ІНТЕРВ'Ю | Chunka Mui 24 жовтня 2008 р.

Чанка Муї про уроки багатомільярдних помилок

Чанка Муї (Chunka Mui) — консультант, відомий промовець та співавтор бестселера "Дайте волю комп'ютерній програмі" (Unleashing the Killer App). В інтерв'ю, яке наведене нижче, Чанка розповідає про свою останню книгу "Уроки на мільярд доларів" (Billion-Dollar Lessons), застерігаючи від впровадження стратегій, які з великою ймовірністю можуть призвести до колосального провалу бізнесу.

Чанка Муї (Chunka Mui) З.: Чому Ви вирішили писати саме про провали у бізнесі?

В.: Якщо ви звернете увагу на сучасну бізнес-літературу, то побачите, що більшість авторів пишуть про успіхи. Про якісь неймовірні досягнення компаній. І у більшості випадків ідея таких книг полягає у копіюванні стратегії успішних організацій.

Втім, більшість компаній потерпають крах саме тоді, коли вони намагаються скопіювати стратегію успішних компаній. Саме тому ми вирішили подивитися на зворотній бік "медалі". Визначити, чого ж не вистачає компаніям, які намагалися скопіювати успішну стратегію, але не зуміли досягнути успіху. Чого ми можемо навчитися з їхніх помилок? І чи можна заздалегідь виправити ці помилки, щоб не повторювати їх у майбутньому.

З.: Чи були якісь несподівані відкриття під час Вашого дослідження?

В.: Одна із найбільших несподіванок — це велетенський відсоток провалів бізнесу, які трапилися через помилки під час планування, а не через помилки під час впровадження.

З.: Це дійсно дуже несподівано, особливо зважаючи на кількість розмов про важливість втілення планів на практиці.

В.: Це не тому, що ми вважаємо впровадження планів неважливим аспектом. Звісно ж — втілювати свої рішення на практиці — це дуже важливо. Але, якщо ви із самого початку керуєтесь неправильним планом — то в результаті, впроваджуючи його, отримаєте тільки ще більше проблем.

З.: Чи можете Ви навести приклади найбільш вражаючих провалів бізнесу?

В.: Іноді наші рішення ведуть нас по неправильному шляху, і, як наслідок, — бізнес переживає крах. Але часто причиною краху стає бездіяльність.

Взяти для прикладу хоча б компанію Kodak. Протягом десяти чи навіть п'ятнадцяти років компанія попросту ігнорувала очевидну тенденцію — цифрову фотографію. Її бізнес-модель була настільки прив'язана до ключового продукту (аналогової фотографії), що вона просто не звертала уваги на зміни ринку.

Наслідки не заставили себе довго чекати — Kodak втратила 75% своєї ринкової цінності та була змушена звільнити дві третини своїх співробітників. Але якщо ви спробуєте дослідити, кому належить найбільше патентів у сфері цифрової технології — то з подивом виявите, що це Kodak.

З.: Деякі рішення бізнесу є настільки хибними, що це очевидно навіть для малих дітей. Але не для власників бізнесу. І не для людей, які працюють у компанії. Чому ж люди приймають такі неправильні рішення, навіть якщо розуміють їх наслідки?

В.: Безліч психологічної літератури говорить нам про те, що групові рішення часто є далеко не найкращими. Планування — це водночас раціональний і соціальний процес. Група талановитих людей, які працюють разом, зазвичай хоче робити правильні речі. Але з іншого боку — їхні інстинкти підказують їм досягати консенсусу з іншими членами групи. І саме в цьому полягає проблема. Адже консенсус далеко не завжди (а точніше — майже ніколи) не призводить до прийняття найкращого рішення.

Є одна чудова історія про Альберта Слоана (Albert Sloan), людину, яка створила General Motors. Під час однієї зустрічі з командою своїх топ-менеджерів він виклав свою позицію і запитав чи всі погоджуються з нею. Звісна річ, всі менеджери закивали головами. І тут він сказав: "Думаю, ми мусимо відкласти цю зустріч до тих пір, поки не знайдеться хоча б одна людина, яка не погоджуватиметься зі мною".

З.: Який же підхід потрібно обрати організації для того, щоб передбачити і уникнути можливого провалу?

В.: Зі сказаного раніше випливає, що для компанії дуже важливо створити середовище, у якому до конфлікту ставитимуться як до інструменту прийняття рішень. А свобода слова цінуватиметься понад усе. Кожен у компанії повинен розуміти, що немає нічого ціннішого, ніж чесна розмова про виклики, які стоять перед компанією. І коли йде така дискусія — не має жодного значення, яку посаду у компанії займають її учасники.

Мотивуйте людей задавати складні запитання і давати на них відповіді. Якщо люди всередині компанії знатимуть, що ставлення під сумнів точки зору генерального директора не світить їм звільненням, а навпаки — відкриває дорогу до зростання, тоді рівень адекватності прийнятих рішень зростає.

З.: Якби Ви могли дати топ-менеджерові компанії лише одну пораду, що це була б за порада?

В.: Планування — це перше, на що потрібно звертати увагу. Зробіть процес планування максимально відкритим і таким, що включає всі можливі рівні пошуку рішень. Якщо ви створите успішний і дієвий план — тоді впровадження стратегії та успішність бізнесу в цілому стане справою техніки.

За матеріалами "Meet the MasterMinds: Chunka Mui on the Lessons of Billion-Dollar Mistakes", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
20 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
10 главных секретов руководителя или как достичь лояльности и вовлеченности персонала (Ірина Головньова)
23-24 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Стратегічна Сесія. Розробка стратегії топ-менеджментом компанії (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Персональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутациюПерсональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутацию
Горшочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задачГоршочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задач
Жизнь в потоке. КоучингЖизнь в потоке. Коучинг
Продуктивный ниндзя. Работай лучше, получай больше, люби свое делоПродуктивный ниндзя. Работай лучше, получай больше, люби свое дело
Разговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своегоРазговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своего


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)