КОМЕНТАРІ | Масштабування 27 жовтня 2016 р.

Як запустити проект (і чому масштаб не має значення)

Гай Кавасакі (Guy Kawasaki), легендарний менеджер і євангеліст компанії Apple, радник підрозділу Motorola в Google, розповідає про типову помилку підприємців на ранніх етапах розробки проекту.

Гай Кавасакі (Guy Kawasaki)
Гай Кавасакі
(Guy Kawasaki)
Перша помилка підприємців — прогнозування масштабу проекту на ранніх етапах розробки.

На ранніх етапах ідеї стартаперства значимість масштабування була помітно переоцінена.

Але є кілька «але». Наприклад, якби П'єр Омідьяр (Pierre Omidyar) власноруч тестував кожен предмет, який виставляється на продаж, eBay не став би гігантом електронної торгівлі. Якби Марку Беньофу (Marc Benioff) довелося самому обдзвонювати клієнтів, Salesforce.com не зміг би досягти нинішніх масштабів. І якби батьки Джеймса Хонга (James Hong) перевіряли кожну картинку, Hot or Not теж не зміг би вирости.

Прогнозувати масштаб на ранніх етапах розробки проекту — помилка. Це спроба поставити віз попереду коня. Це немов міркувати про те, чи треба відкривати ресторан, якщо шеф-кухар не зможе одночасно особисто контролювати процеси в декількох підрозділах. Мені здається, потрібно почати з того, щоб переконати жителів навколишніх районів у якості вашої їжі, а вже потім думати про створення ресторанної мережі, чи не так? Переконатися в тому, що справа взагалі вигорить.

Колись я порадив компанії Tutor Universe, що пропонує освітні послуги, зробити акцент на доступності послуги за допомогою смартфона. Такий собі Uber у сфері освіти. Їх довгостроковий план передбачав, що студент зможе задати питання на будь-яку тему й отримати допомогу протягом 15 хвилин. Проблема в тому, що на самому початку критична маса тьюторів просто була відсутня. Багато стартапів стикаються з такою проблемою стартових пріоритетів: якщо у тебе багато тьюторів, то потрібно багато студентів, а якщо студентів багато, то і тьюторів має бути багато.

Масштабування — це концепція, яка стверджує, що варто запускати продукти, які можна швидко розкрутити, що вони доступні і легко відтворювані. У такого стартапу швидко з'являться мільйони користувачів, які принесуть мільярдний прибуток.

І що робити, коли стикаєшся з такою проблемою? Відповідь проста: потрібно шахраювати! Використовувати власних співробітників для відповіді на питання або наймати тьюторів на Філіппінах (добре освічених, англомовних — і дешевих), поки не завоюєш помітну частину ринку. Скептики можуть заперечити: твій проект ніколи не стане великим, якщо використовувати власних співробітників або наймати тьюторів тільки тому, що вони занадто дорогі.

Можливо це і так, тільки це не має значення. Важливі три ключових моменти:

  • ви можете заявити про себе;
  • студенти захочуть встановити ваш додаток;
  • вони будуть платити за допомогу.

Ваш пріоритет — швидко зрозуміти, чи будуть люди в принципі використовувати ваш продукт. Якщо ні, не важливо, який його можливий масштаб. Якщо будуть, то ви як-небудь змусите його рости. Я ще не бачив стартапу, який би помер через те, що розкрутився занадто повільно. Але бачив сотні стартапів, у яких нічого не вийшло тільки тому, що люди не хотіли користуватися пропонованим продуктом.

За матеріалами Kyivstar Business HUB.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
13-14 грудня 2017
Київ
ELForum 2017. Щорічна подія для професіоналів, практиків і фанатів дистанційного навчання
14 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління відділом продажів (Наталія Дегтярьова)
20-21 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)
Работайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивностиРаботайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивности
Правила самоорганизацииПравила самоорганизации
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)