ІНСАЙТИ | Digital-First Strategy 14 червня 2022 р.

Чому кожному бізнесу потрібна цифрова стратегія

В оцифровці каналів бізнесу немає нічого нового. Більшість компаній вже опанували цифрові шляхи виходу на ринок, такі як сайти та соціальні мережі. Отже, що ж змінилося? Ключова відмінність зараз полягає в тому, що клієнти все частіше зв’язуватимуться з бізнесом спочатку через цифровий канал. Іншими словами, дні, коли цифрові технології вважалися приємним «доповненням», канули в Лету — ласкаво просимо до дивного нового світу цифрових взаємодій.

Оцифрування каналів — величезний споживчий тренд, який Бернард Марр (Bernard Marr), консультант зі стратегії та технологій, спостерігає майже у всіх галузях. А це означає, що цей тренд мають враховувати всі компанії. На його думку, найкращий спосіб впоратися з цим трендом — сфокусуватися на трьох конкретних сферах: додатках, омніканальному досвіді та цифрових продуктах. Давайте розглянемо кожну категорію докладніше.

Чому кожному бізнесу потрібна цифрова стратегія

Ера додатків

Безперечно, зараз настала ера додатків. Наразі доступно близько 7 млн різноманітних програм для смартфонів. Ви напевно вже використовуєте кілька додатків щодня — будь то перевірка вашого банківського рахунку, спілкування з сім’єю, відстеження ваших спортивних досягнень або щось інше.

У результаті додатки підривають всі галузі — навіть традиційні, орієнтовані на клієнтів, такі як банківська справа, готельний бізнес чи ритейл. Додатки швидко стають центральною точкою контакту з клієнтами та цінним інструментом для їх залучення, отримання додаткової інформації про них та покращення їхнього досвіду.

McDonald’s є чудовим прикладом того, як клієнтський досвід мігрує з фізичного світу в цифровий. Додаток MyMcDonald’s вже налічує понад 22 млн активних користувачів тільки в США (потрапив у топ найбільш завантажуваних додатків 2021 року). За допомогою нього клієнти можуть зробити замовлення та забрати його в пункті самовивезення (співробітники ресторану почнуть готувати замовлення, коли покупець наблизиться до магазину). Або, з функцією Click & Serve, клієнти можуть замовити доставку їжі в машину. Існують також спеціальні пропозиції для користувачів додатків та функція MyMcDonald’s Rewards, в якій вже беруть участь 12 млн людей. Цифровий продаж McDonald’s досяг майже $8 млрд за перші шість місяців 2021 року, що на 70% більше, ніж у попередньому, — очевидно, що великий внесок бренду в додатки окупається.

Ми також спостерігаємо зростання кількості додатків, що функціонують як повноцінна екосистема, де клієнти можуть робити все, що завгодно — від спілкування з друзями до управління своїми грошима та замовлення таксі — і все це в одній програмі. Gojek, Grab і WeChat — чудові приклади так званих супердодатків.

Створення безшовного омніканального досвіду

Створення привабливого додатка — добрий початок, але треба йти далі. Справді, бізнеси мають все частіше створювати успішний гібридний світ, у якому клієнти можуть взаємодіяти з брендом та його продуктами/послугами з кількох каналів із високим ступенем інтеграції. Від офлайну до онлайну і в зворотному напрямку клієнти очікують безперешкодної гібридної взаємодії. Це так званий омніканальний досвід.

Не варто плутати омніканальність із багатоканальністю. У багатоканальному середовищі клієнти можуть зв’язуватися з вашим брендом декількома способами, але ці канали не обов’язково об’єднані та пов’язані. При омніканальному підході клієнт або користувач може перемикатися між різними каналами — мобільним додатком, сайтом, безпосередньо в магазині, телефоном — і насолоджуватися по-справжньому цілісним досвідом. Дослідження показують, що бренди із сильною омніканальною стратегією утримують у середньому 89% клієнтів порівняно з 33% компаній із слабкою омніканальною стратегією.

Знову ж таки, ми можемо подивитися на McDonald’s як хороший приклад того, як успішно інтегрувати кілька точок дотику і створити цілісний клієнтський досвід. Клієнти можуть безперешкодно переміщатися між програмою та рестораном. Можливість зробити замовлення заздалегідь, приготувати його, а потім вручити готове замовлення, коли ви наблизитесь до ресторану — це, погодьтесь, досить круто. McDonald’s настільки віддана цілісній взаємодії з брендом, що створила спеціальну команду, яка спрямовуватиме всі етапи взаємодії з клієнтами. Команда відповідатиме за все — від фізичного дизайну ресторанів до впровадження цифрового досвіду на кожному етапі шляху клієнта.

Інвестиції у нові цифрові продукти

Наразі має бути зрозуміло, що межа між реальним світом і цифровим стає все більш проникною (якщо не безглуздою). А це означає, що багато компаній почнуть думати про цифрові продукти.

Багато секторів уже перейшли від фізичних товарів до цифрових. Яскравий приклад — музика, але є також книги, журнали, мистецтво та ігри. Візьмемо, наприклад, Rocket League, котра трохи схожа на гру у футбол на арені, але з машинами. Виробники створили цілу екосистему, де ви можете купувати або обмінювати дорожчі автомобілі та аксесуари. І це ті продукти, які діти, наприклад, обговорюють у школі. Таким чином, замість того, щоб мати нові must-have кросівки, діти все частіше хочуть нові must-have цифрові аксесуари.

Який висновок? Якою б не була ваша галузь, зараз саме час замислитися над тим, як цифрові продукти можуть вплинути на вашу компанію.

Звичайно, одна з основних переваг інвестування в цифрові канали та продукти — крім очевидних переваг взаємодії з клієнтами — полягає в тому, що ви можете збирати ще більше даних про дії та уподобання клієнтів. І ці цінні дані можуть допомогти вам розробляти більш інтелектуальні продукти і послуги та пропонувати своїм клієнтам більш персоналізовані рішення.

За матеріалами "Why Every Business Needs A Digital-First Strategy", Bernard Marr & Co.

Ілюстрація: dukece.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)