ІНТЕРВ'Ю | Roger Martin 21 липня 2008 р.

Роджер Мартін про інтегруюче мислення

Роджер Мартін (Roger Martin) — декан Ротманської школи менеджменту та Університету Торонто, а також автор нової книги про лідерство "Протилежна думка: Як успішні лідери досягають успіху завдяки інтегруючому мисленню" (The Opposable Mind: How Successful Leaders Win Through Integrative Thinking).

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Мартін, який протягом тривалого часу займався освітою успішних лідерів, розповідає про лідерське мислення та аналізує їхній спосіб прийняття рішень. Мартін пояснює, як працює вміння справжніх лідерів "узгоджувати у власній свідомості дві, здавалося б, цілком протилежні думки".

Роджер Мартін (Roger Martin) З.: У Вашій новій книзі йдеться про інтегруюче мислення. Поясніть, будь ласка, детальніше цю концепцію.

В.: Якщо у своїй діяльності ви стикаєтесь із протилежними точками зору, то "інтегруюче мислення" — це саме та концепція, яка замість необхідності вибирати "краще" із двох зол — допоможе відшукати третю альтернативу.

З.: Чи можете Ви навести подібний приклад?

В.: Звісно! Коли Іссі Шарп (Issy Sharp), засновник мережі готелів "Чотири пори року", починав свій бізнес, будуючи перші готелі, всі його колеги із готельного бізнесу доводили йому, що у цій сфері можна "вижити" лише у тому випадку, якщо скористатися однією із двох дієвих моделей.

Ви можете або будувати невеликі готелі (менше 200 кімнат), але які будуть дуже комфортними і висококласними. Або ж створювати гігантські готелі (750 кімнат і більше) і зосереджуватись не на сервісі, а на масовому попиті на ваші кімнати (при конкурентних цінах на них).

Але Шарп не захотів обирати одну з цих перспектив. Він не погоджувався з тим, що великий розмір неодмінно передбачає слабший рівень сервісу. Саме тому він поставив перед собою складний виклик — застосувати найкращі якості обидвох моделей. Саме так було створено його модель "Чотири пори року". Це готель середнього розміру (200-350 кімнат), який пропонує своїм гостям найвищий рівень сервісу, що дає йому змогу встановлювати преміум-ціни й успішно справлятися зі всіма своїми витратами.

З.: Це і є інтеграційне мислення?

В.: Так, це класична реакція людини, яка застосовує інтеграційне мислення. Коли дві моделі опонують одна-одній і кожна з них є незадовільною. З точки зору традиційної логіки людині слід здійснити складне рішення і обрати один із двох непривабливих варіантів.

Інтеграційні мислителі не погоджуються з твердженням, що їм необхідно вибирати "із двох зол". Вони намагаються відшукати альтернативу, яка повністю задовольнить всі їхні потреби.

З.: На Вашу думку, саме така модель притаманна найбільш успішним лідерам бізнесу?

В.: У переважній більшості випадків, так! Я б сказав — у 80% випадків. Але все-таки не завжди. Я не стверджую і ніколи не стверджував, що виключно підхід, описаний мною у книзі, здатен привести до успіху. Втім, він є частиною здорового глузду, який здатен полегшити ваше життя.

З.: Який висновок повинні зробити для себе майбутні лідери — люди, які надихатимуть і мотивуватимуть наступні покоління?

В.: Насамперед, не варто вважати, що ви зможете стати успішним, якщо займатиметесь лише аналітикою та оцінюванням, на базі яких обиратимете кращу зі створених раніше моделей. На жаль, значна кількість бізнес-освітніх закладів орієнтовані саме на такий підхід.

Основна ідея моєї книги полягає у пропагуванні іншого підходу — що досягнути успіху можна лише руйнуючи усталені стереотипи та створюючи нові моделі. Завдання лідера полягає не у виборі, а у створенні чогось нового. Адже у світі так мало моделей, які б цілком та повністю відповідали всім вашим потребам. А отже — вам потрібно створювати свої власні.

За матеріалами "Roger Martin on integrative thinking", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
23-24 лютого 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
23 лютого 2017
Київ, Клуб експортерів
Путівник з експорту солодощів і снеків у Китай (Чжан Пей-Ень, Геннадій Шепелєв)
24 лютого 2017
Київ
Продажі, переговори (Сергій Азімов)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вообрази. Как работает креативностьВообрази. Как работает креативность
Поцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможностиПоцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможности
Искусство объяснять. Как сделать так, чтобы вас понимали с полусловаИскусство объяснять. Как сделать так, чтобы вас понимали с полуслова
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль
Истинный профессионализмИстинный профессионализм

Відгуки

Смерек В.Я. (ГіперМудрець)
Як на мене пан Роджер Мартін трохи переборщив назвавши таке мислення інтегруючим. Адже таке мислення "яке узгоджує у власній свідомості дві, здавалося б, цілком протилежні думки" вже давно охоплюється назвою креативне мислення. Можливо і варто виокремити (а мабуть і точно варто) такий вид мислення окремим терміном (якщо таке мислення дійсно притаманене лідерам), але термін "Інтегруюче (інтеграційне) мислення" є невдалим. Адже він не відображає самої основної суті такого мислення. Є занадто для нього "зашироким". Таке мислення краще було б назвати "бескомпромісним мислення" чи навіть "об'єднюючим мислення". А поняття інтеграційного мислення вже ближче до мудрості та ГіперМудрості.
2008-07-22 20:58:22
Відповісти



система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)