорозумінням подружжя. Яскраві життєві аналогії створюють відчуття простоти підходів, які доктор Адізес пропонує використовувати для управління компаніями. Навіть здається, що все, про що розповідає Майстер, ми і самі знаємо. Хто не згоден з тим, що протягом різних періодів життя організації необхідно використовувати різні методи і прийоми для успішного її управління, так звані "вітаміни"? Хто заперечує, що для різних етапів розвитку організації одні проблеми є абсолютно нормальним явищем, з якими можна змиритися, не витрачати сил, щоб їх подолати, а з іншими треба обов'язково боротися? Але хто дасть відповідь, які саме "вітаміни" треба давати при яких хворобах, в яких коктейльних пропорціях необхідно їх "приймати" компаніям. Під час пошуку відповідей на ці питання і починається чаклунство...

Вам цікаво дізнатися, хто був наш герой, який шукав і купив цю книгу Адізеса? Український бізнесмен, керуючий власник компанії, яка є дистрибутером дитячих товарів, створила мережу магазинів. Два роки тому він запросив консалтингову компанію доктора Адізеса допомогти створити компанію майбутнього, компанію, яку можна буде назвати найкращою. Він пришов на майстер-клас і мав можливість розповісти про співробітництво з американськими консультантами.

Хочу Вам представити деякі моменти, які демонструють наскільки помилковим може здаватися перше враження простоти застосування концепції управління життєвим циклом організації, яку запропонував доктор Адізес для української компанії.

Досвідчений читач знає, що перед тим, як давати поради, спочатку в компанії проводять діагностику (як будь-якого хворого у лікарні). Традиційно в компаніях аналізують систему управління, але за якими методиками?

Думаю Вас може зацікавити підхід Адізеса. Після проведеної діагностики української компанії її структура була побудована за критерієм домінування однієї з 4-х функцій (задоволення клієнтів, адміністрування, підприємництво, органічна інтеграція). Всі структурні підрозділи були віднесені до одного з чотирьох блоків.

Погодьтесь, оригінальний підхід. Як консультанту, мені цікаво, по-перше, який діагностичний інструментарій використовували американські колеги для такого аналізу, по-друге, на чому будуються пропозиції щодо змін функцій різних підрозділів, і, по-третє, головне, яким чином домогтися зміни домінування функції.

Але відповіді на ці питання на зустрічі ми не отримали. Все вірно. Книги, майстер-класи — це тільки можливість зрозуміти питання. А відповіді… В інший час і за інші гроші. Такий він, сучасний консалтинг.

ПОСИЛАННЯ ПО ТЕМІ:





ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
12 важелів успіху12 важелів успіху
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)