ІНТЕРВ'Ю | Jim Collins 27 квітня 2007 р.

Відповіді на запитання від Джима Колінза

Джим Колінз (Jim Collins) — один із найбільш впливових теоретиків менеджменту у світі, який за свої 49 років змусив багатьох керівників переосмислити для себе значення управління. Нижче наведено його відповіді на запитання читачів журналу Fortune.

Джим Колінз (Jim Collins) З.: Якби Вам слід було дати пораду підприємцю-початківцю, то що це була б за порада?

В.: По-перше, не надто перейматися пошуками "великої ідеї". По-суті, наші дослідження вказують на негативне співвідношення між розвитком "великої ідеї" та створенням "великої компанії". Більшість успішних бізнесів починалися взагалі без ідеї, а деякі засновувалися навіть на провальних ідеях.

Слід завжди пам'ятати, що першочерговим завданням є не захоплення ринку, виробництво продукту чи пошук фінансування, а підбір правильної команди. Так, двоє підприємців Біл Хьюлетт та Дейв Паккард починали свій бізнес без жодної "великої ідеї". Єдине, чого вони прагнули — працювати разом — і їхнє бажання підкріплювалося міцними і довірливими дружніми стосунками.

Відкриття власної компанії чимось подібне до сходження на незнайому гору — ви не можете знати ні стежок, ні прірв, тому для здолання всіх випробувань вам потрібна надійна команда, на яку можна покластися у найскладніших ситуаціях, і яка поділяє всі ваші цінності.

З.: Більшість засновників компаній так ніколи й не стають ефективними менеджерами. Проте, ми знаємо про кілька винятків, таких як Білл Гейтс, який перетворився на ефективного генерального директора у Microsoft. Чи існують якісь особливі фактори, що впливають на таке перетворення засновника на ефективного управлінця?

В.: Твердження, що підприємці не здатні перетворитися на успішних керівників — це просто міф. Наші дослідження вказують якраз на протилежне: у великих компаніях підприємці зростають разом зі своїм бізнесом.

Мені хотілося б навести лише короткий список таких людей: це Генрі Форд, Сем Уолтом, Хьюлетт і Паккард, Маріот, Акіо Моріта (керівник Sony), Уолт Дісней, Роберт Нойс та Гордон Мур (Intel), Герб Келегер (Southwest Airlines), ну і, звісна річ, Гейтс та Філ Найт. Всі вони зуміли еволюціонізувати з "поціновувачів мистецтва" до "архітекторів".

З.: Якби Вам слід було назвати лише одну найважливішу характеристику успішного бізнес-лідера, то що б Ви назвали?

В.: Наполеглива стриманість. Найкращі генеральні директори, які брали участь у нашому дослідженні, завжди володіли потужними амбіціями, а разом з тим — майже стоїчною наполегливістю — готовністю робити все, що необхідно для процвітання їхнього бізнесу. Але в той же час вони були надзвичайно стриманими — ніколи не вважали свій успіх результатом власної праці чи таланту, а радше ладні були визнати його щасливою випадковістю. І при цьому продовжували надзвичайно багато і наполегливо працювати.

З.: Питання успішності, які Ви досліджуєте у більшості своїх робіт, дуже точно ілюструють американську традицію самовдосконалення, яка тягнеться від Бенджаміна Франкліна до Стівена Кові. Та чи вважаєте ви, що ми також повинні вчитися зі своїх помилок?

В.: Я дуже вдячний за питання, оскільки воно дає змогу виправити хибне уявлення про нашу роботу. Наші дослідження не обмежуються дослідженням успішності. Ми радше намагаємося порівняти успішні компанії з їхніми менш успішними колегами. Виявити, що саме стало причиною успіху? Відшукати принципи, які пояснюють різницю між успіхом та провалом — що стало причиною тих чи інших результатів компанії.

За матеріалами "Q&A with management guru Jim Collins", Fortune.
Скорочений переклад з англійської: Ярослав Федорак.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не бойся действовать. Женщина, работа и воля к лидерствуНе бойся действовать. Женщина, работа и воля к лидерству
Искусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективнымИскусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективным
Работай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективностиРаботай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективности
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим
100 лучших бизнес-книг всех времен. О чем они и почему их следует прочитать100 лучших бизнес-книг всех времен. О чем они и почему их следует прочитать


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)