КОМЕНТАРІ | Генерування ідей 27 вересня 2012 р.

Що знали Чарлі Паркер та Томас Едісон:
Спільні сесії допомагають народитися новим ідеям

Френк Баррет (Frank Barrett), автор книги "Скажіть «так» невпорядкованості: Несподівані уроки джазу для лідерів" (Yes To The Mess: Surprising Leadership Lessons From Jazz), розповідає, чому джем-сесії можуть стати ефективним інструментом генерування нових ідей не тільки в мистецтві, але й у бізнесі.

Френк Баррет (Frank Barrett)
Френк Баррет
(Frank Barrett)
У джазі, як і у компанії, джем-сесії (jam-session) допомагають спонукати розвиток нових ідей та пришвидшувати процес навчання. Джазові музиканти включаються у активне експериментування та розвивають власні ідеї, базуючись на ідеях своїх колег. Саме таким чином вони навчаються та здобувають нові навички, які у свою чергу перероджуються у еволюцію мистецтва. З'являються нові способи гри на музичних інструментах та нові школи.

Відомий саксофоніст Чарлі Паркер (Charlie Parker) отримав кличку "Птах" (Bird) завдяки тому, наскільки легко він "літав" над акордами та нотами і з якою простотою давалися йому музичні експерименти. Таким чином джем-сесії дали змогу випадковим відкриттям змінити всю історію джазу.

Деякі найбільш виняткові ідеї народжуються в середовищі, яке дуже нагадує джазові джем-сесії.

Це те, що так добре вдавалося Томасу Едісону (Thomas Edison). Його було визнано креативним генієм, але фокусування на індивідуальних досягненнях втрачає з точки зору той факт, що Едісону була притаманна джазова свідомість. Ідеї найкращих винаходів приходили до нього тоді, коли він працював з різноманітними спеціалістами у Menlo Park в Нью-Джерсі. Разом вони переживали чимало успіхів та провалів, але зрештою хтось із них обов'язково приходив до геніальної ідеї. Тож по суті Едісон був не тільки і не стільки великим винахідником, скільки чудовим організатором джем-сесій.

Стів Джобс (Steve Jobs) розумів, наскільки важливими можуть бути джем-сесії — неформальна взаємодія з колегами, яка часто призводить до щасливих випадковостей, неспланованого та неочікуваного обміну досвідом. Саме тому він наполягав, щоб офіс Pixar був єдиною будівлею зі значним "відкритим простором", що на його думку, мало б спонукати креативну взаємодію дизайнерів.

Ідея відкритого простору, відкритого продукту (open source) та краудсорсингу має багато спільного з джазовими джемами. Ці концепції відійшли від традиційних, закритих, пропрієтарних моделей з метою досягнути відкритої взаємодії.

Можна згадати також про "інноваційні джеми", які влаштовуються компанією IBM. Лідери компанії зрозуміли важливість відкритого менталітету і створили великий захід, в якому бере участь значна кількість людей. Тисячі учасників діляться своїми ідеями та розвивають їх, базуючись на внесках від інших людей. Одна сесія збирає 150 000 учасників із 104 країн.

Джазова імпровізація та креативність в організаціях є значною мірою соціальними інструментами. Вони передбачають створення зв'язку між минулим досвідом та інтуїцією щодо майбутнього, намагаючись народити нові ідеї. Вміння збирати під одним дахом дуже різних, але однаково цікавих людей і давати їм змогу обмінюватися досвідом та баченням — одна з ключових навичок сучасного успішного підприємця.

За матеріалами "What Charlie Parker And Thomas Edison Knew: Jam Sessions Make New Ideas Happen", Fast Company.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
14 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління відділом продажів (Наталія Дегтярьова)
20-21 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
20 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
10 главных секретов руководителя или как достичь лояльности и вовлеченности персонала (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации
Мысли по-крупному и не тормози!Мысли по-крупному и не тормози!
Поцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможностиПоцелуй лягушку! Научись превращать проблемы в возможности
Ицхак Адизес. Лучшее. Пища для размышленийИцхак Адизес. Лучшее. Пища для размышлений
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)