ІНСАЙТИ | Типи керівників 31 серпня 2016 г.

Як управляти поганим менеджером

Всім відомо, що поганий бос — це найпотужніший стимул для пошуку нового місця праці. Проте, опинившись у новій фірмі, багато хто переконується, що відбулася проста заміна «шила на мило». «Отже, у будь-якому разі краще взяти ініціативу у свої руки та не дати себе зламати, навчившись нейтралізовувати недоліки свого шефа. Принаймні так ви зможете зробити робочий день хоча б трохи приємнішим», — радить Френсіс Лі (Frances Li), власниця фірми Biscuit Recruitment.

Як управляти поганим менеджером

Той, хто контролює все

Бос цього типа ходить за вами по п’ятах та втручається у все, що ви робите. Він «знає» краще за всіх — як, коли, де та чому слід здійснювати будь-який крок. Найкраще що ви можете вчинити — це перевершити шефа у мікроменеджменті. Складайте якнайдетальніший опис процесу виконання завдання, а потім насолоджуйтесь, спостерігаючи як він поступово приборкуватиме свій запал, вивчаючи довжезний перелік дій, котрі ви для себе запланували. Можливо, переконавшись, що ви тримаєте все під контролем, ця людина навчиться вам довіряти.

«Соковитискач»

Такий бос прагне витиснути з вас все, що можна. Але навіть цього йому буде замало. Якщо для виконання завдання потрібно три дні інтенсивної праці, він вимагатиме, щоб ви вклалися у два. Спробуйте послабити тиск. Подякуйте за віру у невичерпність ваших сил, а потім попросіть допомогли розподілити ваші задачі за пріоритетами. Не виключено, що побачивши, скільки всього вам потрібно зробити, шеф замислиться та перестане змушувати вас втискати 40-годинну працю у 24 години.

Найкращий приятель

Зазвичай, це хтось, хто раніше працював поруч із вами, а тому цьому індивідові нестерпна сама думка про те, що колишні колеги його недолюблюватимуть. Боси цього типу старанно уникають різних неприємних моментів — терплять працівників, котрі систематично зривають виконання завдань, не роблять зауваження за запізнення чи погано виконану роботу. У підсумку це суттєво ускладнює ваше життя. Попросіть надати зворотний зв’язок щодо вашої роботи і при цьому тактовно зверніть увагу на те, що розхлябаність однієї людини знецінює зусилля решти групи. А далі вам залишається сподіватись на краще — на те, що цей індивід, врешті-решт, усвідомить: надмірна м’якість личить управлінцеві так само, як корові сідло.

«Геній»

Такий керівник хоче лише одного — щоб його «зірка» засіяла ще яскравіше, а тому постійно намагається принизити значущість інших. Затикання рота підлеглим, в’їдливі зауваження, надання якомога ширшого розголосу чиїмось прорахункам — все це є другою натурою такої людини. Не церемоньтесь. Відкрито запитайте, що саме керівникові не подобається у вашій роботі, а також, що вам слід вчинити, аби відповідати його очікуванням (звісно, реалістичним). Якщо це не допоможе, звертайтесь до HR-ів чи до менеджерів вищих рівнів.

Бос, якого завжди нудить

Напевно, кожний стикався з таким екземпляром. Що б ви не говорили, через кілька секунд такий бос всім своїм виглядом показує, що ви кажете щось не те і у вас відразу опускаються руки. Наради тривають нескінченно, а якщо ви намагаєтесь донести якусь думку, вам доводиться замовкнути, щоб звільнити «ефір» для натхненного монологу шефа (адже, зрозуміло, що ви випустили з поля уваги найголовніше і йому потрібно це якось виправити). Але все-таки робота — це не «театр одного актора». Більше того, така поведінка боса дуже погано впливає на клімат в команді. Щоб якось мінімізувати негативний ефект, йдіть на наради з переліком дуже конкретних запитань (бажано, які б потребували відповіді «так» або «ні»). Інакше ви ризикуєте стати пасивним слухачем нудної лекції ні про що. Не бійтесь переривати — «так, це дуже цікаво, але зараз виникла така то проблема з проектом Х».

Людина-«примара»

У такого боса телефон завжди в режимі голосової пошти. Він ніколи не відповідає на електронні повідомлення та не з’являється на зустрічі. Це означає, що ви не можете ані підписати жодного документу, ані взагалі щось зрушити з мертвої точки. Якщо це відбувається, тому що бос дуже зайнятий, зберіть всю інформацію, яку ви хочете йому надати, та представте її у стислому форматі, щоб якнайкраще використати той обмежений час, котрий вам можуть приділити. Якщо ж справа в тому, що шеф просто не може організуватись, добийтесь таки зустрічі та чітко скажіть, що вам від нього потрібно. Інакше всі ваші ідеї та проблеми згинуть у вирі хаосу, який такі керівники створюють навколо себе.

За матеріалами "How to Manage a Bad Manager", hr bartender.

Ілюстрація: Shutterstock



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)