ІНСАЙТИ | Культура компаній 10 квітня 2008 р.

Як створити позитивний «емоційний клімат»

Міра Уайт (Myra White), викладач курсів з управлінської результативності та організаційної поведінки у Гарвардському Університеті, а також автор відомої книги "Дотримуйтесь дороги із жовтої цегли..." (Follow the Yellow Brick Road: A Harvard Psychologist's Guide to Becoming a Superstar), розповідає про феномен "емоційного клімату" та пояснює його вплив на результативність компанії.

Культура компаній схожа на погоду. Вона також має свій "емоційний клімат". Робоче середовище може спонукати людей до нових дій та відкриттів, а може піддавати їх постійним стресам та змушувати агресивно реагувати одне на одного.

Вся справа в тім, що емоції — заразні. Взаємодія з одними людьми призводить до покращення нашого настрою на цілий день, тоді як інші лише знижують нашу енергію та налаштовують на "песимістичну хвилю".

Зрозумівши, яким чином емоції впливають на взаємодію співробітників у компанії, ми отримаємо ще один інструмент стимулювання персоналу та навчимося підтримувати "емоційну температуру" на належному рівні.

Насамперед, слід переконатися, що наша компанія допускає позитивні емоції, як такі. Це суттєво сприятиме результативності та ефективності працівників. Люди завжди хочуть працювати із вмілими спеціалістами, які допомагають їм зростати, а не із нудними невдахами, які вміють тільки скаржитися на власне життя.

Особливо важливим вміння завжди нести у собі заряд позитивної енергії є для керівників. Підлеглі топ-менеджерів часто є відображенням своїх керівників. І якщо керівник не здатен утримати "позитивну температуру" на належному рівні — тоді навряд чи хтось у компанії буде здатен це зробити. Як наслідок — зниження результативності.

Уявіть керівника, який завжди перебуває у стані схвильованості, а іноді — навіть роздратування. Люди, які працюють із ним, дуже швидко переймуть його настрої, що, в свою чергу, призведе до зниження їхньої результативності та продуктивності. А разом зі зниженням результативності персоналу почне знижуватися і результативність всієї компанії. А це — ще одна причина для схвильованості керівників. Виходить замкнуте коло!

На відміну від такої ситуації, найкращі менеджери завжди свідомо утримують емоційну температуру на високому рівні. На початку дня, наприклад, вони можуть обходити кабінети своїх безпосередніх підлеглих і вітатися з ними, цікавлячись їхніми успіхами. Таким чином людина сама по собі стане носієм позитивної енергії. І вже одна її поява буде призводити до позитивних зрушень у свідомості працівника — а отже — до підвищення результативності компанії в цілому.

Але висококласні керівники не лише вміють підтримувати "емоційну температуру" на належному рівні, але й знають як позбавлятися від негативних емоцій інших людей. Один із найпростіших способів навчитися цьому — свідомо контролювати мову власних рухів та вираз обличчя. Науковці доводять, що змінюючи вираз обличчя, ми на фізичному рівні змінюємо власний настрій і значною мірою — настрій тих, хто нас оточує. Понуривши голову та увібравши плечі, ми призведемо до того, що наш настрій помітно погіршиться. Натомість, випрямившись та посміхнувшись — ми покращимо свій настрій.

Але ми можемо використовувати ці техніки і для того, щоб позбавлятися від негативних емоцій, які транслюються на нас іншими людьми. Одна з основних причин, через яку ми переймаємо чужі емоції — інстинктивне бажання повторити рухи та вираз обличчя людини, з якою ми спілкуємося. А отже, якщо у людини поганий настрій, існує велика ймовірність, що і у нас він також погіршиться.

Навчившись свідомо керувати своїми жестами — ми по суті навчаємось керувати власним настроєм, а також настроєм тих, з ким ми взаємодіємо. І це сприятиме не лише нашій особистій ефективності, але й результативності всієї компанії.

За матеріалами "Creating a positive emotional temperature", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)