КОМЕНТАРІ | Спільна праця 22 вересня 2011 р.

Хибне трактування та неправильне використання співпраці

Багато працівників плутають співпрацю з командною роботою, стверджує Ендрю Кемпбелл (Andrew Campbell), керівник Ashridge Strategic Management Centre. Заздрість, нерозуміння та відсутність спільної мети — основні перешкоди на шляху до ефективної співпраці.

Ендрю Кемпбелл (Andrew Campbell)
Ендрю Кемпбелл
(Andrew Campbell)
Саме по собі слово "співпраця" за останні кілька років стало дуже популярним. Лідери хочуть, щоб люди сприймали компанію як єдиний організм і "співпрацювали". Втім, менеджери різних напрямків та функцій завжди демонстрували супротив до спільної праці.

Чому ж спільна робота часто виявляється провальною? Причин декілька. По-перше, співпраця може бути дуже часопоглинаючою. По-друге, вона створює додаткові ризики для її учасників. По-третє, суперечливі цілі різних людей іноді буває дуже складно узгодити. Але Ендрю Кемпбел вважає, що основною перешкодою є плутанина між поняттями співпраці та командної роботи.

Щоб зрозуміти, в чому ж полягає відмінність, потрібно спершу розібратися, що ж таке команда? Команда з'являється тоді, коли менеджерам доводиться працювати у взаємодії один з одним для досягнення спільного результату. Їхні дії при цьому залишаються незалежними, але вони щиро прагнуть досягнути спільного результату, який залежить від кожного з них. Для цього їм потрібно узгоджувати свої дії. І кожен учасник команди двічі подумає, перш ніж зробити щось без відома інших. Адже це може негативно вплинути на фінальний результат.

До тих пір, поки в команді є лідер, який може вирішувати суперечки, координувати дії та видаляти неефективних чи некомпетентних "гравців" — команда працює добре. Її учасники цілком можуть не любити один одного. Вони можуть не погоджуватися між собою. Вони можуть сперечатися щодо тих чи інших питань. Але хороший лідер завжди вирішує ці проблеми і команда продовжує ефективно працювати.

Співпраця ж зазвичай стикається з іншим викликом. В її учасників можуть бути спільні цілі, але часто у них виникають і конкуруючі цілі. Сама ж по собі спільна ціль часто виявляється лише незначною частиною їхньої відповідальності. На відміну від команди, люди, які співпрацюють, не можуть покладатися на лідера, який зміг би вирішити їхні проблеми. При цьому зазвичай учасники співпраці не можуть просто покинути один одного і "розійтися", коли щось у їхніх стосунках піде не так.

Тож стосунки співпраці необхідні тільки у випадках, коли ви не можете використати командні стосунки чи хоча б стосунки "клієнта і постачальника". По суті, співпраця — це і є стосунки "клієнта і постачальника" з однією негативною відмінністю. Учасники співпраці не можуть покинути колегу через його некомпетентність чи байдужість.

У тих випадках, коли без співпраці ніяк не обійтися, потрібно пам'ятати, що її успішність залежить від:

  • бажання учасників працювати разом — співпраця вимагає емоційної залученості;
  • взаємоповаги між учасниками та визнання професійних навичок одне одного;
  • навичок та дозволу креативно "сперечатися" один з одним щодо недоліків та переваг обраного шляху.

Втім, у будь-якому разі стосунки співпраці не варто затягувати. При першій же можливості варто перейти до більш простої форми взаємодії, якою є, наприклад, робота в команді чи робота клієнта з постачальником. На відміну від співпраці, дані форми передбачають чіткі і зрозумілі методи вирішення конфліктів.

За матеріалами "Collaboration Is Misunderstood and Overused", BusinessWeek.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Капитализм по-китайски. Государство и бизнесКапитализм по-китайски. Государство и бизнес
Кради как художник. 10 уроков творческого самовыраженияКради как художник. 10 уроков творческого самовыражения
О чем думают экономисты. Беседы с нобелевскими лауреатамиО чем думают экономисты. Беседы с нобелевскими лауреатами
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации
Важно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь статьВажно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь стать

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)