КОМЕНТАРІ | Корпоративна ідентичність 5 жовтня 2017 р.

Ідентичність компанії

Джерело: open

Управляти репутацією бізнесу неможливо, якщо не розібратись — якою є його ідентичність, яким його бачать споживачі, а також в інших важливих питаннях. Ця інформація дає компанії змогу покращити свій публічний імідж, а також підвищити власну ефективність. Про що ж саме варто замислитись керівнику, на які запитання відповісти?

Ідентичність компанії Один із підходів до управління репутацією пропонують професор Гарвардської бізнес-школи Стівен Грейзер (Stephen Greyser) і його колега та співавтор книги "Розкриття корпорації" (Revealing the Corporation) Джон Балмер (John Balmer). Вони наводять шість ключових аспектів поняття «корпоративність» — і шість відповідних запитань, за допомогою яких можна визначити ці аспекти.

  1. Корпоративна ідентичність. Це те, що відповідаю на запитання: що саме відрізняє нашу компанію від інших організацій, які атрибути?

  2. Корпоративні комунікації. Тут керівнику варто знайти відповіді на запитання: що саме (які повідомлення, яку інформацію) ми маємо доносити, та до кого?

  3. Корпоративний брендинг. Що саме обіцяє наша компанія своїм споживачам?

  4. Організаційна ідентичність. У цьому пункті мова йде про те, ким ми є, про те, що об’єднує працівників компанії.

  5. Корпоративна репутація. Як змінюється ставлення до нас людей ззовні (ринку, клієнтів та споживачів в цілому) з плином часу?

  6. Корпоративний імідж. Як нас сприймають зараз?

Усі види ідентичності компанії мають відповідати один одному, між ними не повинно бути конфліктів

Також Балмер та Грейзер пропонують ідею про множинність ідентичності корпорації. На їхню думку, ідентичність має декілька різних сенсів, і розглядати їх потрібно в комплексі:

  • Фактична ідентичність. Вона включає у себе поточні атрибути корпорації, такі як управлінські цінності, стилі лідерства, організаційна структура, продуктова лінійка тощо.

  • Закладена ідентичність. Вона стосується минулого компанії, її теперішнього й майбутнього — як їх сприймають внутрішні та зовнішні стейкхолдери. Цей аспект близький до поняття репутації.

  • Ідеальна ідентичність. Це оптимальне на даний момент часу позиціювання компанії на тих ринках, де вона присутня. Зазвичай цей аспект ідентичності є результатом роботи аналітиків та стратегів, тому він близький до поняття корпоративної стратегії та стратегічного позиціювання.

  • Бажана ідентичність. Її можна вважати синонімом візії. На перший погляд може здатись, що вона являє собою те ж саме, що й ідеальна ідентичність, але це не так. Якщо ідеальна ідентичність є результатом серйозного аналізу, то бажана, як правило, є персональним твердженням лідера (чи лідерів) компанії.

  • Комунікована ідентичність. Це «офіційна» ідентичність корпорації, яка транслюється назовні через різноманітні канали. Так компанія розповідає — якою вона хоче, щоб її сприймали. Оскільки транслювання інформації може також відбуватись через «сарафанне радіо» й інші канали, які організація не в змозі повністю контролювати, то цей аспект корпоративної ідентичності вимагає чималих зусиль з боку PR-функції та вищого керівництва.

  • Зафіксована ідентичність. Це та обіцянка, яку робить бренд, щоб переконати споживача довіритись йому — й продовжувати купувати та рекомендувати його своїм знайомим.

Усі ці ідентичності мають відповідати одна одній, між ними не повинно бути конфліктів. Балмер та Гейзер стверджують, що якщо хоча б дві з них у певний момент часу почнуть суперечити одна одній, це може поставити під загрозу репутацію бізнесу. Таким чином, управлінцям потрібно слідкувати за тим, як співвідносяться усі аспекти корпоративної ідентичності — і робити це регулярно.

Ілюстрація: Ventureburn



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
12-13 грудня 2019
Київ
Міжнародні стандарти фінансової звітності (МСФЗ). Від теорії до практики — найважливіше
12-16 грудня 2019
Київ
Школа бізнес-тренерів
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)