ІНТЕРВ'Ю | Ichak Adizes 29 січня 2010 р.

Інтерв'ю доктора Адізеса для CEEMAN

Іцхак Адізес (Ichak Adizes)
Іцхак Адізес
(Ichak Adizes)
З.: Перше речення Вашої нової книги "Як управляти в часи кризи" (How to Manage in Times of Crisis) стверджує: "Саме зараз, у 2009-му році, світ перебуває у стані глибокої фінансової кризи". Весь інший зміст книги дає потужні аргументи, що криза є не лише фінансовою, але й економічною, інституційною, соціальною, моральною та етичною. Саме тому було б цікаво, якби Ви поділилися своїми думками щодо реальних причин світової кризи. Наскільки ця криза відрізняється від рецесій, які нам вже доводилося переживати в минулому?

В.: Так, Ви праві, сьогодні ми зіткнулися з чимось більшим, ніж просто фінансова криза. Фінансова криза минає, але, як сказано у моїй книзі, оскільки причини нікуди не зникли (і не можуть зникнути, поки ми не змінимо свої цінності та пріоритети), будуть виникати все нові та нові фінансові кризи у майбутньому. І вони будуть ще гіршими.

Основною причиною кризи на соціальному, екологічному та політичному рівнях є зміни. Технології прискорюють зміни багатократно. Сьогодні у світі існує більше науковців, ніж за всю історію людства. І ніхто з них не збирається припиняти інновації. Ми просто ще не навчилися жити в такому мінливому світі.

Потребує переосмислення система капіталізму, при чому рішення повинно відрізнятися від просто збільшення чи зменшення політичного тиску. Система потребує зміни парадигми у стосунках між владою, робочою силою та капіталом.

Починаючи із дитсадка, ми повинні навчити наступні покоління, як конструктивно керувати змінами. Бізнес-школи повинні перетворитися на школи лідерства. Вони повинні навчити студентів, як успішно керувати змінами, нічого при цьому не руйнуючи.

Поки що ми не робимо цього.

З.: Зважаючи на постійні зміни, ми можемо очікувати зростання дезінтеграційних тенденцій. Які виклики виникатимуть в такому випадку перед лідерами?

В.: Існує велика різниця між рухом людини по суші і тим, як рухається серфінгіст. На твердій землі ви можете бути абсолютно неактивним — і все-рівно стояти на ногах. В будь-який момент ви можете почати рухатися в будь-який бік. Серфінгіст же повинен рухатися постійно. Якщо він зупиниться — то просто піде на дно.

Я використовую цю аналогію, щоб пояснити, що бізнес сьогодні поводиться так, наче він знаходиться на твердій землі, тоді як насправді його вже давно правильніше порівняти з серфінгістом. Компаніям тільки належить навчитися постійно змінюватися під впливом мінливого середовища. І що швидше вони це зроблять — то краще.

З.: Сучасну кризу називають ще кризою лідерства та кризою компетентності. Наскільки вину за це можна приписати бізнес-школам, які не зуміли навчити менеджерів лідерству?

В.: На мою думку, бізнес-школи не навчають лідерству. Вони викладають лише бізнес-курси: фінанси, менеджмент, управління персоналом, операційний менеджмент тощо. Загальне управління, як таке, не існує. Деякі бізнес-школи намагаються торкнутися предметів стратегічного планування чи поведінки в організації і стверджують, що саме це і є управлінням. Але знову ж таки — вони навчають уривчасто. Всі ці предмети рідко коли складають загальну картину.

Інтеграційні предмети — як керувати цілим, як змінюватися не розпадаючись при цьому "на частини" — не вивчаються у бізнес-школах. Про інтеграцію в свій час говорив Пітер Друкер, але тоді його багато критикували, називаючи його підхід більше журналістським, ніж науковим.

Таким чином із бізнес-шкіл сьогодні виходять люди, які знають, як написати ідеальний фінансовий звіт, але не мають жодного уявлення про реальне лідерство. Ми навчаємо голову, забуваючи при цьому про серце.

З.: Бізнес-школи вводять сьогодні багато предметів, які стосуються управління змінами, тоді як їх самих часто звинувачують у консерватизмі. Як ви ставитесь до такої дезінтеграції і що ви порадили б змінити бізнес-школам?

В.: Уявіть медичну академію при якій немає клініки, де студенти змогли б проходити інтернатуру і практикуватися? Це була б дуже погана академія, чи не так?

Але чи не це зараз відбувається у бізнес-школах? Особисто для мене бізнес-школа повинна бути чимось більшим, ніж музей, в якому розповідають людям, як потрібно і як не потрібно робити. Бізнес-школа повинна давати людям перевірити це на практиці і отримати не лише теоретичну інформацію, але й досвід.

Сучасні ж випускники пишуть цілі дисертації на різноманітні теми, але вкрай рідко впроваджують їх на практиці та використовують у реальному житті те, що вони вивчили. Вони вивчають кейси інших компаній на пам'ять, але ніколи не переживають у своєму житті чогось подібного.

З.: Криза — це не лише труднощі, але й відкриття нових можливостей. Які поради Ви могли б дати бізнес-школам, щоб у майбутньому вони були більш ефективними і дійсно вирощували лідерів?

В.: Звільнитися від відчуття другорядності та меншовартості. Перестати нарешті копіювати Гарвард, тому що практика Гарварду може просто не підходити вашій школі. Свідомо взятися за розвиток власної практики і нехай хтось інший тепер копіює вас.

Робіть те, що ви говорите і будьте лідером, а не послідовником. І тоді, можливо, щось у цьому світі зміниться...

За матеріалами "Interview for CEEMAN (Central and East European Management Association)", Adizes.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
27 лютого 2017
Київ, kmbs
Топ-команда: як налаштувати взаємодію всередині? (Ярослава Лоянич)
6 березня 2017
Дніпро, Культурно-діловий центр "Менора"
Маркетинг без бюджету (Ігор Манн)
6 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Маркетинг без бюджету, або Як вивести бізнес на дорогу успіху (Микола Клінков)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Выйди из зоны комфорта. Измени свою жизнь. 21 метод повышения личной эффективностиВыйди из зоны комфорта. Измени свою жизнь. 21 метод повышения личной эффективности
Бойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзникаБойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзника
Футбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутриФутбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутри
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)