КОМЕНТАРІ | Культура компаній 10 квітня 2008 р.

Як створити позитивний «емоційний клімат»

Міра Уайт (Myra White), викладач курсів з управлінської результативності та організаційної поведінки у Гарвардському Університеті, а також автор відомої книги "Дотримуйтесь дороги із жовтої цегли..." (Follow the Yellow Brick Road: A Harvard Psychologist's Guide to Becoming a Superstar), розповідає про феномен "емоційного клімату" та пояснює його вплив на результативність компанії.

Культура компаній схожа на погоду. Вона також має свій "емоційний клімат". Робоче середовище може спонукати людей до нових дій та відкриттів, а може піддавати їх постійним стресам та змушувати агресивно реагувати одне на одного.

Вся справа в тім, що емоції — заразні. Взаємодія з одними людьми призводить до покращення нашого настрою на цілий день, тоді як інші лише знижують нашу енергію та налаштовують на "песимістичну хвилю".

Зрозумівши, яким чином емоції впливають на взаємодію співробітників у компанії, ми отримаємо ще один інструмент стимулювання персоналу та навчимося підтримувати "емоційну температуру" на належному рівні.

Насамперед, слід переконатися, що наша компанія допускає позитивні емоції, як такі. Це суттєво сприятиме результативності та ефективності працівників. Люди завжди хочуть працювати із вмілими спеціалістами, які допомагають їм зростати, а не із нудними невдахами, які вміють тільки скаржитися на власне життя.

Особливо важливим вміння завжди нести у собі заряд позитивної енергії є для керівників. Підлеглі топ-менеджерів часто є відображенням своїх керівників. І якщо керівник не здатен утримати "позитивну температуру" на належному рівні — тоді навряд чи хтось у компанії буде здатен це зробити. Як наслідок — зниження результативності.

Уявіть керівника, який завжди перебуває у стані схвильованості, а іноді — навіть роздратування. Люди, які працюють із ним, дуже швидко переймуть його настрої, що, в свою чергу, призведе до зниження їхньої результативності та продуктивності. А разом зі зниженням результативності персоналу почне знижуватися і результативність всієї компанії. А це — ще одна причина для схвильованості керівників. Виходить замкнуте коло!

На відміну від такої ситуації, найкращі менеджери завжди свідомо утримують емоційну температуру на високому рівні. На початку дня, наприклад, вони можуть обходити кабінети своїх безпосередніх підлеглих і вітатися з ними, цікавлячись їхніми успіхами. Таким чином людина сама по собі стане носієм позитивної енергії. І вже одна її поява буде призводити до позитивних зрушень у свідомості працівника — а отже — до підвищення результативності компанії в цілому.

Але висококласні керівники не лише вміють підтримувати "емоційну температуру" на належному рівні, але й знають як позбавлятися від негативних емоцій інших людей. Один із найпростіших способів навчитися цьому — свідомо контролювати мову власних рухів та вираз обличчя. Науковці доводять, що змінюючи вираз обличчя, ми на фізичному рівні змінюємо власний настрій і значною мірою — настрій тих, хто нас оточує. Понуривши голову та увібравши плечі, ми призведемо до того, що наш настрій помітно погіршиться. Натомість, випрямившись та посміхнувшись — ми покращимо свій настрій.

Але ми можемо використовувати ці техніки і для того, щоб позбавлятися від негативних емоцій, які транслюються на нас іншими людьми. Одна з основних причин, через яку ми переймаємо чужі емоції — інстинктивне бажання повторити рухи та вираз обличчя людини, з якою ми спілкуємося. А отже, якщо у людини поганий настрій, існує велика ймовірність, що і у нас він також погіршиться.

Навчившись свідомо керувати своїми жестами — ми по суті навчаємось керувати власним настроєм, а також настроєм тих, з ким ми взаємодіємо. І це сприятиме не лише нашій особистій ефективності, але й результативності всієї компанії.

За матеріалами "Creating a positive emotional temperature", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.





БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Здесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизниЗдесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизни
Все мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьмиВсе мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьми
Связанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не виделиСвязанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не видели
Личная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статейЛичная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статей
Правило четырех секунд. Остановись. Подумай. СделайПравило четырех секунд. Остановись. Подумай. Сделай

Відгуки

Смерек Віталій, Smerekvitalik
Вміти керувати емоційним кліматом компанії завдання дуже важливе. Особливо воно актуальне в період проведення корпоративних змін. На цю тему одна американка написала досить цікаву книгу. Ну а керівникам звичайно, для того щоб навчитись керуватись своїми емоціями, потрібно пройти курс розвитку емоційного інтелекту. Правда крім EQ потрібно розвивати, ще й інші види інтелекуту.
2008-04-10 09:56:44
Відповісти


Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)