ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ 2.0. Бізнес-конференція на основі реальних кейсів


ІНТЕРВ'Ю | Peter Block 15 липня 2011 р.

Пітер Блок про автентичних консультантів

Протягом більш ніж 20-ти років Пітер Блок (Peter Block) досліджував специфіку роботи консалтингових компаній. Серед його публікацій є і такі книги, як "Бездоганний консалтинг" (Flawless Consulting), "Розпорядництво" (Stewardship) та "Відповідь на «Як» — це «Так»" (The Answer to How Is Yes).

Блок опублікував більше 60 статей на тему організаційних змін та створення продуктивних спільнот.

У інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі, він описує сильні сторони автентичного консалтингу, пояснює, чому організаційні зміни часто виявляються провальними та ділиться порадами з консультантами-новачками.

Пітер Блок (Peter Block)
Пітер Блок
(Peter Block)
З.: Які основні риси "автентичного консалтингу"?

В.: Біхевіористична частина цілком зрозуміла і надзвичайно важлива для "бездоганного консалтингу". Автентичною поведінкою є банальне прагнення і готовність бути тим, ким ви є насправді і завжди говорити правду. Це і є основний інструмент консультанта для створення клієнтської довіри та залученості.

Багато консультантів намагаються виглядати "занадто розумними", щоб переконати клієнта у своїй професійності. Втім, вони досягають цим протилежного результату. Більшість клієнтів легко розгадують "хитрощі" консультанта, внаслідок чого рівень скептицизму зростає і про жодну ефективну роботу говорити не доводиться.

Турбота, чесність, глибина та відмова від комерції, як основного рушія консалтингового проекту — це саме ті якості, які шукають клієнти в консультантах. Щоб бути автентичними, останнім потрібно навчитися використовувати згадані вище якості у своїй практиці.

Ще одна важлива ознака автентичного консалтингу — це відчуття цілі (відмінної від бажання заробити гроші). Взагалі, комерціалізація турботи — це дуже складний парадокс, який і призводить до кризи консалтингу.

З.: Як, на Вашу думку, змінився консалтинг за кілька останніх десятиліть?

В.: За час існування консалтингу, як сфери діяльності, великі консалтингові компанії стали настільки залежними від свого розміру та амбіцій, що сьогодні схожі радше на дзеркальне відображення власних клієнтів, а не на рушій, який допоможе цим клієнтам змінюватися.

Замість того, щоб займатися консалтингом (давати поради), вони фокусуються на впровадженні процесів та технологій, тому що саме ця сфера є найбільш прибутковою. Таким чином межа між консультантом та клієнтом певною мірою розмивається. Консультанти беруть на себе управлінську функцію і намагаються стати менеджером компанії-клієнта, тому що це може принести більші прибутки.

З.: За Вашими спостереженнями, чи рухаються консультанти в бік автентичності?

В.: Хороші люди це хороші люди, незалежно від того, в якій ситуації чи компанії вони знаходяться. Такі люди можуть працювати в тому числі і у великих компаніях. Але якщо говорити про сферу в цілому, я б не сказав, що сьогодні консалтинг став більш автентичним, ніж 10 чи 20 років тому.

З.: А чи спостерігаєте Ви погіршення ставлення до консультантів у цілому, зниження їх цінності для клієнтів?

В.: В усі часи існувало поняття скептицизму та навіть цинізму у ставленні до консультантів. Я писав про це ще у 1978-му році. Якщо ж говорити об'єктивно, то ефективність консультантів не змінилася.

З.: Яким же чином консультанти можуть вберегтися від скептицизму з боку клієнтів?

В.: Поставте себе на місце клієнта. Адже він не просто так не довіряє консультантам. Значна частина з них дійсно поводить себе не так, як потрібно. Єдиний спосіб боротися з цим — самим бути прикладом відкритості, чесності та автентичності. Але головне — щиро перейматися успіхами бізнесу клієнта і робити все, щоб досягнути якнайкращих результатів.

З.: Часто єдиним, чого прагнуть клієнти, є швидке вирішення проблеми. Як консультантам вдається уникати пастки короткострокових (швидкоплинних) рішень?

В.: Більшість консультантів люблять швидкість. Таким чином вони демонструють+ свою цінність та практичність клієнтові. Але іноді такий підхід призводить до того, що по-справжньому важливі речі не беруться до уваги.

Щоб протистояти надто швидкому та не до кінця обдуманому прийняттю рішень, консультант повинен запитати себе, чи дійсно була проведена вся глибинна оцінка щодо аналізу проекту.

З.: Якби Ви могли дати консультантові лише одну пораду, що це була б за порада?

В.: Передусім, ви повинні зрозуміти, як керувати своєю тривожністю. Протягом перших п'яти років своєї кар'єри ви часто бачитимете порожні місця у власному календарі. До цього потрібно просто звикнути.

Також потрібно навчитися звужувати свій фокус. Не варто намагатися стати консультантом, який знає все на світі. Вас цінують саме за спеціалізацію, а не за широкі погляди.

За матеріалами "Peter Block on the Power of the Authentic Consultant", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 квітня 2017
Київ, kmbs
Від персональної місії до командних результатів (Ярослава Лоянич)
27-28 квітня 2017
Київ
Управління запасами — збільшення прибутку компанії (Олена Павлова)
28-30 квітня 2017
Київ, БЦ Інком
Тренінг із досягнення надрезультатів «Контекст» (Арсен Рябуха, Володимир Герасічев)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Образование против талантаОбразование против таланта
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Личностный ростЛичностный рост
Вообрази. Как работает креативностьВообрази. Как работает креативность
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)