ІНТЕРВ'Ю | Peter Senge 4 листопада 2008 р.

Сенге та чутливість

Починаючи з книги "П'ята дисципліна" (The Fifth Discipline) і закінчуючи своєю найостаннішою працею "Необхідна революція" (The Necessary Revolution), Пітер Сенге (Peter Senge), керівник центру організаційного лідерства (Center for Organizational Learning) у MIT Sloan School of Management, займався розробкою своєї концепції. Книга "Необхідна революція" досліджує зміни в середовищі, які ставлять виклики перед бізнесом та знаходить способи їх подолання.

Пітер Сенге (Peter Senge) З.: Люди, які працюють в компаніях, зазвичай не є природніми революціонерами. Як же спонукати людей до активних дій?

В.: Наша готовність діяти залежить від наших можливостей та бажання. Майже всі приклади та історії, наведені в книзі, розповідають про людей та організації, які тривалий час були залучені в активне життя компанії.

Один із найскладніших аспектів цієї книги — і це основна її відмінність від "П'ятої дисципліни" — це той факт, що майже всі історії застаріли щонайменше на рік або два, через неминучі затримки під час написання та редагування. Тому сьогодні є безліч історій, які ще краще ілюструють думки, наведені у книзі.

З.: Як Ви думаєте, чи вплине економічна криза на бажання людей втілювати ці ідеї в життя?

В.: Очевидно, що доступ до ресурсів багатьох типів буде набагато складніше отримати. А інновації — це завжди інвестиційний процес. Ви інвестуєте свій час, енергію, гроші та інші типи ресурсів, щоб отримати більшу віддачу. Тому інвестиції ускладнюватимуться.

З іншого боку, я думаю, що багато людей розуміють, що сьогодні вони знаходяться на початку змін. І проблеми, які їх оточують, не залежно від їхніх особливостей — це природній наслідок суспільної нестабільності.

Тому я вважаю, що криза матиме певний вплив, але вірю, що люди зможуть впоратися із цим впливом. Справжні зміни почнуться лише тоді, коли люди почнуть свідомо здійснювати свій вибір.

З.: У книзі справді зібрано багато цікавих історій з усіх куточків світу. Чи є щось, що їх об'єднує?

В.: Думаю так! Всі історії, наведені в книзі, є по суті відображенням нашої неспроможності побачити взаємозалежність. Ми самі створили таку річ, як Всесвітня мережа, але ми не до кінця уявляємо можливості, які відкриваються перед нами з її допомогою. Ми не бачимо, як можна її застосувати поза межами певних щоденних звичних операцій. І коли щось починає відбуватися не так, як ми звикли, ми дуже сильно дивуємось.

Втім, якщо ви озирнетесь на кілька тисячоліть назад, ви помітите парадоксальне падіння нашого сучасного розуміння взаємопов'язаності та взаємозалежності. Принаймні, ніколи раніше дії кожної людини не мали такого велетенського впливу на всіх у цьому світі.

Не так давно я прочитав, що американські діти переконані, що вся їжа з'являється безпосередньо на полицях у магазинах. Вони не можуть для себе пояснити сезонні зміни наявності продуктів. Ми позбавились від відчуття того, що продукти залежать від якихось природніх обставин. Те саме можна сказати і про Мережу — вона стає все більшою та могутнішою, а наше розуміння її — скорочується і стає все меншим.

З.: Які Ваші прогнози щодо майбутнього? Оптимістичні?

В.: Я б не говорив зараз про оптимізм чи песимізм. Єдине, що можна стверджувати, для людства зараз настали далеко не найкращі часи. І поки ми не зрозуміємо, яким чином відбуваються зміни і яким чином ми можемо пристосуватися до них — ці часи будуть продовжуватися.

З.: А над чим Ви плануєте працювати найближчим часом?

В.: Думаю, на деякий час я забуду про книги. Так сталося, що останні кілька років я дуже багато писав, і тепер мені хочеться трішки відпочити. Мій же справжній інтерес зосереджується на реальних проектах. Зокрема, мене цікавлять китайський та індійський ринки. На них сьогодні відбувається багато неймовірних речей.

За матеріалами "Senge and sensibility", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21-22 вересня 2017
Київ, Нивки-хол
Стратегія оптимізації витрат (Олена Павлова)
23-24 вересня 2017
Київ, БЦ «Кубик»
Влада. Управління. Лідерство (Олександр Сударкін, Ігор Солодов)
28 вересня — 31 жовтня 2017
Київ, FRAT Social Club
СТРАТЕГІЯ ДЛЯ СТАРТАПУ. Практичний курс: як почати свій бізнес, використовуючи свій досвід по максимуму і звівши ризики до мінімуму

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Блестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работатьБлестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работать
Бизнес по правилам и без. Как добиться успеха, не потеряв себяБизнес по правилам и без. Как добиться успеха, не потеряв себя
Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?
Под давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенностиПод давлением. Как добиваться результатов в условиях жестких дедлайнов и неопределенности
Можливо все!Можливо все!


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)