ІНТЕРВ'Ю | Dan Roam 6 лютого 2009 р.

Ден Роум намалює для вас картину

Ден Роум (Dan Roam), засновник та президент компанії Digital Roam Inc., яка надає консалтингові послуги клієнтові, дозволяючи вирішити складні проблеми через візуалізацію мислення. Він також є автором книги "Зворотній бік серветки: Вирішення проблем через візуалізацію мислення" (The Back of the Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures).

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Ден пояснює, яким чином прості зображення — ті, які ви можете самостійно намалювати на зворотньому боці серветки — допомагають загострти фокус та допомогти вирішити найскладніші проблеми.

Ден Роум (Dan Roam)
Ден Роум
(Dan Roam)
Що надихало Вас на написання "Зворотнього боку серветки"?

Скільки я себе пам'ятаю — я завжди малював картини. Моя перша робота була пов'язана з графічним дизайном. Коли я почав займатися управлінським консалтингом, то звернув увагу, що бізнесмени малюють дуже мало. При цьому під час бізнес-зустрічей, коли я намагався пояснити певну ідею чи поділитися якимись новими знаннями — то обов'язково починав малювати.

Було дуже дивно і цікаво спостерігати, як прості картинки магічним чином впливали на аудиторію. Увага людей до того, про що я говорив, зростала багатократно. І люди виказували набагато більше бажання брати активну участь в обговоренні. Саме тоді я подумав, що людям бізнесу потрібно частіше вдаватися до графічної візуалізації своїх думок та ідей. Саме тоді і прийшла ідея написати книгу.

Чому ж, на Вашу думку, люди так рідко покладаються на візуальне мислення при вирішенні проблем?

Візуальне мислення переважає у багатьох сферах. Наприклад, науковці використовують малюнки для того, щоб пояснити ідеї. Спортивні тренери вдаються до цієї методології, коли малюють план атаки. Те ж саме роблять і керівники військових операцій.

Тільки в бізнесі люди ще не дуже активно використовують цей інструмент. Але, думаю, це можна пояснити тим, що у бізнесі успіх зазвичай визначається числовими мірами. Повернення інвестицій! Прибутковість! Частка ринку! Все це можна виміряти у числах. Можливо саме тому люди, які займаються бізнесом, часто мислять числовими категоріями. Набагато складніше виміряти успішність креативного, якісного візуального мислення.

Втім, основного факту це не змінює — ми мислимо візуально. 75% нейронів у нашому мозку сприймають візуальну інформацію. Інші відчуття також мають велике значення — але зір без сумніву відіграє основну роль. 30 мільйонів років еволюції змусили наш мозок працювати саме таким чином. Вочевидь, це логічно, щоб ми передавали інформацію іншим людям саме таким чином.

Ваша книга — чудовий приклад того, про що Ви говорите. Ви можете подивитися на малюнок і відразу зрозуміти, про що йде мова. Щоб передати ту саму інформацію словами (усно або письмово) довелося б затратити куди більше зусиль.

На багатьох бізнес-зустрічах трапляється чимало ситуацій, на пояснення яких може піти 5 і більше хвилин, тоді як малюнок роз'яснив би таку ситуацію миттєво. Так відбувається через наше когнітивне сприйняття інформації. На момент, коли хтось закінчує говорити, ми вже не пам'ятаємо, про що він говорив із самого початку.

Чи є якийсь процес, який допоміг би навчитися організовувати комунікацію графічно для людей, які раніше ніколи цим не займалися?

Так! І це дуже просто. Ще в п'ятому класі, коли вчителі навчали писати нас короткі оповідання, вони говорили, що хороше оповідання повинне відповідати на п'ять запитань: "Хто?", "Що?", "Коли?", "Де?" і "Навіщо?".

Я розширив ці п'ять запитань до шести категорій: "Хто/Що?", "Скільки?", "Коли?", "Де?", "Як?", і "Навіщо?". Якщо ви розберете проблему на цих шість простих категорій, то зрозумієте, яким чином окреслити візуально всі аспекти проблеми. Що це за проблема і кого вона стосується? Як фізично проявляється ця проблема? На що вона впливає? З яких частин головоломки складається? Скільки всього цих частин? Як вони взаємодіють?

Якщо при цьому ви зумієте виявити причинно-наслідковий зв'язок, спостерігаючи за взаємодією частин, то зрештою зможете дати відповідь на запитання, чому все відбувається так, як відбувається.

Наскільки відрізняється процес, який Ви описали, від того ж методу Тоні Бузана (Tony Buzan) Mind Mapping

Карта мислення (Mind Map) допомагає візуально вирішити певні типи проблем. Існують інші інструменти, які спрямовані на інші типи проблем. Таймлайни (timelines), наприклад, додають додатковий вимір до проблеми. Різноманітні діаграми використовуються, коли вам потрібно зрозуміти числове співвідношення між різними елементами проблеми.

Після того, як Ви організуєте інформацію візуально, як відкомунікувати її іншим?

Практика, практика і ще раз практика! Насамперед ви самі повинні чудово орієнтуватися у своєму матеріалі, щоб мати змогу донести його до інших. По-друге — ви повинні провести репетицію, перш ніж виступати перед аудиторією. Те саме стосується і використання зображень.

Коли ви намагаєтесь донести до когось ідею, вкладену у графічне зображення, постає кілька закономірних проблем. Припустимо, ви створили картину, яка показує ідеальний спосіб вирішення тієї чи іншої проблеми. Але коли ви показуєте її людям, які не брали участі у створенні, ті попросту не можуть нічого зрозуміти. А потім люди говорять: от бачите — зображення не спрацьовують. На щастя цю проблему дуже легко вирішити.

Перш, ніж ви зустрінетесь із керівництвом, якому представлятимете картину, спробуйте ідентифікувати дві або три її найбільш важливих аспекти чи ідеї. Ви повинні розуміти, яким чином можна намалювати цю картину, щоб зберегти ці три ідеї. Після цього можете йти до керівника і говорити: "Ми знайшли чудове рішення проблеми і я хочу показати його вам". Коли керівник попросить показати йому картину, ви скажете, що не маєте з собою картини, але можете швиденько накидати його на дошці. Таким чином керівництво також підключиться до процесу створення картини і зрозуміє всі ідеї, які вам хотілося до нього донести.

І останнє запитання: Якби Ви могли дати людині, яка планує навчитися методиці візуалізації, лише одну пораду, то що це була б за порада?

Просто зробіть це! Люди часто сумніваються, чи зможуть вони вирішувати проблеми, використовуючи зображення, оскільки стверджують, що не вміють малювати. У моїй книзі немає ні слова про малювання, оскільки малювання саме по собі не має жодного значення. Коли ви дивитесь на проблему з точки зору графічної візуалізації, ваша свідомість автоматично починає сприймати її як зображення. І для цього зовсім не обов'язково володіти талантом художника.

За матеріалами "Dan Roam Will Draw You a Picture", Management Consulting News.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)