ІНСАЙТИ | Бізнес-помилки 11 травня 2020 р.

«Не убий!», або Топ-5 «смертних гріхів» для бізнесу

Джерело: Mind

Рішення проблеми починається з її усвідомлення. Цей принцип стосується будь-яких питань в житті і його можна застосувати й до управління бізнесом. Багато компаній руйнуються просто через те, що власник бізнесу не усвідомлює проблем, які присутні наразі, і не розуміє їхніх можливих наслідків. При цьому компанія подібна до організму, що хворіє: її зсередини руйнує велика кількість вірусів, що повільно призводять до загибелі. Як запобігти цим згубним процесам і визначити критичні питання, розповів засновник міжнародної освітньо-консалтингової компанії «Бізнес-Конструктор», автор комплексної методології із систематизації бізнесу Кирило Куницький.

Кирило Куницький: «Не убий!», або Топ-5 «смертних гріхів» для бізнесу

Що відбувається, якщо бізнес не зростає

Безперервне зростання є важливим критерієм здоров’я бізнесу. Якщо ваша компанія протягом декількох років практично не змінювалася — не було значного зростання обсягів продажів, асортименту та якості продуктів, кількості клієнтів, якості команди, це перша ознака того, що вона знаходиться на шляху до вимирання. І однією з головних причин, що руйнує компанії, є зона комфорту, в яку потрапляє команда.

Для того щоб компанія була міцною і спроможною адаптуватися до ринкових змін, у всієї команди повинен бути добре розвинений навик подолання бар’єрів, які виникають на шляху зростання. Команда має постійно ставити перед собою нову планку і досягати її. Якщо цього не відбувається, то ми отримуємо «спортсмена», який ще вчора брав участь у змаганнях, а сьогодні вже лежить на дивані та дивиться телевізор. Усі його спортивні якості починають знижуватися, і завтра він не зможе виграти жодного змагання.

Важливо розуміти, що якщо ваша компанія продовжує існувати в умовах відсутності зростання, в багатьох випадках це не ваша заслуга, а недопрацювання ваших конкурентів. Варто на ринку з’явитися сильному, агресивному і системному конкуренту, як він досить легко зможе відняти частку ринку у вас, що здатне в досить короткій перспективі призвести до загибелі бізнесу.

Чим повинен займатися власник

Однією з важливих проблем компаній є надмірна залежність від участі власника в організаційних процесах. Якщо дуже велика кількість процесів замикається на власника, це призводить до того, що бізнес не зможе зростати, співробітники не зможуть бути повноцінно самостійними, і до того ж компанія буде залежна від часового ресурсу власника бізнесу.

Варто власнику на якийсь період відключитися від справ (поїхати у відпустку, захворіти тощо), у компанії одразу ж блокується ціла низка процесів, зав’язаних на ньому, і бізнес потрапляє в серйозну кризу зі свідомо плачевними наслідками.

Чим загрожують незадоволені клієнти

Якщо компанія має значну кількість незадоволених клієнтів, на яких ніхто ніяк не реагує — не виходить з ними на зв’язок і не знаходить рішення виниклих труднощів, це призводить до розвитку негативного сарафанного радіо.

Робота зі зворотним зв’язком клієнтів і можливим виникненням негативу є важливим бізнес-процесом для будь-якої компанії. При цьому, паралельно з обробкою негативних і незадоволених клієнтів, вкрай важливо постійно вдосконалювати свої продукти і послуги. Для цього важливо на регулярній основі отримувати зворотний зв’язок від клієнтів про їхній рівень задоволеності. Це повинен бути системний процес, за який відповідає маркетинг компанії.

Пам’ятайте про те, що велика частка незадоволених клієнтів є дуже слабким місцем, яким рано чи пізно можуть скористатися конкуренти.

Коли команда — слабка ланка

Якщо ваші співробітники пасивні, дбають лише про свої інтереси, компанія наповнена інтригами і конфліктами, це також говорить про значні ризики для вашого бізнесу.

Ми живемо в епоху, коли корпоративна культура належить до важливих факторів конкурентної стратегії компанії. Керуючи людьми, ми управляємо їх фокусом уваги. І те, на чому фокусується співробітник і вся команда протягом усього робочого дня, визначає ті результати, які отримає бізнес у найближчій перспективі.

Фокусуючись на своїх особистих інтересах, конфліктах, інтригах або просто будучи пасивними, співробітники забирають величезну кількість енергії від виконання робочих завдань. При цьому ви сплачуєте заробітну плату за час, що непродуктивно проведений на роботі, а компанія не досягає потрібних результатів.

Команда — це один з головних активів компанії, і якщо ви відчуваєте, що в ній присутні проблеми, це перший дзвіночок до того, що бізнес може зруйнуватися. Одним з важливих критеріїв її здоров’я є моральний клімат — той настрій, з яким люди кожен день йдуть на роботу. Запитайте, наскільки ваші люди мотивовані та отримують задоволення від того, чим вони займаються. Якщо істотна частка співробітників ходять на роботу з невдоволенням, це теж є значною руйнівною ознакою.

Навіщо потрібні чіткі цілі

Однією з поширених проблем багатьох власників є робота наосліп, без розуміння вектора руху, знання свого ринку, конкурентного оточення, наявності сильної конкурентної стратегії і відсутності відповіді на одне просте запитання: «Що являє собою майбутнє нашої компанії і як ми до нього прийдемо?».

Вкрай важливо, щоб у компанії на регулярній основі проводилися якісні стратегічні сесії із залученням усієї команди, з постановкою цілей і розробкою ефективних планів щодо їх досягнення.

Перераховані проблеми є лише деякими з можливих шляхів, що призводять до руйнування компанії.

Однак якщо ви виявили хоча б одну з них, це вже серйозний привід задуматися.

Рецепт для здоров’я бізнесу

Для вирішення перерахованих вище проблем вкрай важливо:

  • окреслити високий вектор розвитку компанії;
  • розробити ефективну бізнес-модель;
  • сформувати бачення майбутнього і поставити цілі;
  • переглянути якісний склад команди і залишити тільки тих людей, які годяться як за особистісними, так і за професійними якостями (при цьому особистісні якості мають значний пріоритет);
  • впровадити регулярний зворотний зв’язок з клієнтами і невпинно працювати над якістю вашого продукту.

А також пам’ятайте, що бізнес, повністю залежний від власника, рано чи пізно гине, тому для досягнення максимального успіху в розвитку компанії власнику вкрай важливо вивести себе з операційних процесів. Необхідно створити ефективну організаційну структуру, де на кожному місці знаходитиметься ефективний співробітник. Чи просте це завдання? Однозначно — ні.

Але бізнес — це рід діяльності, що вимагає характеру, витримки і постійного саморозвитку.

Працюючи з сотнями власників компаній, я спостерігаю, наскільки швидко здатні зростати компанії, які вирішують ці проблеми.

Поставте собі питання, за рахунок чого ваш бізнес подвоїться наступного року. І пошуки відповіді на це питання приведуть вас до запуску великої кількості якісних змін у компанії.

При цьому не забувайте перевіряти свій бізнес на наявність перерахованих вище проблем. Як сказав один відомий бізнесмен, «якщо в бізнесі виникає проблема, її треба тут же атакувати, інакше вона зжере бізнес». Не дозволяйте своїй компанії загинути і своєчасно ухвалюйте необхідні рішення.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
X10: Правило переможця. Як отримувати максимум від життяX10: Правило переможця. Як отримувати максимум від життя
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)