КОМЕНТАРІ | Думка гуру 8 квітня 2010 р.

Чому Google повинен залишити Піднебесну у спокої

Автор: Лора Райз (Laura Rise)
Джерело: інтернет-проект Innovations.com.ua

Лора Райз (Laura Rise) Лора Райз
(Laura Rise)
Іноді правильним рішенням для компанії є, на перший погляд, найбільш нелогічне рішення для бізнесу. І це, безумовно, випадок Google.

Google вирішив відійти від Китаю, найбільшого Інтернет-ринку у світі. На думку більшості експертів компанія чинить не раціонально, але я вважаю, що це дійсно правильний вибір. На те є декілька вагомих причин.

1. Google не виграє війну в будь-якому випадку. Google є найпопулярнішою пошуковою системою у світі, оскільки домінує на ринку більшості країн, окрім Китаю. Мабуть, компанія все ж таки запізнилась, оскільки вона вийшла на китайський ринок у 2006-му році. І навіть такий величний бренд як Google може понести величезні збитки, якщо не стане першим. Baidu, перша пошукова система Китаю, сьогодні володіє 77% китайського ринку, в той час як Google — близько 12% ринку.

Звичайно, навіть незначна частка такого ринку як Китай додає чимало користувачів. У Китаї населення, що активно користується Інтернетом, складає 300 млн. людей. Очікується, що ця цифра досить скоро може перевищити все загальне населення США. З однієї сторони, Google досяг певного успіху на китайського ринку, особливо серед молодих і освічених людей, але з іншого — компанії не вдалося завоювати довіру загального населення Китаю.

Google значно послабив свої позиції в Росії, оскільки з'явився новий російський гравець — Yandex, а також в Південній Кореї (через популярність пошукової системи Naver) та в Японії (через Yahoo). У всіх трьох країнах Google поступається лідерською позицією.

2. Google має нести свій прапор і це, головним чином, потужна PR-компанія. Google позиціонує себе як глобальну пошукову систему. Що насправді означає "пошук"? Словник дає визначення пошуку як "діяльності з метою пошуку чогось". Google шукає, знаходить і доставляє інформацію. Звичайно, що дана "пошукова концепція" не працює в Китаї, оскільки там існує сувора урядова цензура. Насправді, у мене є навіть сумніви, що китайці мають доступ до мого блогу!

У більшості країн світу цінність свободи інформації одержала високу оцінку. США є лідером свободи слова. Свобода, демократія і вільні ринки — основні цінності багатьох розвинених країн світу.

Оскільки компанія фокусується на пошуку, то в інтересах Google є боротьба за свободу інформації по всьому світу. Світові ЗМІ вже встигли яскраво висвітлити боротьбу Google з Китаєм. Ми спостерігали запеклі історії в Wall Street Journal, New York Times та багатьох інших виданнях.

3. Свобода, в кінцевому підсумку, переможе. Google перебуває на стороні "свободи" в цій боротьбі. У короткостроковій перспективі компанія може постраждати і втратити продажі, однак в довгостроковій перспективі Google виборює бажану всім світом свободу. У світі більшість людей вважає, що Всесвітня мережа — це місце, де панує свобода інформації, доступ до якої не повинен фільтруватись урядом чи будь-якою іншою групою людей.

Через відкритий конфлікт із Китаєм Google може отримати непогані вигоди на інших ринках. Світ розвивається і цілком можливо, що така історія може повторитись із компанією ще раз. І коли це трапиться, Google буде готовий проголосити себе відкритою пошуковою системою.

4. Вік не завжди означає мудрість. На думку Wall Street Journal, рішення Google покинути китайський ринок пов'язане із палкими суперечками виконавчого директора Еріка Шмідта (залишитись на китайському ринку) та двох молодих співзасновників компанії — Ларрі Пейджа і Сергія Бріна (попрощатися з Китаєм). Не кажіть моєму батькові (Елу Райзу — примітка ред.), але іноді діти дійсно мають рацію. Шмідт, ймовірно, дивиться на цифри, в той час як Ларрі та Сергій усвідомлюють глибину всієї ситуації. Піти з ринку — означає втратити мільйони, але в цьому також говориться про те, що Google все ж таки готовий боротися.

Іноді ліпшим варіантом для компанії є вчинки, що базуються на основі інстинктів, а не таблиць та цифр. Звичайно, Google втратить чималий шматок прибутку в короткостроковій перспективі (за деякими оцінками падіння обсягу продажів складатиме $600 млн.), але в довгостроковій перспективі тверда позиція проти цензури та сприяння свободи інформації, швидше за все, принесе більшу, можливо на перший погляд нематеріальну, вигоду як для компанії, так і для всіх користувачів Інтернету у світі.

За матеріалами "Why Google should get out of China", Ries' Pieces.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Эмоциональный интеллект 2.0Эмоциональный интеллект 2.0
Практика малых дел. Каждый человек может что-то изменитьПрактика малых дел. Каждый человек может что-то изменить
Ицхак Адизес. Лучшее. Пища для размышленийИцхак Адизес. Лучшее. Пища для размышлений
Все мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьмиВсе мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьми
Креативь! Поставь идеи на потокКреативь! Поставь идеи на поток


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)