ІНСАЙТИ | Leadership Accountability 5 листопада 2019 р.

Чи відчуваєте ви лідерську відповідальність?

Джерело: Baker Tilly

Чи відчуваєте ви лідерську відповідальність? Бути лідером непросто. Якщо в команді або відділі щось іде не так, розбиратись із цим доведеться саме лідеру. Необхідно взяти все в свої руки, визнати помилки і почати їх виправляти. І відповідальність за дії або їх відсутність лягає саме на керівника.

Це може бути важко, але для лідера така поведінка природна. Визнання відповідальності допомагає вибудовувати в колективі відносини, засновані на повазі та довірі, а також формує ті ж риси та модель поведінки в співробітниках.

У цій статті ми розглянемо найважливіші складові лідерської відповідальності, які допоможуть зрозуміти, чи не уникаєте ви цієї властивості своєї посади, а також надамо підказки, як впровадити персональну відповідальність у культуру компанії.

Що таке відповідальність?

Визначення з бізнес-словника досить суворе:

"Відповідальність — зобов’язання фізичної особи або організації звітувати про свою діяльність, ручатися за неї і прозоро показувати результати".

Таким чином, якщо керівник бере на себе відповідальність за щось (наприклад, за великий проект) — це означає, що він повністю зобов’язується досягти результату. І відповідає за успіх або провал.

Якщо проект не вклався в термін, тому що хтось з команди не виконав свою частину роботи, все одно відповідальність несе лідер. Як керівник проекту, він повинен був забезпечити контроль і допомогу.

До чого призводить брак відповідальності?

Якщо, як ми говорили вище, лідер відмовився брати на себе відповідальність за провал проекту, працівники, ясна річ, теж не захочуть ні за що відповідати. Це може призвести до катастрофічних для всього бізнесу наслідків.

Розглянемо три великі проблеми, які можуть виникнути.

1. Відмова керівника відповідати за роботу команди породжує колективну образу. Якщо ви не хочете визнавати, що допустили помилку як лідер, будьте готові до обурення оточуючих.

Малоймовірно, що співробітники безпосередньо скажуть вам про свої емоції, отже, невдоволення буде потайки роз’їдати компанію зсередини.

2. Якщо керівник не підтверджує свої обіцянки результатами, він втрачає довіру. А якщо він ще й відмовляється визнавати свою провину, то про повагу теж можна забути.

Без довіри до керівника співробітники стають більш замкненими, втрачається спільність команди і залученість кожної окремої людини. Виникає протиріччя з цінностями компанії, які якраз і має підтримувати лідер. В результаті люди починають шукати іншу роботу — таку, яка імпонує їм більше.

3. І, звичайно ж, відмова від відповідальності — це поганий приклад. Як керівник, ви задаєте тон всьому, що відбувається в компанії. І якщо навіть "капітан корабля" не хоче ні за що відповідати, то "матроси" й поготів! При такому підході в організації починається хаос, зростає кількість запізнень і зірваних термінів. Так руйнується бізнес.

Як себе перевірити?

Далеко не кожен співробітник готовий дати чесний відгук про роботу керівника, тому необхідно бути вкрай самокритичним і постійно аналізувати свою поведінку.

За результатами досліджень, 72% людей вважають, що лідерська відповідальність критично важлива для роботи компаній.

Ось кілька питань, які допоможуть вам чесно відповісти, чи дійсно ви берете на себе відповідальність:

  • Коли ви стикаєтеся з проблемою, великою або маленькою, чи готові визнати, що її виникнення — ваша вина?
  • Якщо ви готові визнати, що це ваша провина, чи починаєте шукати виправдання?
  • Наскільки ви готові сказати "я не знаю", коли у вас немає відповіді на питання?

Якщо ви підозрюєте, що уникаєте відповідальності або вам просто цікаво дізнатися, що думає про це ваша команда, ознайомтесь із цим безкоштовним звітом Лі Хехта Харрісона (Lee Hecht Harrison). Він містить тест, який можна провести у вашій компанії.

5 порад для підтримки високого рівня відповідальності

1. Думайте перед тим, як говорити

Відповідальне ставлення до роботи проявляється в дрібницях. Не стежачи за тоном або текстом, який вимовляєте, ви можете знищити довіру з боку співробітників буквально однією фразою.

2. Зробіть паузу і будьте чесні

Бути керівником не означає стати супергероєм або роботом. Ви маєте право чогось не знати або щось забути, маєте право робити помилки. І вміння визнавати це за собою викликає повагу.

3. Працюйте, щоб вирішити проблему

Як тільки ви визнали свою помилку, не змушуйте її виправляти ще когось. Бути відповідальним за щось і означає виконати роботу до кінця. Вам потрібно довести проект до завершення, навіть якщо спочатку ви зазнали невдачі. І не бійтеся просити по допомогу, коли вона потрібна.

4. Подумайте, що краще для компанії

Хороший лідер розуміє, що справжній успіх — це коли справи йдуть добре у всій компанії.

5. Не бійтесь помилок

Якщо ви хочете вести людей за собою, вам потрібно зануритися в справу з головою. Ви повинні бути готовим приймати важкі рішення і розбиратись з їхніми наслідками, якщо вони виявляться неправильними.

Найчастіше ми уникаємо відповідальності, тому що боїмось зробити щось неправильно і видатися некомпетентними. І боїмося покарання, яке може за цим послідувати.

Цього страху важко уникнути, але слід пам’ятати, що, роблячи помилки, ми вчимося і знаходимо правильний шлях.

За матеріалами "Leadership accountability: do you have it?", Jostle Blog.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)