ІНТЕРВ'Ю | Roger Martin 21 липня 2008 р.

Роджер Мартін про інтегруюче мислення

Роджер Мартін (Roger Martin) — декан Ротманської школи менеджменту та Університету Торонто, а також автор нової книги про лідерство "Протилежна думка: Як успішні лідери досягають успіху завдяки інтегруючому мисленню" (The Opposable Mind: How Successful Leaders Win Through Integrative Thinking).

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Мартін, який протягом тривалого часу займався освітою успішних лідерів, розповідає про лідерське мислення та аналізує їхній спосіб прийняття рішень. Мартін пояснює, як працює вміння справжніх лідерів "узгоджувати у власній свідомості дві, здавалося б, цілком протилежні думки".

Роджер Мартін (Roger Martin) З.: У Вашій новій книзі йдеться про інтегруюче мислення. Поясніть, будь ласка, детальніше цю концепцію.

В.: Якщо у своїй діяльності ви стикаєтесь із протилежними точками зору, то "інтегруюче мислення" — це саме та концепція, яка замість необхідності вибирати "краще" із двох зол — допоможе відшукати третю альтернативу.

З.: Чи можете Ви навести подібний приклад?

В.: Звісно! Коли Іссі Шарп (Issy Sharp), засновник мережі готелів "Чотири пори року", починав свій бізнес, будуючи перші готелі, всі його колеги із готельного бізнесу доводили йому, що у цій сфері можна "вижити" лише у тому випадку, якщо скористатися однією із двох дієвих моделей.

Ви можете або будувати невеликі готелі (менше 200 кімнат), але які будуть дуже комфортними і висококласними. Або ж створювати гігантські готелі (750 кімнат і більше) і зосереджуватись не на сервісі, а на масовому попиті на ваші кімнати (при конкурентних цінах на них).

Але Шарп не захотів обирати одну з цих перспектив. Він не погоджувався з тим, що великий розмір неодмінно передбачає слабший рівень сервісу. Саме тому він поставив перед собою складний виклик — застосувати найкращі якості обидвох моделей. Саме так було створено його модель "Чотири пори року". Це готель середнього розміру (200-350 кімнат), який пропонує своїм гостям найвищий рівень сервісу, що дає йому змогу встановлювати преміум-ціни й успішно справлятися зі всіма своїми витратами.

З.: Це і є інтеграційне мислення?

В.: Так, це класична реакція людини, яка застосовує інтеграційне мислення. Коли дві моделі опонують одна-одній і кожна з них є незадовільною. З точки зору традиційної логіки людині слід здійснити складне рішення і обрати один із двох непривабливих варіантів.

Інтеграційні мислителі не погоджуються з твердженням, що їм необхідно вибирати "із двох зол". Вони намагаються відшукати альтернативу, яка повністю задовольнить всі їхні потреби.

З.: На Вашу думку, саме така модель притаманна найбільш успішним лідерам бізнесу?

В.: У переважній більшості випадків, так! Я б сказав — у 80% випадків. Але все-таки не завжди. Я не стверджую і ніколи не стверджував, що виключно підхід, описаний мною у книзі, здатен привести до успіху. Втім, він є частиною здорового глузду, який здатен полегшити ваше життя.

З.: Який висновок повинні зробити для себе майбутні лідери — люди, які надихатимуть і мотивуватимуть наступні покоління?

В.: Насамперед, не варто вважати, що ви зможете стати успішним, якщо займатиметесь лише аналітикою та оцінюванням, на базі яких обиратимете кращу зі створених раніше моделей. На жаль, значна кількість бізнес-освітніх закладів орієнтовані саме на такий підхід.

Основна ідея моєї книги полягає у пропагуванні іншого підходу — що досягнути успіху можна лише руйнуючи усталені стереотипи та створюючи нові моделі. Завдання лідера полягає не у виборі, а у створенні чогось нового. Адже у світі так мало моделей, які б цілком та повністю відповідали всім вашим потребам. А отже — вам потрібно створювати свої власні.

За матеріалами "Roger Martin on integrative thinking", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
30 листопада 2020
Київ
Робота з опором персонала
1 грудня 2020
Київ
Майстер закупівель: результативні переговори
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
НЕ НЮНЬ. Просто, трясця йому, зроби це!НЕ НЮНЬ. Просто, трясця йому, зроби це!
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)