Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ІНТЕРВ'Ю | Peter Block 15 липня 2011 р.

Пітер Блок про автентичних консультантів

Протягом більш ніж 20-ти років Пітер Блок (Peter Block) досліджував специфіку роботи консалтингових компаній. Серед його публікацій є і такі книги, як "Бездоганний консалтинг" (Flawless Consulting), "Розпорядництво" (Stewardship) та "Відповідь на «Як» — це «Так»" (The Answer to How Is Yes).

Блок опублікував більше 60 статей на тему організаційних змін та створення продуктивних спільнот.

У інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі, він описує сильні сторони автентичного консалтингу, пояснює, чому організаційні зміни часто виявляються провальними та ділиться порадами з консультантами-новачками.

Пітер Блок (Peter Block)
Пітер Блок
(Peter Block)
З.: Які основні риси "автентичного консалтингу"?

В.: Біхевіористична частина цілком зрозуміла і надзвичайно важлива для "бездоганного консалтингу". Автентичною поведінкою є банальне прагнення і готовність бути тим, ким ви є насправді і завжди говорити правду. Це і є основний інструмент консультанта для створення клієнтської довіри та залученості.

Багато консультантів намагаються виглядати "занадто розумними", щоб переконати клієнта у своїй професійності. Втім, вони досягають цим протилежного результату. Більшість клієнтів легко розгадують "хитрощі" консультанта, внаслідок чого рівень скептицизму зростає і про жодну ефективну роботу говорити не доводиться.

Турбота, чесність, глибина та відмова від комерції, як основного рушія консалтингового проекту — це саме ті якості, які шукають клієнти в консультантах. Щоб бути автентичними, останнім потрібно навчитися використовувати згадані вище якості у своїй практиці.

Ще одна важлива ознака автентичного консалтингу — це відчуття цілі (відмінної від бажання заробити гроші). Взагалі, комерціалізація турботи — це дуже складний парадокс, який і призводить до кризи консалтингу.

З.: Як, на Вашу думку, змінився консалтинг за кілька останніх десятиліть?

В.: За час існування консалтингу, як сфери діяльності, великі консалтингові компанії стали настільки залежними від свого розміру та амбіцій, що сьогодні схожі радше на дзеркальне відображення власних клієнтів, а не на рушій, який допоможе цим клієнтам змінюватися.

Замість того, щоб займатися консалтингом (давати поради), вони фокусуються на впровадженні процесів та технологій, тому що саме ця сфера є найбільш прибутковою. Таким чином межа між консультантом та клієнтом певною мірою розмивається. Консультанти беруть на себе управлінську функцію і намагаються стати менеджером компанії-клієнта, тому що це може принести більші прибутки.

З.: За Вашими спостереженнями, чи рухаються консультанти в бік автентичності?

В.: Хороші люди це хороші люди, незалежно від того, в якій ситуації чи компанії вони знаходяться. Такі люди можуть працювати в тому числі і у великих компаніях. Але якщо говорити про сферу в цілому, я б не сказав, що сьогодні консалтинг став більш автентичним, ніж 10 чи 20 років тому.

З.: А чи спостерігаєте Ви погіршення ставлення до консультантів у цілому, зниження їх цінності для клієнтів?

В.: В усі часи існувало поняття скептицизму та навіть цинізму у ставленні до консультантів. Я писав про це ще у 1978-му році. Якщо ж говорити об'єктивно, то ефективність консультантів не змінилася.

З.: Яким же чином консультанти можуть вберегтися від скептицизму з боку клієнтів?

В.: Поставте себе на місце клієнта. Адже він не просто так не довіряє консультантам. Значна частина з них дійсно поводить себе не так, як потрібно. Єдиний спосіб боротися з цим — самим бути прикладом відкритості, чесності та автентичності. Але головне — щиро перейматися успіхами бізнесу клієнта і робити все, щоб досягнути якнайкращих результатів.

З.: Часто єдиним, чого прагнуть клієнти, є швидке вирішення проблеми. Як консультантам вдається уникати пастки короткострокових (швидкоплинних) рішень?

В.: Більшість консультантів люблять швидкість. Таким чином вони демонструють+ свою цінність та практичність клієнтові. Але іноді такий підхід призводить до того, що по-справжньому важливі речі не беруться до уваги.

Щоб протистояти надто швидкому та не до кінця обдуманому прийняттю рішень, консультант повинен запитати себе, чи дійсно була проведена вся глибинна оцінка щодо аналізу проекту.

З.: Якби Ви могли дати консультантові лише одну пораду, що це була б за порада?

В.: Передусім, ви повинні зрозуміти, як керувати своєю тривожністю. Протягом перших п'яти років своєї кар'єри ви часто бачитимете порожні місця у власному календарі. До цього потрібно просто звикнути.

Також потрібно навчитися звужувати свій фокус. Не варто намагатися стати консультантом, який знає все на світі. Вас цінують саме за спеціалізацію, а не за широкі погляди.

За матеріалами "Peter Block on the Power of the Authentic Consultant", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Привычка к творчествуПривычка к творчеству
100 лучших бизнес-книг всех времен. О чем они и почему их следует прочитать100 лучших бизнес-книг всех времен. О чем они и почему их следует прочитать
Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?Пробуй — получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе
Работай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективностиРаботай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективности

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)